מרכז טאן ישראל

ראיון קצר להצגת המרכז- כתבה פרסומית
מרכז טאן ישראל

ד"ר ריצ'רד טאן הינו אחד המאסטרים המשפיעים ביותר בעולם הרפואה הסינית.
תפיסת עולמו המבוססת על כתבים עתיקים בשילוב עם נסיון קליני נדיר בהיקפו דוגלת בטיפול יעיל, חד ופשוט המוביל לתוצאות מיידיות.

 Li Gan Jian Ying- כמו שהצל שלך מופיע כשאתה יוצא לשמש – משפט פשוט זה מבהיר את הצפייה לקבלת תוצאה מידית. משמע- כשאתה פועל נכון בדיקור, אתה רואה את ההשפעה מיד.
לראשונה לאחר שנים של טיפול וסמינרים רבים ברחבי העולם, נותן ד"ר טאן את ברכתו להקמת מרכז הנושא את שמו מחוץ לארצות הברית. את המרכז בישראל ינהלו עדי פרום וגיא פולק אשר מחזיקים בתעודת הוראה מטעמו.
פגשנו אותם לשיחה:

מהי מטרת המרכז? לשם מה הוא קם?
המקום קם על מנת לקדם את הכשרת המטפלים באקופונקטורה על פי שיטת האיזון של ד"ר טאן. השיטה עצמה מאוד פשוטה ליישום ולימוד. ד"ר טאן ראה כי בעולם יש קושי להטמיע לחלוטין את השיטה בקליניקה, אנשים מרימים ידיים מיד עם הקושי הראשון ולעיתים נוטשים את השיטה או נוטים לייחס לשיטת האיזון יעילות רק בבעיות אקוטיות או אורטופדיות, דבר שאינו נכון. ישבנו עם ד"ר טאן בניסיון לחשוב איך פותרים את הבעיה הזו והבנו כי המטפל הצעיר (בשיטה ולאו דווקא בוותק הכללי)  צריך מקום שבו הוא יוכל לקבל מענה לשאלותיו ולהמשיך את תהליך הכשרתו.

אחד הדברים ששמנו לנו למטרה היא לסייע בהגעתו של ד"ר טאן לישראל על מנת לקיים הרצאות וסמינרים. בנוסף נקיים הכשרות נקודתיות בנושאים ספציפיים והתמחויות ארוכות יותר, נאפשר צפייה קלינית,  ונפתח אפשרות למטפלים להגיע עם המטופל לייעוץ. החזון שלנו הוא ליצור קבוצה גדולה של מטפלים הבקיאים בשיטה הבסיסית ומשם נוכל להמשיך ולהעשיר אותם בידע מתקדם יותר.

מה ההבדל בין מרכז טאן לבין קבוצת דיון מקרים באינטרנט?
אנו מוצאים מס' הבדלים מהותיים בין ייעוץ אינטרנטי לבין הדרכות. קודם כל חשוב הניסיון, וניסיון קליני צוברים בקליניקות. כשאתה רוצה להתקדם ולהתמקצע בשיטה מסויימת אתה צריך לראות מטפלים עם ניסיון עובדים, לבחון את שיטות העבודה שלהם ולהפנים. כשאתה נתקל בקושי אתה צריך סביבך אנשים שמסוגלים לתת מענה. המדיה הדיגיטלית, על כל יתרונותיה, היא צינור מוגבל להעברת אינפורמציה בסיסית, היא לא יכולה להחליף אבחון אלא מסתמכת על האבחון של השואל. אז כמובן גם עולה שאלה, האם המטפל נותן את התשובה מתוך ידע תיאורטי או מעשי, כמה ניסיון קליני יש לו בטיפול בשיטת האיזון. אנו נתקלים לא פעם בתשובות לא מדויקות שחוטאות לשיטה ומבינים כי לא נוכל לתקן תפיסות עולם מוטעות רק דרך האינטרנט.

איפה ממוקם המרכז?
הקליניקה של המרכז ממוקמת בשיר"מ המרכז הרפואי אסף הרופא . המרכז הרפואי כולו ומחלקת שיר"מ בפרט, מאפשרים נגישות גבוהה לצפייה קלינית וייעוץ.
מרכז טאן מצטרף למערך מרכז ההכשרות הקיים של שיר"מ.

כל אחד יכול להגיע לייעוץ?
הייעוץ מיועד לבוגרי הכשרת הבסיס של ד"ר טאן, שיכולים להגיע בתאום מראש עם המטופל שמשלם מחיר טיפול רגיל במחלקה.
המטופל מאובחן על ידינו והמטפל מקבל ייעוץ מלא ומקיף על  אפשרויות הטיפול בשיטה.

