שנת קוף אש 2016 -BING SHEN

הקוף, האש, ה- Bing וה- Shen
שנת קוף אש

השנה הסינית החדשה שתיפתח ב-8.2.2016 נושאת את השם BING SHEN ואת הכינוי העממי "קוף אש".
על מאפייני קוף האש או כל חיה אחרת אפשר לכתוב בקצרה, אבל כדי להכיר את מהותה היסודית, מהיכן זה בא, לאן זה הולך ואיך הקוף שבכולנו מפיק מזה את המקסימום וגם נהנה בדרך (כי זה מה שהקוף אוהב לעשות), כדאי להכיר את השחקנים והתפאורה בהצגה השנתית הזו שבין השמים והארץ. לכן בחרתי להציג במאמר זה את ההשפעות השמימיות והארציות שיוצרות את קוף האש, מעצבות את אופי השנה ואת הפוטנציאל הטמון בה.

בכל שנה מתרחש מפגש בין גורמים שמימים וארציים במרחב בו אנו חיים.
הגורמים הללו מכונים תנועות ואנרגיות/צ'י ונגזרים מרעיון 5 התנועות ו-6 הצ'י אשר מכונה פעמים רבות
"גזעים וענפים".
כפי שנראה בהמשך, ביסוד המושגים גזע/ענף נמצא מכלול נרחב של מהויות המקנות וגם מאפשרות לגזע/ענף לשקף השפעה אנרגטית, ואלו מתואמות עם גורמים נוספים באמצעותם השפעות הארץ והשמים ממלאות את סביבתנו.

Bing
אז נתחיל: השפעת השמים בשנה זו מתחילה בסגולה/נביעה שמימית שנקראת HENG亨.
תרגום השם נושא משמעויות רבות, ביניהן שני, התפתחות, המשך הדרך, לעבור דרך, לחדור, לחלחל, לפעפע, לגבור, יעיל, מקובל, מוצלח, מגשים, תוצאת כל מה שנפלא/מעולה, מבשר טובות, פועל בצורה חלקה, שופע, משגשג.
HENG מייצגת את הבאת התודעה השמימית אל הארץ וכניסתה אל תוך הגשמי. היא האב טיפוס של פאזת האש והתודעה/נשמה/SHEN. "גזע" הוא ביטוי סימבולי ייחודי של נביעה/סגולה שמימית. את הנביעה HENG מבטאים שני גזעים: BING- שחולש על השנה שבפתח, ו-DING שיחלוש על השנה הבאה. סימנית הגזע BING- מתארת אש במקום סגור/תחום, מתחת לגג. כמו אח בבית. סימבוליקה של אש ותודעה שנוכחת בארץ ובמימד הגשמי והיא בהתחלת תהליך של גדילה. בשלב זה היא עמוקה וחבויה. את החום שלה ניתן להרגיש רק בקרבתה. מחוץ לבית החום אינו מורגש עדיין. זהו משהו עמוק, פנימי, אינטימי והתחלתי. הגזע BING מסמל את לידת האש ושורשיה בארץ. שגשוגה העתידי תלוי בטיפוח ובשימור שמתקיים בשלב זה, כשם שצמרת גבוהה נסמכת על שורשים טובים ועמוקים.

