מדקרים ללא גבולות בישראל

ההכשרה של מדקרים ללא גבולות העולמית עכשיו בישראל- כתבה פרסומית
מדקרים ללא גבולות

יום ראשון בערב, סוף הטיפול בנט"ל (נפגעי טראומה לאומית) ,אנחנו מארגנים את החדר ואוספים את שאלוני המחקר.
"אתם צריכים להיות מאד אופטימים בשביל מה שאתם עושים" ש. הסקפטי ,לאורן "אנחנו אופטימים" אורן ענה לו. "אתה יודע, מה שאתם מנסים לעשות פה זה כמו לרוקן את הים בכפית.."
היה טיפול קשה היום, הרבה עצב עלה שם, ופחדים. ים של פחדים.

הקבוצה יושבת עם המחטים במעגל, ואנחנו סביבם. הם הגיעו סוערים היום. ר. סיפר בדיחות, כרגיל, ומ. עשה פרצופים מצחיקים וחיקה את תנועות הצ'יגונג בהגזמה. מ. התמוגגה מאושר וש. נרדמה רגע אחרי שדקרנו אותה.
זו היתה הפעם השניה של ר. היא דתיה , ושומרת נגיעה ,לכן אני דקרתי אותה. אחרי כמה דקות נגשתי אליה ושאלתי אם הכל בסדר, היא אמרה שמרגישה שעומדת לבכות ושלא נעים לה מהקבוצה. עודדתי אותה לבטא את מה שהיא מרגישה והיא בכתה. בקול. ר. הגיש לה כוס מים. הוא תמיד נרתם כשמישהו מתחיל לבכות. כולם הגיבו לבכי, כאילו הזכיר להם למה הם כאן. מ. זז בחוסר שקט, עדי שם ידיים מעליו והוא בבת אחת נרגע.
אחרי כמה דקות ר. קמה,עם המחטים ורצה החוצה. נתנו לה כמה דקות ויצאתי אחריה. כשהיא יצאה מהשירותים היא חייכה. "את יודעת,היא אמרה לי, שנתיים וחצי מאז הארוע ,לא הצלחתי לבכות. זה היה ממש משחרר.."

את הכתבה הקודמת על "מדקרים ללא גבולות" כתבתי לפני יותר משנה וקיבלתי המון תגובות של מטפלים שרצו להיות חלק.
המטרה העיקרית של הפרוייקט הזה היא להפיץ אותו. להכשיר כמה שיותר מטפלים ולהגדיל את הקהילה, כך שנוכל יחד להגיע לכמה שיותר מקומות בארץ. מיד רציתי לפתוח הכשרת מטפלים.
השיעור הראשון שלמדתי הוא שבדברים כאלה (כמו בטיפול בטראומה) עדיף ללכת מלרוץ.

וכך נוצר הקשר עם נט"ל (נפגעי טראומה לאומית) ,בתמיכה של AWB  ( Acupuncturists Without Borders ) האמריקאים, והוחלט על קבוצת פיילוט כדי לראות איך זה עובד.
עדי גרליץ, אורן רחמני ודפנה פרבר הם 3 מהמטפלים הכי טובים שאני מכירה והם גם חברים טובים ("חברים ללא גבולות..") שנרתמו לפרוייקט הזה ותרמו מזמנם וכשרונם וכך פתחנו את קבוצת הטיפול הראשונה.
הקבוצה עובדת כבר מעל חצי שנה, הפידבקים המרגשים מזכירים לנו כל יום למה אנחנו עושים את זה. בפגישת החתך עם צוות הפסיכולוגים  חגית, מנהלת המועדון, אמרה שבאף פעילות הם לא מצליחים לשבת בשקט ,להיות מנותקים מהטלפון או לא להפריע. וכאן הם יושבים, כל שבוע 45 דקות במדיטציה, כשהטלפונים סגורים בצד.ושזה עשה שינוי גדול. זה היה תהליך, אבל הדבר הכי שהכי עזר היו הגבולות הברורים. טלפונים, שקט, התחלת הטיפול בזמן. וכך יצא שהדבר הכי חשוב בקבוצה הטיפולית של  "מדקרים ללא גבולות" היה הצבת גבולות.

בקבוצה בנט"ל מדובר במקרים קשים. אלו אנשים שחיים את הטראומה שלהם, לא עובדים, ובמקרה הטוב מצליחים לקום מהמיטה ולגרור את עצמם למועדון. לא את כל סיפורי האימה אנחנו מכירים, ובכלל בטיפול בטראומה יש לגשת לסיפור מאד בזהירות כדי לא ליצור אקטיבציה שתחמיר את המצב יותר, ולפעמים לא צריך בכלל את הסיפור. במיוחד כשאנחנו עובדים עם הצ'י. עם מה שקורה עכשיו ולא עם מה שקרה בעבר.
אני חושבת שאם תעברו על המקרים בקליניקות שלכם תגלו שהרבה מהם יושבים על טראומה, לאו דוקא ברמות חומרה כאלה אבל טראומה הוא ארוע שמשבש את המערכות הרגשיות והעצביות וגורר אחריו סימפטומים שונים.