אני רוצה להבין תנו לי דוגמא לטיפול בשיטה ? מה ההבדל בינה לבין אחרות?
מקרה קלאסי שהגיע לטיפול, מטופל בן 42 סובל מזה כעשור מכאבי גב תחתון לא ספציפיים (קיים כאב מפושט אך אין ממצאים הדמייתיים המסבירים את הכאב). הוא סובל ממספר בעיות נוספות אך על מנת להבין את הדוגמא נתרכז בתלונה העיקרית. מטופלים כאלו יש למכביר והם מתגלגלים מטיפול לטיפול ומשיטה לשיטה. המטופל הזה ביצע פיזיותרפיה וכירופרקטיקה עם הטבות זמניות ביותר ולאחר מכן עבר שני סבבים של דיקור. אחד בקופת חולים ואחד באופן פרטי (שם הוא טופל יותר מתשעה חודשים). בסבב הטיפולים הראשון, הוא קיבל בעיקר דיקור מקומי עם חימום דבר שנתן הקלה זמנית .בסבב הטיפולים השני הוא אובחן עם "חסר בכליות" ולכן דוקר בהתאם ואף קיבל צמחי מרפא ל"חיזוק הכליות". גם כאן ההקלה היתה זמנית וכל פעם שלא הגיע לטיפול השבועי הכאב חזר לרמתו המקורית.
באופן טבעי הוא היה חשדן וסקפטי, ולדבריו הכאב משגע אותו. בעקבות המלצה שקיבל הוא מוכן לנסות דיקור פעם אחרונה.

האבחון של ד"ר טאן בנוי משלושה שלבים: זהה את המרידיאן החולה, בחר מרידיאן מטפל ולבסוף בחירת הנקודות עצמן. במקרה הנ"ל המרידיאן החולה (הפגוע) הוא UB (ממצאי הבדיקה העלו כאב ומתח שרירי ניכר דו צדדי על מסלול המרידיאן בגובה של L2-4). הבחירה היתה לאזן את מרידיאן ה-UB בעזרת מרידיאן ה-LU (מרידיאן בעל קשר אנרגטי הפוך בשעון הסיני). לאחר מכן עקרון בחירת הנקודות הוא- שיקוף, דבר שהוביל לבחירת נק' LU5-LU6 ASHI דו צדדי. לאחר שניות המתח השרירי ירד והכאב פחת משמעותית . ההמלצה לסדרת הטיפול היתה כשני טיפולים בשבוע ולאחר 8 טיפולים הכאב ירד ב- 80 אחוז. בהמשך הוספו הנקודות UB64 UB60 UB40  דו צדדי (בחירת נק' זו היא לטפל יותר עמוק בהסדרת תנועת המרידיאן). לאחר עוד 3 טיפולים הכאב ירד לחלוטין, בשלב זה ירדה תדירות הטיפול לפעם בשבוע ואח"כ לאחת לחודש בהדרגה. הכאב נעלם לחלוטין ולא חזר. כמו כן השתפרו אצלו תסמינים רבים מהם הוא סבל.

זה נשמע קצת כמו טיפול סימפטומטי?
במהלך עבודתנו כמטפלים וכמורים אנו נתקלים בשאלה הזו לא מעט. בפועל זו טענה מגוחכת. הרי המטופל קיבל כביכול טיפולי "עומק". הכליות חוזקו, הגב חומם, הוא טופל למכביר ללא הטבה. הטיפול בשיטת האיזון של ד"ר טאן ביצע נכון את הגירוי שהגוף היה זקוק לצורך החלמה, וזו מהות האקופונקטורה. ההבנה של חוסר איזון זרימת הצ'י במרידיאנים ואיזונו, הוא הטיפול העמוק ביותר שצריך להינתן בטכניקת הדיקור, בין אם מדובר במקרה אורטופדי ובין אם מדובר בלחץ דם גבוה, אינסומניה, מחלת נפש, צרבת, קרוהן או מחלה אוטואימיונית. לכל אחת יש אבחנה שמהותה היא הבנה של תנועת הצ'י במרידיאנים.
ד"ר טאן מנסח זאת ברמה שכל מטפל יוכל ליישם את השיטה במהירות וביעילות.

מה עוד קורה במרכז?
כל הקשור בהוראת וטיפול בשיטת האיזון , מהכשרות קצרות דרך סמינרים ועד התמחויות ארוכות טווח בתחומים ספציפיים.
אחת לחודשיים יפרסם מרכז ITC, ניוזלטר הכולל מקרים שטופלו בשיטת האיזון בארץ.
בכתיבת הניוזלטר יוזמנו להשתתף מטפלים אשר למדו את השיטה מפי ד"ר טאן ומיישמים אותה הלכה למעשה בקליניקה שלהם.

נשמח לראותכם באירועים הקרובים!
ליצירת קשר שלחו אל גיא פולק מייל.

עדי פרום – מייסד מרכז טאן ישראל
גיא פולק-   מייסד  מרכז טאן ישראל
דר' ריצ'רד טאן, נשיא הכבוד של מרכז טאן ישראל

Total
0
Shares
כתיבת תגובה
Related Posts