על מנת שמהות הגזע תוכל להתגשם, מתלווה אל גזע זה תנועה גדולה בסימן מים אקטיבים/יאנגים. תנועות גדולות הן ביטוי להשפעת כוכבי הלכת על כדור הארץ. בעקרון וברמת הפשט, כוכבי לכת שונים מתואמים עם איכויות של אזורים שונים בשמים ומשרים איכות זו על כדור הארץ (למשל מרקורי, שחולש על השנה הקרובה, משויך לרקיע הצפוני ומשרה את איכות המים על כדור הארץ).
האופי היאנגי או הייני של ההשפעה/תנועה נקבע על פי מיקום כוכב הלכת המדובר ביחס לקו המשווה השמימי. הגשמת הביטוי של הגזע BING מתאפשרת בזכות התנועה הגדולה מים יאנג. למים יש תכונת אצירה/חתימה (כמו בחורף כשאנרגיית החיים אצורה באדמה). תכונה זו מאפשרת את אצירת האש בעומק, כפי שמתואר בסימנית הגזע, וטיפוחה העכשווי לקראת שגשוגה העתידי בגזע הבא. האופי היאנגי/אקטיבי של המים בשנה זו מביא לידי ביטוי בקרה/ריסון של פאזת האש ע"י מים דרך מעגל 5 הפאזות, כפי שנראה בהמשך.
ה"איבר" שמזוהה עם הגזע BING הוא המעי הדק. המעי הדק משתייך לפאזת האש שהיא ביטוי ארצי של הנביעה HENG, מאכלס אש במחמם התחתון/עומק הגוף במקום סגור ותחום שאינו נפתח אל החוץ (בשונה מהקיבה או המעי הגס), מעכב ואוצר את "שאריות" המסה שמגיעה מהקיבה לצורך התמרה, ומשויך למערכת טאי יאנג-מים-קור, שביטויה הוא אצירת היאנג צ'י בעומק האדמה בזמן החורף.

השעון הסיני
ההיבט הארצי שנוכח ומעצב את השנה החדשה משויך למה שמכונה מחזור הענפים.
גם כאן נראה שלמונח "ענף" מספר מהויות, היבטים והקשרים למודל 6 הצ'י/מערכות/אקלימים, להקסגרמות הגאות והשפל שמגיעות מהאי ג'ינג (ספר התמורות), לצ'י מנהל השמים ולגלגל החיות (הזודיאק) הסיני. מחזור הענפים הארציים מתאר את החיים דרך 12 שלבים/מקטעים. האב טיפוס למחזור זה הוא כוכב הלכת יופיטר, אשר שנה אחת שלו אורכת 12 שנים ארציות. בהתבוננות בקנה מידה קטן יותר, מחזור זה משתקף גם דרך 12 חודשי השנה ופנימה יותר, בחלוקת היממה ל-12 מקטעים. האחרונה ידועה בכינוי "השעון הסיני" או "השעון הביולוגי", שלרוב נלמד באופן מצומצם דרך סידור 12 האיברים וזרימת הצ'י המזין במערכת המרידיאנים לאורך היממה (כמובן שניתן להמשיך ולהשליך את המודל הזה עמוק יותר לתוך המיקרוקוסמוס ולזהות אותו גם על גבי דקות וכו' אבל באמת שאין צורך).

ה"שעון הסיני" שונה במקצת מהשעון המערבי. במערב השעון מיועד לציין את הזמן בלבד. לעומתו השעון הסיני הוא שעון חכם שמגדיל ראש. הוא מתאר את הזמן אבל גם את המרחב, את אופי הצ'י שחולש על כל מקטע ואת מערכת היחסים והדינמיקה המשתנה שבין יין יאנג לאורך המחזור. לכן כדי לקבל תמונה ברורה של השפעת הארץ על השנה (מה שנוהגים לכנות ענף, או לעיתים חיה), כדאי לבחון כמה גורמים יסודיים- כיוון במרחב, עונה/זמן בשנה (ובהשלכה מיקרוקוסמית-זמן ביממה), הצ'י הקבוע שחולש על הזמן בו חל הענף, סימבוליקת הענף שמתוארת בסימנית הסינית, צ'י מנהל השמים של השנה כולה (לו תפקיד חשוב בעיצוב אופי הענף והחיה), ההקסגרמה שמתארת את מערכת היחסים שבין יין ויאנג בזמן הזה, האיבר שמתבטא בזמן זה והמאפיינים/הפרופיל הפסיכואמוציונלי של החיה שמסמלת את הזמן המדובר-מאפיינים שהם תוצאת כל הגורמים הנ"ל.