ההכשרה
באמצע אפריל תתקיים ההכשרה של "מדקרים ללא גבולות" בארץ. נעביר אותה בשיתוף עם מייסדות AWB האמריקאי שיגיעו לארץ. ובשיתוף אורחים ומרצים נוספים.
בארה"ב עובדים בשיטה הזו בכל רחבי המדינה, בקליניקות קהילתיות, בבתי חולים ליוצאי צבא ובבסיסים צבאיים. המטרה של ההכשרה היא להביא את השיטה לארץ, וליצור קהילת מטפלים של שיתופי פעולה ונתינה לקהילות בהן אנחנו גרים ועובדים.

בנוסף זו הזדמנות ללמוד ולהעמיק בנושא טיפול בטראומה, ללמוד מהנסיון ולהיות חלק מ- AWB העולמית ולהצטרף לפעילות המבורכת שלהם ברחבי העולם.
ההכשרה תתקיים ב- 10-11-12 באפריל – חמישי ,שישי ,שבת .קיימת אפשרות לינה למי שירצה. ההכשרה והלינה תתקיים בישוב הערבי יהודי נווה שלום באוירה של שיתוף ודו קיום.

בימים אלה נאספות תרומות ע"י AWB ארה"ב שמטרתן לאפשר מלגות למטפלים שירצו להשתתף אך יתקשו לעמוד בתשלום. בקרוב נפרסם פרטים לגבי המחיר, אופן התשלום והגשת מועמדות למלגות.
ההשתלמות תועבר חלקה בשפה האנגלית וחלקה בעברית. החומרים המחולקים למשתתפים יהיו בעברית ,אנגלית וערבית.

  • ביוםחמישי 27/3 במהלךהICCM נציגאתהעמותהואתשיטתהטיפול, וכןתהיההתנסותקלינית (אתםתהיוהמטופלים 

 תוכנית ההשתלמות בארה"ב מחולקת לרמה 1 ורמה 2 .אנחנו נקיים הכשרה של 2 הרמות יחד ואלה חלק מהנושאים שיכללו בתוכנית ההשתלמות :
סקירה על פעילות AWB בארה"ב ובעולם
הגישה הפסיכולוגית לטיפול בטראומה בישראל – ע"י פסיכולוג מנט"ל
המודל הפסיכולוגי והנוירולוגי של פגיעת טראומה
לימוד / חזרה על 5 נקודות דיקור אוזן (פרוטוקול NADA)
פאנל מטפלים בנושא גישה לטיפול בטראומה ויחסי מטפל מטופל – מטפלים ברפואה סינית, פסיכולוגים ומטפלים בשיטות נוספות
טראומה ו- 5 האלמנטים
עבודה בקבוצה – על בניית קבוצה ועבודת צוות, שיתוף פעולה
התנסות קלינית
צ'י גונג רפואי ומעגלי רפואה
פתיחה וניהול של קליניקה קהילתית
דיקור קרקפת למצבי טראומה
מניעת טראומה משנית
שילוב של טיפול במגע
ועוד..

שיטת הטיפול היא טיפול בקבוצה – המטופלים הם קבוצה והמטפלים הם קבוצה. כל מי שרוצה ויכול להרתם ולהצטרף מוזמן באהבה. יש לנו כבר צוות מקסים שהוא חלק מהדבר הזה בעצה, בעזרה, או בעבודה קלינית. בהזדמנות זו אני רוצה להודות לכל מי שכבר נרתם במעט או בהרבה לפרוייקט. לקרלה ,קרול ודיאנה מAWB ארה"ב על ההשראה והיוזמה, על שיתוף הפעולה והתמיכה הטרנס אטלנטית.  ליעלי, הג'ינג'ית מ"סינית", שישר הציעה לעזור בכל מה שאפשר, לאסף מור על שיתוף הפעולה המבורך (בואו לICCM !) לנעמי יעקובי שייעצה (ולימדה אותי לקחת נשימה עמוקה לפני שמתחילים) לעדי פרום הנהדר על העצות והקישורים. לגולני, ממכללת ריאן, על שיתוף הפעולה והארוח במכללה המקסימה הזאת, במזרח ירושלים. לרואי גרין פ"ח שאין מי שמבין יותר ממנו בקליניקות קהילתיות. לפהידה שעוזרת לנו עם התרגומים לערבית, לשי דיוויס על הייעוץ באיך להפוך את ההכשרה לדתיים פרינדלי..לאיתמר ברנע, הפסיכולוג הראשי של נט"ל (ואחד האנשים הכי נחמדים שאני מכירה) לסער, אחראי על החטיבה הקלינית בנט"ל, חגית המלאכית, מנהלת המועדון בנט"ל שעושה עבודת קודש.  וכמובן צוות ההוגים, המפתחים והמטפלים בפועל – עדי גרליץ, אורן רחמני, דפנה פרבר ואנוכי.

הצטרפו אלינו לדף הפייסבוק של "מדקרים ללא גבולות ישראל" שם נעדכן בפרטים נוספים, פעילויות נוספות ורישום להכשרה.

המחברת:
קרן אסולין
מטפלת ומורה לרפואה סינית
keren234@gmail.com

Total
0
Shares
כתיבת תגובה
Related Posts