סיון- מקרה דיספפסיה

טיפול בדיספפסיה על פי שיטת האיזון של ד"ר טאן
מקרה דיספפסיה

סיון, בת 30, הופנתה על ידי רופא גסטרו עם תלונה של צרבות מזה 5 שנים.
הצרבות מלוות בתחושת שריפה, טעם רע בפה ואש בפה. הן מופיעות לסירוגין – לעתים יש צרבת כל יום ולעתים חודש ללא צרבות. מיקום התסמינים הוא על מרידיאני KID, ST,CV.

הצרבות החלו לאחר טיפול בהליקובקטר פילורי (טיפול של אנטיביוטיקה + PPI), שאמנם השמיד את החיידק אך גרם להופעת הצרבות. היה ניסיון טיפולי באומפרדקס ובנקסיום שהקלו במידה חלקית בלבד. כיום לא נוטלת שום תרופה. עברה גסטרוסקופיה ומנומטריה וושטית, שתיהן תקינות, ולכן הבעיה מוגדרת כדיספפסיה.

הקלה: אוכל מקל למספר דקות.
מחמיר: מאכלים מטוגנים, קפה ושוקולד. כשנמצאת במתח מתווספות אפטות לבנות בפה, אך היא לא חושבת שהצרבות קשורות למתח.
התאבון תקין והיציאות תקינות – פעם ביום.
תזונה: יחסית תקינה, מלבד העובדה שבבוקר לא אוכלת כלום עד השעה 11:00 כי אין לה תאבון.
דופק: מהירות 64, עוצמה תקינה, מתגלגל.
לשון: חיוורת, חיפוי לבן דק, ורידים מאחורי הלשון.

ניתוח המקרה וטיפול:
הצרבות ותחושת השריפה מופיעות על מרידיאני  CV,KID,ST ולכן ההחלטה הייתה לטפל דרך מרידיאנים אלה בשיטת האיזון של ד"ר טאן.
הטיפול שנבחר נקרא four magic conversion- קומבינציה של ד"ר טאן המאזנת את מרידיאני KID,ST העוברים באזור החזה והבטן, ויעילה מאד לצרבות כמו גם לפתולוגיות אחרות המופיעות באותם מרידיאנים (בחילות, כאבים בחזה, לחץ בחזה, פלפיטציות וכן הלאה). קומבינציה זו יעילה במיוחד כאשר התסמינים לא מופיעים באזור קטן וממוקד אלא באזור רחב לאורך החזה/ הבטן.
נקודות הדיקור בקומבינציה זו הן: PC6, PC9, ST42, ST45, KID1, KID4, LI1, LI4.

PC מאזן את מרידיאן ה- ST על פי השכבות (hand jue yin מאזן את foot yang ming), ומכיוון שהם הפוכים בשעות השעון הסיני (PC – 19:00-21:00, ST  – 7:00-9:00). ה- PC מאזן גם את kid, מכיוון שהם עוקבים בשעון הסיני (KID – 17:00-19:00, PC – 19:00-21:00).
LI-  מאזן את מרידיאן ה- ST מכיוון שהם בני זוג לאותה שכבה (yang ming), ומאזן את kid מכיוון שהם הפוכים בשעון (KID  – 17:00-19:00, LI – 5:00-7:00).
KID- מאזן את עצמו- מרידיאן ה- Kid.
ST – מאזן את עצמו- מרידיאן ה- ST.

ארבעת המרידיאנים מאזנים אחד את השני ולכן יכולים להידקר כקומבינציה.

בטיפול סה"כ 8 מחטים (2 מחטים בכל גפה). נקודות הדיקור היאנגיות ביד נדקרות באלכסון לנקודות הדיקור היאנגיות ברגל, ונקודות הדיקור הייניות ביד נדקרות באלכסון לייניות ברגל (כלומר, אם Li נדקר ביד ימין, St יידקר ברגל שמאל וההפך).
במידה והדופק מיתרי או במידה שהפתולוגיה מושפעת מסטרס ניתן להוסיף את LIV1,LIV4. במקרה של סיון מכיוון שהתרשמתי שיש גם קשר לסטרס הוספתי את נקודות הדיקור על ה- LIV.

קומבינציה זו מאזנת את המרידיאנים המעורבים בפתולוגיה של סיון, מלבד מרידיאן ה- CV. ברוב המקרים, דיקור של הקומבינציה יוביל להפחתת הצרבת תוך דקות ספורות גם ללא איזון של  ה- CV.
במקרה של סיון, הייתה הקלה בצרבת לאחר הדיקור אך היא עדיין הורגשה על מרידיאן ה- CV. מסיבה זו החלטתי להוסיף מספר נקודות על קו ה- GV בראש (נקודות  Ah-Shi באזור GV21, GV22), המאזנות את אזור ה- CV  בחזה.
בנוסף לטיפול ביקשתי מסיון להוסיף ארוחת בוקר הקרובה לשעת היקיצה ולהקפיד על אכילה כל מספר שעות.

לאחר הטיפול הראשון סיון דיווחה על שיפור של 90% בצרבות שנמשך יומיים. בטיפולים הבאים שנערכו אחת לשבוע חזרתי על אותו הטיפול (מכיוון שהצרבות הלכו ופחתו, אך כאשר היו צרבות הן היו על אותם מרידיאנים). לאחר 4 טיפולים נעלמו הצרבות, המשכנו להיפגש עוד מספר שבועות מבלי שהצרבות חזרו.

המחברת:
דנה שני, Dip.Ac
מטפלת ברפואה סינית בתחום הגסטרו
danashn@gmail.com

Total
0
Shares
כתיבת תגובה
Related Posts