Shen
הכינוי SHEN בשמה של השנה הסינית שבפתח, הוא שמו של הענף התשיעי ולכן של המקטע התשיעי במחזור 12 המקטעים ("השעון"). כיוונו הוא המערב שמזוהה עם שקיעת השמש. העונה היא תחילת הסתיו, זמן בו השינוי מיאנג ליין הופך למוחשי יותר בטבע דרך טמפרטורה, אור, התנהגות בעלי החיים והצמחיה. שעות ביממה- 15:00-17:00 – הסתיו של היממה. הצ'י הקבוע שחולש על מקטע זה הוא טאי יין-לחות-אדמה. בזמן זה שאריות החום שהיו אצורות באדמה כבר עלו אל פני השטח, חום הקיץ (אש השר), שנע בין פני השטח ביום לפנים האדמה בלילה העלה את כל הלחות החוצה וכלפי מעלה לכיוון השמים, נוצר מצב בו מעל פני האדמה שורר חום רב, כלומר יאנג, בתוך האדמה נותר קור רב ולכן יין (מה שמקנה לצ'י הקבוע את השם טאי יין), ובין שניהם האדמה עצמה שמהותה יציבות אך גם עימדון. על אף שצ'י טאי יין-אדמה-לחות חולש על חלק משני ענפים נוספים, החלוקה הזו של יאנג למעלה, יין למטה ועימדון ביניהם מסמלת סיטואציה שנראה בהמשך דרך ההקסגרמה PI שמלווה את הענף SHEN ושותפו לדירה- הקוף.

סימנית הענף SHEN מתארת שתי ידיים שאוחזות בחבל. סימבוליקה לחיבור ולמתח שבין כוחות מנוגדים, כמו גם לשמירה על איזון בתוך הדינמיקה המשתנה שבין השמיים והארץ ולהימתחות והזדקפות ביניהם. בין שני הקטבים נמתח המרחב בו אנו חיים, משתנים ומתפתחים.
כפי שראינו, הענף מופיע בתחילת סתיו. בהשלכה לחיי האדם זהו זמן שאחרי אמצע החיים, היכן שלניסיון שצברנו יש משמעות חשובה וערך רב. וביחד: המקום בזמן/מרחב בו ניתן להזדקף ולחבר קטבים, מתוך הסתמכות על הניסיון והבגרות, מה שיש לי בפנים. לעצור, להתבונן, להקשיב, לתת לדברים לחלחל, כי אני כבר זוכר מהיכן אני בא ומבין לאן אני הולך.

טאי יאנג ו- BL
האיבר שמתואם עם הענף הוא BL. הערוץ מותח את הגוף בין שמים וארץ, מאפשר הזדקפות שמאפיינת את בן האדם במרחב שבין שני הקטבים וקשר בין שיא היאנג למעלה לשיא היין למטה, כמו גם בין החיצון עליו חולשת מערכת טאי יאנג לפנים העמוק שנשלט ע"י הכליות ואלמנט המים. טאי יאנג, כדלת הפותחת של היאנג, מאפשרת מעבר צ'י החוצה ופנימה ויחסי גומלין תקינים בין האדם והסביבה. ההזדקפות בין השמים והארץ מסמלת את התפתחות האדם וצמיחתו בחזרה לכיוון השמים- סימבוליקה לאבולוציה האנושית ולהתפתחות התודעתית. תהליך זה כרוך באחריות, שמירה על איזון בין קטבים דוגמת הטבע הנמוך והגבוה, הכרה ובחירה בנכון לעומת לא נכון, ראוי או לא ראוי, הצבת גבולות על פי שיקול דעת (כמו לקבוע חיצון במקומו הנכון), ידיעה פנימית מה נכון לי כאדם וכו'. מפאת אלו התפתחה ההקבלה בין טאי יאנג לאבא במשפחה.

