רשמים מכנס הפוריות המשולב הראשון בוונקובר קנדה

כנס פוריות משולב ראשון מסוגו
כנס פוריות משולב

את לורן בראון ואת אתר האינטרנט הנהדר Pro-D Seminars, הכרתי דרך סבין ווילמס.
לורן הוא מנהל קליניקת רפואה סינית לפוריות מוצלחת בוונקובר, קנדה, והאתר שהקים מאפשר למטפלים ללמוד, אונליין, קורסים בתחום הרפואה הסינית לקראת חידוש רשיון על בסיס שנתי או דו-שנתי, כנדרש על ידי האיגודים העולמיים (במהרה בימינו גם אצלנו?).
באתר יש מגוון רחב של קורסים בתחום הילדים, גינקולוגיה ועוד מטובי המומחים בעולם. כבר בשיחתנו הראשונה הציע לורן שנשתף פעולה ונפרסם צ׳ט אינטרנטי על העבודה שענת מנדלר ואני עשינו סביב שילוב צמחים ותרופת הפוריות הידועה איקקלומין. כשנפגשנו פנים אל פנים כשנה מאוחר יותר בקונגרס ברוטנברג, הוא דיבר על חלומו להפיק כנס גדול וראשון מסוגו, בנושא פוריות אינטגרטיבית. במהלך פעילותו ב- Pro-D Seminars הוא פגש ולמד מהמורים המובילים בתחומי הרפואה הסינית, נטורופתיה, רפואה פונקציונאלית וקונבנציונאלית. שמות כמו ג'יין ליטלטון, רנדין לואיס, היינר פרןהאף, ברנדון הורן, שרון ווייזבאום ועוד רבים וטובים. ביקשתי ממנו לא לשכוח אותי והצעתי לבוא ולספר על העבודה שאני עושה בקליניקה עם מטופלות IVF. הרעיון קרם עור וגידים והוא אכן הזמין אותי להרצות בכנס שהתקיים בתחילת חודש במאי 2015. קראתי להרצאה ״ה- Bao Mai והורמונים – שילוב מזרח ומערב בטיפולי IVF״. רני אייל הוזמן גם הוא לכנס ותרם מהידע הרב שלו בתחום הרפואה העתיקה ונקודות Ghost, ידע שחסר מאוד בצפון אמריקה.

הכנס הסתיים ואני כותבת רשמים. מעולם לא כתבתי סיכומים ומחשבות לאחר כנסים, אך היה משהו במפגש הזה שנגע בי באופן מיוחד. קשה לשים את האצבע על דבר ספציפי שגרם לכנס להיות כל כך מוצלח. הגיעו הרבה מטפלים בכירים מארה"ב, אירופה, דרום אמריקה ואוסטרליה, והשתתפו בכל ההרצאות והפאנלים. הרצון להקשיב לכל הרצאה וללמוד מאחרים מתוך רצון כנה להיטיב עם המטופלים בלט במיוחד.
השתתפו בכנס גם מומחה פוריות בכיר Dr. Magarelli ואורולוג בכיר Dr. Turek שהביעו תמיכה מלאה בעשיה של הרפואה הסינית וישבו יחד איתנו לגבש דרכי שיתוף פעולה.

פגשתי התעניינות אמיתית במה שקורה בישראל. מספר טיפולי הפוריות שמטופלותינו עוברות בישראל הוא חריג בקנה מידה עולמי והידע שהצטבר אצלנו בשילוב דיקור וצמחים במקביל לטיפולי פוריות הוא עצום. החופש היחסי שיש לנו כמטפלים בישראל הוא ללא ספק מושא לקנאה. בסופו של דבר נוכחתי לדעת שכולנו מתקדמים באותו כיוון, מתמודדים עם אותן שאלות מקצועיות ואתיות ומוצאים דרכים דומות לפתור אותם. הרפואה הסינית מדברת בשפה גלובאלית וחוצה גבולות וההתיחסות לפריון היא פחות או יותר אחידה. מה שקורה ביבשת הצפונית אינו שונה בצורה מהותית ממה שקורה אצלנו. אך יש הרבה מה ללמוד מהגישות הרפואיות הקונבנציונאליות המתקדמות האמריקאיות, מהיחס האישי והבדיקות המדוקדקות שהמטופלות עוברות ומשיתוף הפעולה הצמוד שבו חלק מהמטפלים הסיניים עובדים עם רופאי הפוריות.
ולמדתי המון! על תוספי תזונה הנחשבים בסיסיים וחיוניים בכל טיפול פוריות, על גישות מעניינות לשילוב מרידיאנים מיוחדים בטיפולי פוריות, על התזונה המועדפת לתמיכה בבעיות פוריות, על מחלות מטבוליות ותפקוד תקין של המערכת האנדוקרינית.

מי שנגעה בליבי במיוחד היתה רנדין לואיס. למי שלא מכיר, רנדין כתבה לפני הרבה שנים ספר שנקרא The Infertility Cure. שם יומרני לספר שהיה מיועד הן לקהל הרחב והן למטפלים, וסיכם את הנסיון רב השנים שלה בטיפול בתחום הפוריות. חשיבותו של הספר היתה בכך שחשף את הנושא לראשונה לקהל הרחב ועורר עניין רב בתחום הרפואה הסינית ופוריות. הספר הקדים את המחקרים הרבים שיצאו בנושא שנים מאוחר יותר. מאז יציאת הספר לאור עבר הרבה זמן, ואנשים עוברים טרנספורמציות בחיים. כיום רנדין לא רואה יותר מטופלים בקליניקה הפרטית שלה אלא יוצאת איתם לסדנאות מרוכזות. גברים ונשים המנסים יחד להשיל מעליהם את עול הבעיה הרפואית המוגדרת כאי-פריון. בעזרת הכלים הסיניים המגוונים העומדים לרשותינו, אך בעיקר בעזרת חקירה עמוקה ומדיטטיבית סביב השאלה ״מי אני״, משתתפי הסדנה חוקרים את שורש חוסר האיזון המהותי בין גוף ונפש – זה הנמצא בבסיס קיומינו ומודגש בצמתים קריטיים בחיינו, כמו במקרה של התמודדות עם בעות פוריות.

כמו בכל סימפוזיון מוצלח, חזרתי עם רעיונות, עם חומר למחשבה ועם הרבה אנרגיות של עשיה. פגשתי מורים לחיים ואני מקווה שהקשרים שנוצרו ימשיכו לשגשג. מרצים רבים הביעו את רצונם לבוא לישראל וקונגרס ה-ICCM יהיה מקום נהדר לארח אותם וללמוד מהם.
הסימפוזיון הזה ימשיך להתקיים וכבר הכריזו על קיומו בשנה הבאה. הפריבילגיה לצאת מהבועה הפרטית, המעט מבודדת שלנו, ולהחשף לעולם אינה מובנת מאליו, אך אם היא מתאפשרת מדי פעם אני חושבת שיש לאמץ אותה אל ליבנו. במקצוע הייחודי שבחרנו לעצמנו קיבלנו גם מתנה: האפשרות להיות תלמיד נצחי, לצמוח ולהפתח, לחשוף ולהיחשף.

הגהה ועריכה: תמי ברקאי

המחברת:
קרן סלע
מתמחה בגינקולוגיה סינית

kerensela.tcm@gmail.com 

Total
0
Shares
כתיבת תגובה
Related Posts