סודות הרפואה הסינית- סקירה

דרך הלב- סקירת הספר של רויטל כרם
סודות הרפואה הסינית

ספר עם כריכה לבנה, ועליה קליגרפיה שחורה של Shen Dao, ושם הספר באותיות אדומות.
שם המחברת באותיות לבנות על רקע אדום.
זה המפגש הראשון עם הספר "סודות הרפואה הסינית" מאת רויטל כרם.
קליגרפיה תמיד מרגשת אותי, וכשזו הקליגרפיה של תרצה פייטן סלע, יש שם משהו אקסטרא.
"דרך הלב", שזהו גם השם של GV11- Spirit Path, היא כמובן בחירה עם אמירה: רפואה סינית אינה סתם מסע, אלא בחירה בדרכו של הלב.

הספר נועד לקהל הרחב. 125 עמודים בהם רויטל כרם מתארת את הרפואה הסינית דרך סיפורי מקרה ויצירות קליגרפיה נוספות של תרצה פייטן סלע.
ההסברים של מושגי יסוד בתחום הם קצרים, עם ניסיון כן לתמצת את העיקר, תוך שמירה על הקוראים שלא ילכו לאיבוד.
מבין הספרים שעיינתי בהם, המציגים את הרפואה הסינית לקהל הרחב, יש משהו שונה בספרה של רויטל כרם. ההגשה של הספר, באמצעות סיפורי מקרה, המתוארים בצורה סיפורית מאוד ונוחה לקריאה. בעוד יש ערך לספרים הכתובים בשפה אקדמית, יש גם ערך חשוב לספרים הכתובים בצורה יותר סיפורית, המאפשרת גישה נעימה יותר עבור קהל שאינו מכיר את השיטה, ומעוניין לקבל מושג בסיסי בתחום. במצב כזה, אני חושבת שלסגנון הסיפורי יש יתרון על הסגנון האקדמי.
בנוסף, המחברת בוחרת לספר על השתלשלות הרפואה הסינית, תוך התייחסות גם לטאואיזם, בודהיזם ורפואה הודית. רויטל כרם אף בוחרת להתייחס בקצרה לחדירת הרפואה הסינית למערב, תוך התייחסות לג'ורג' סוליי דה מוראנט ומרים לי.

אכן, דרך הלב.
הלב מהדהד לאורך כל הספר, ואין זה מפתיע כלל. רויטל כרם כותבת ישירות מן הלב שלה אודות עבודתה, שאין ספק שהיא מחוברת אליה ממקומות עמוקים ביותר. מטפלת עסוקה שעובדת בשלוש קליניקות ורואה הרבה מטופלים, ובתיאור סיפורי המקרה ליבה בא לידי ביטוי בתיאור העדין והנעים את מטופליה- תגובותיהם, בעיותיהם והשינוי שנוצר בם לאור הטיפול.

מטופלים רבים שואלים את המטפלים שלהם איזה ספר אפשר לקרוא כדי להכיר קצת יותר את הרפואה הסינית ולהבין מה המטפל עושה.
אין ספק שהפניה לספר "סודות הרפואה הסינית" היא הפניה טובה ונכונה.

ועוד בעניין הלב.
אני מעיינת בתודות ורואה את שמי. אחת המטרות הכמוסות של סינית הייתה לעורר אנשים שלא כתבו עד כה לכתוב. לעורר במטפלים את הרצון לצקת את טיפוליהם למילים, ולחלוק את בועתם עם "העולם החיצון". לראות תודה על כך שעוררתי השראה שהתגלגלה מכתיבת מאמרים לכדי ספר היא סוג של הגשמת חלום עמוק ביותר.
והלב שלי רווי נחת ושמחה.

revital_book_250

 

 

 

 

 

 

 

סודות הרפואה הסינית
רויטל כרם
הוצאה: סטימצקי 2014

תמונה: freeimages.com/Vic Zagranowski

המחברת:
יעל ארנסט
רפואה סינית
yael@sinit.co.il

Total
0
Shares
כתיבת תגובה
Related Posts