פרק 8 של ספר השאלות הפשוטות שמונה את האיברים ותפקידם הרשמי, מציג את BL במקום האחרון, הרחוק ביותר מהקיסר, ומכנה אותו (בתרגום חופשי) "מיישר/מכוון אזורי". הפרשנות לכינוי זה היא בעל תפקיד רשמי שהיה אחראי לזהות ולמיין את כל הגברים שנחשבו למתאימים לאיוש משרות שלטוניות. פרשנות אחרת היא: בעל התפקיד הרשמי של בירה מחוזית.
בשני המקרים ניתן לראות כי הוא מקשר ומייצג את הקיסר, גם במקום הפריפרי והרחוק ביותר (אחרון בסדר האיברים, שולט בחיצון/גבול הגוף), ומחליט מה נכון ראוי ומתאים ומה לא. פרופ' היינר פרוהאוף מכנה את מרידיאן שלפוחית השתן "ערוץ האור", זה שזוקף ופותח את האדם אל השמים והיאנג ושחלק מהותי באיזון וריפוי שלו הוא בהכוונה תודעתית.
שם הנקודה הראשונה על הערוץ- JING MING עיניים בוהקות מדגיש רעיון זה. בציר הרוחני היא מוזכרת גם בשם MING MEN כאשר MING במקור מבטא הוראה שמגיעה מהשמים (ניתן לומר גם מהנשמה) וכך לראות את המקום והתפקיד שלי בעולם. מה שיצמיח אותי בחזרה לכיוון המקור . בקצה השני, השלפוחית מאכסנת נוזלים צלולים-משהו שניתן לראות דרכו בבהירות. מכל הנ"ל מובן כי ל"איבר" זה ייעוד מהותי בהתפתחות האדם בין השמים והארץ, יכולת לראות את הנכון לבחור בין יין ויאנג וכך לשמור על האיזון ביניהם ולייצג את הקיסר/SHEN גם במקומות מרחקים וחשוכים.

הקסגרמה PI
הקסגרמה 12 בספר התמורות נקראת PI ומזוהה עם הענף SHEN. פירוש השם הוא: עצירה, עמידה במקום, מכשול ולעיתים גם להכחיש, לחסום, לשלול, להכחיד. היא מורכבת משלושה קווי יין ומעליהם 3 קווי יאנג. מאחר ויאנג שואף לעלות בעוד שיין שואף לרדת, ההקסגרמה מתארת סיטואציה של נתק וחוסר תקשורת. כאשר יאנג ויין אינם נפגשים התנועה נעצרת והופכת לעימדון. ברצף 12 ההקסגרמות שמזוהות עם 12 הענפים, היא מגיעה אחרי ההקסגרמה DUN בה שני קווי יין וארבעה קווי יאנג. לכן PI מדגימה את התגברות היין והחושך ונסיגת היאנג והאור. ספר התמורות מתאר את המצב ככזה, בו היאנג נמצא בחוץ והיין בפנים, או כוחניות ונוקשות בחוץ וחולשה בפנים. זה זמן בו הנחות מתעצם ושולט. בזמן זה החכם אינו מתפתה לשיתוף פעולה עם הנחות גם אם יש רווח בשיתוף שכזה. הוא בוחר לפרוש להתבודדות וכך נשאר נאמן לדרכו ומשמר את ערכו.
המסר החשוב בהקסגרמה PI-לא להיצמד בכל מחיר להצלחה/כח, להבחין ולבחור בין טוב ורע.
משמעות חשובה נוספת: לזכור שלכל דבר יש את ההיפך ולדעת לקבל את השינוי. למהות רעיון הניתוק שנמצא בשם ההקסגרמה יש גם השלכה חיובית. בדאואיזם יש התייחסות להקסגרמה זו כתזכורת לכך שניתוק, שבירה של דפוסים, הרגלים, הוא טבעי ומשרת מטרה חשובה של התפתחות. זהו זמן הכניסה לסתיו- סימן של התחלת התמרה דרך היטהרות, ושחרור המיותר דרך ויתור על היצמדות.

גורם עיקרי וחיוני שמאפשר ביטוי לכל האיכויות שנגזרות ממחזור הענפים ואשר גם ממלא תפקיד חשוב בעיצוב האופי הרגשי והמנטלי של החיה מגלגל המזלות, הוא צ'י מנהל השמים של השנה. צ'י שמקורו בשמים וביטויו חובר אל הגורמים שבמחזור הארצי. צ'י זה חולש על חצי הראשון של השנה אך משפיע מהותית גם על החצי השני ולכן על השנה כולה.

סיכום ביניים
אם נסכם בקצרה עד כה את המהויות העיקריות שנמצאות בפלח זמן זה של המחזור הארצי, נראה כי הן מתייחסות לקטבים ולמרחב שביניהם, להזדקפות ולתהליכים תודעתיים, לזמן בו הטבע והצ'י נעים אל הארץ והבחירה הנכונה היא זו הקשובה לשמים. המתח והמרחק שנוצר בין כל ההפכים יכול ליצור נתק ותקיעות. על מנת לאפשר לצ'י להגיע לכל מקום ואת התקשורת בין הקטבים, הענף SHEN קשור לצ'י מנהל שמים שאו יאנג. מערכת שאו- יאנג מביאה לידי ביטוי את אש השר ששוכנת בכליות. במהותה היא אמונה על תקשורת ופתיחת מעברים (מחמם משולש) ותנועה (כיס מרה, עץ) אל כל מקום דרך 3 המחממים ובין יין ויאנג. התנועה מפיצה ומביאה אל הגוף את אש השר שקשורה כמעט לכל תהליך פיסיולוגי. מערכת שאו יאנג והכוחות הפועלים בה משפעלים את המרכז ומקנים לאדם אוריינטציה במרחב שבין היין והיאנג וב-3 המחממים.

הקוף בפילוסופיה הסינית
גלגל המזלות/חיות מתאר באופן סימבולי את הפרופיל הפסיכואמוציונלי של האדם.
היבטים רגשים ומנטליים כגון נטיות, מאפיינים, דפוסים, האופי הארצי (בהשוואה להשפעה השמימית שמביאה סגולות מהמקור), והביטוי היומיומי והמודע יותר שהאדם מציג. ניתן לראותו כדרך הארצית המסוימת דרכה האדם מבטא את ההשפעה השמימית (שקשורה יותר למה שמכוון את האדם מהעומק או ממקום גבוה ולא תמיד מודע).
הקוף, שמזוהה עם הענף התשיעי מציג מאפיינים שנגזרים ממיזוג איכויות הענף SHEN, שלפוחית השתן, ההקסגרמה PI, צ'י שאו יאנג (מנהל השמים), הסתיו והמערב.

לקוף מיוחסים פקחות, צלילות מחשבה והבעה, חדות אבחנה, כושר המצאה, סתגלנות, חוש הומור ומצד שני ערמומיות, קלות דעת, הפכפכות, תחושת עליונות, חוסר התחשבות והערכה . מבין 12 החיות הוא הקרוב ביותר בהתפתחותו לאדם וביכולתו להזדקף מהארץ לכיוון השמים. בזודיאק הוא מזוהה עם תחושת המודעות לחיים שבין השמים והארץ ועם ויסות רגשי. הפער שבין היין והיאנג אותו ראינו מקודם, התנועה הבלתי פוסקת ב-3 המחממים ובין למעלה ולמטה/פנימה והחוצה ומצד שני מאפיין הניתוק שמודגם בהקסגרמה PI נמצאים במהותו. לכן יש שלו מוניטין של שחקן, מחליף תפקידים ופנים בקלות ומהירות (וגם משועשע מכך). זה טיפוס שמתייחס לחיים כאל משחק והוא גם מעדיף לקבוע בעצמו את החוקים. יודע ובוחר לבדו מה מתאים או נכון לו ולרוב אינו מתחשב בחוקים מקובלים או מוסכמות. בד"כ שונא שגרה ומעדיף שינויים והפתעות, קפיצה מענף לענף. זה טיפוס עצמאי מאוד עם כושר ביטוי רהוט, מדויק ומשכנע. הוא ניחן בזריזות רבה, הן בפעולה והן במחשבה ומוציא את המיטב מעצמו דווקא בסיטואציות מלחיצות כשצריך מעוף והחלטה מהירה. נאמר עליו שהוא כשיר לעשות ולהצליח בכל דבר כל עוד הוא רוצה. יחד עם זאת נוטה להשתעמם בקלות ולא פעם קשה לו להתרכז ולהתמיד. חוש ההומור עוזר לו להתמודד עם השינויים התכופים שבין היין והיאנג, לקחת את הקושי וגם את עצמו בקלות יחסית. באיזון הוא מתבדח על הכול כולל עצמו, בחוסר איזון ההומור הופך לאירוניה חדה ונוקבת ומאפיין הניתוק של PI מתגבר. אז הוא נוטה לסגירות, התעלמות וחוסר תקשורת. זה שילוב של ילד קטן ואדם זקן-התלהבות וסקרנות של התחלה לצד תחושה שכבר ראה ומכיר את הכול. יש לו פתיחה ומשיכה טבעית למעלה והחוצה, אבל מקומו בתחילת הסתיו במערב הגלגל מכתיב אוריינטציה פנימה. הספר "המסע למערב" אשר נודע גם בשם "קוף" מתאר בצורה יפה הרבה ממאפיינים אלו, דרך סיפורו של קוף מיתולוגי שעזב חיים נוחים כדי ללמוד את טבע החיים ולמצוא אלמוות ובמסעו אל המערב בחברת בני לוויה נוספים עבר התנסויות ומגוון הרפתקאות, הצליח לעצבן באופן קיצוני אפילו את לאו צה החכם שישב בשמים אך לבסוף זכה להארה.

פתולוגיות
מהכיוון הפתולוגי, התנועה הגדולה מים בסימן עודף מבקרת את האש והחום' מצב שמעודד פתולוגיות קור, קיפאון, שקיעה, הצטברות מים וכובד, סגירה וסטגנציה. מצב נוסף שיכול להיווצר כתוצאה מכך הוא כליאה של האש בעומק עם ביטוי אקוטי של חום, שמתפרץ מדי פעם באלימות כאשר הלחץ הפנימי שהחום יוצר מתגבר בפנים, או אפילו ביטוי כרוני של חום יחסי (לא גבוה), שמפריע לנפש או מחלחל למקומות שונים.
בהשלכה לקוף ולאיכויות שהוא מאכלס, התגברות מאפיין הניתוק וההתכנסות לצד סטגנציה ואפטיות או סטגנציה וחוסר שקט פנימי- כולן אפשרויות שנגזרות מהשפעת התנועה הגדולה. למנהל השמים שאו- יאנג, שמתואם עם הענף וחיוני לתקשורת בין הקטבים, יכול להיות תפקיד מהותי בויסות מצבים אלו דרך חימום הקור, פתיחת מעברים וחסימות, הנעת היאנג ואש השר ושיפעול האדמה שמבקרת מים. אש הקיסר-הלב, ומערכת שאו יין שמאפשרת איחוד יין-יאנג וחימום טאי יאנג-מים-קור, מעטפת החיבור של הלב וג'ואה יין-רוח-עץ שמאפשרים ויסות רגשי ואת לידת היאנג מתוך היין הקפוא, כולם נושאים השפעות מאזנות על הקוף שנמצא השנה תחת השפעת מים עודפים.

בחלוקת השנה ל-6, על פי יחסי צ'י אורח וצ'י קבוע, שכולם מתקיימים תחת ההשפעה השנתית אותה סקרנו יודגשו נטיות נוספות:
מפתיחת השנה ועד 21.3 שאו יין-חום- אש מתארחת בג'ואה יין-רוח-עץ. מפגש שיכול לפצות על הקור ואצירת היאנג בעומק

22.3-21.5 טאי יין-לחות-אדמה מתארחת בשאו יין-חום-אש. הכבדה על האש כאשר סימן המים של השנה כולה ברקע, מדכא אש ומחריף את השפעת היין והקור

22.5-23.7 שאו יאנג-אש-אש-מתארחת בצ'י הקבוע של שאו יאנג-אש-אש, מפגש שמתרחש בחצי השנה הראשון שגם הוא מונחה ע"י שאו יאנג. כאן יש פיצוי חזק לשלב הקודם ולנטיית השנה כולה אך אם אש הקיסר מדוכאת בעקבות השלב הקודם, השאו יאנג שמבטא את האש הארצית עשוי לעורר התגברות ייצרית וטבע נמוך.

24.7-23.9 יאנג מינג-יובש-מתכת מתארחת בטאי יין-לחות-אדמה. הדגשת מאפיין הסטגנציה והעימדון

24.9-22.11 טאי יאנג-קור-מים מתארחת ביאנג מינג-יובש-מתכת. קור, כניסה פנימה, נעילה ואצירה. יכול לסגור מאוד את ג'ואה יין-רוח-עץ שחולשת על החצי השני של השנה ולהדגיש חוסר שמחה ועצב אצל הקוף

23.11-19.1.17 ג'ואה יין-רוח-עץ מתארחת בטאי יאנג-קור-מים שאוצרת את היאנג בחורף. לכן חוסר שקט במים עם קשיי אצירה.

למערכות היחסים הללו שמתרחשות בשנות הקוף פוטנציאל לא פשוט. אך הוא אחד מאילו שמסוגלים להתמודד עם השפעתן, להפיק מהן את המקסימום ואפילו לצחוק בדרך.

סיכום
האיכויות שקוף האש מדגיש מכוונות אותנו למספר כיוונים חשובים:
השורש השמימי שמכוון את הכל מלמעלה היא הנביעה HENG שקשורה לתודעה. בגזע BING היא במקום עמוק. יש אש תודעתית שרוצה לגדול, אבל בחוכמה. המים שמקושרים לחוכמה מאפשרים זאת והקוף נמצא במסע של הזדקפות התודעה לכיוון השמים. התודעה השמימית היא גם הידיעה הפנימית והבחירה האישית שמאפיינות את הקוף (כמו ה-BL שנמצא רחוק מהקיסר אך מייצג אותו). במובנים רבים התכונות החיוביות של הקוף הן כלים מדויקים להגשמת המהות של HENG (הצלחה, שגשוג, התפתחות, מעבר דרך וכו'). המים היאנגים יכולים לצנן ולהאט את הקצב המהיר אליו הקוף נוטה להיסחף. מאפיין הניתוק שפגשנו במחזור הארצי עוזר לשחרר את המיותר, כמו גם לנתק/להתנתק מהרגלים, דפוסים ועכבות שמגבילות אותי כאדם. לבדוק מה באמת נכון, ראוי ומדויק לי ואם לא אז לוותר. זה זמן טוב ליצור דברים חדשים, להמציא ולפתח. חיבור בין השראת האש למיומנות, כושר ההמצאה והאלתור הקופי. כדאי לזכור לבחון את החיים ואת עצמנו ממקום פחות מעורב ונצמד, יותר כמשחק, ואפילו למתוח את הגבולות במקומות שונים. להימתח קצת יותר (גופנית, רגשית ומנטלית) ולהתמסר להימתחות הזו, לקפוץ עם אמונה שהענף הבא בהישג יד.
ולבסוף לזכור לצחוק גם כאשר משהו לא הצליח או אם הייתה חוויה לא נעימה. זה חלק מהמשחק.

שנת קוף חמה צוננת וטובה!

הגהה: מערכת סינית

תמונה: freeimages.com/Edr Zambrano

המחבר:
איל מצרי-דורון
מטפל ברפואה סינית
eyaland@yahoo.com

Total
0
Shares
כתיבת תגובה
Related Posts