יעוד ושליחות – לזכור את המהות

החזון שמוביל את הדרך

החיים, כידוע, סוחפים אותנו לכל הכיוונים וכל הזמן אנו במאבק לשמור על המרכז שלנו. התקופה האחרונה שבה בנינו את הקליניקה החדשה שלנו הייתה תקופה כזו, שבה הפרטים הקטנים לוקחים אותך רחוק מהמרכז שלך, לעיתים עד כדי שיכחת המהות.

בניסיון לאסוף את עצמי מחדש, פיניתי לעצמי זמן לכתיבה על המהות. למה אני עושה את מה שאני עושה. מה בעצם המטרה ואיך זה מתחבר לתחושה האישית שלי של מהלך חיי ומשמעותם.

כתבתי את הדברים לעצמי כפתיח למפת דרכים לקליניקה. אני ממליץ לכל אחד לעשות מפה כזו, שתתחיל מהחזון ותרד דרך היעד והמטרות והתכנית השיווקית עד לפרטים הקטנים. חשוב יהיה להחזיק בה היטב בסערות ובשינויים של החיים. אני חולק את הדברים איתכם. לחלוק איתכם זה גם חלק מהעניין, כמשתמע מהדברים:

"ה"תיקון" הקבלי הוא מושג שהנשמה שלי מתחברת אליו מאד. קשה לי לחשוב על משהו אחר שיוצר הדהוד אצלי בנשמה בכל הקשור למשמעות החיים והעשייה.

אני לא מתיימר לדעת מה משמעות העולם ומה משמעות חיי, אבל קיים אצלי צורך במשמעות, לצד ידיעה שאין לכך תשובה פשוטה שתוכל להניח את דעתי. לכן אני אומר: הדהוד. It resonates with me. הרעיון הוא שכל הדברים בעולם – החל מחפצים וכלה באנשים – זקוקים לתחזוקה. כל היום אני מתחזק את עצמי, את ילדיי, את יחסיי, את העבודה שלי. הכל צריך להיות מתוחזק כדי שלא "ייפול". כל דבר דורש טיפול, תחזוקה, שיפור. אולי זה פועל יוצא של האהבה – שהיא כוח החיים שמחזיק את העולם. אני מהווה בעצם חיי סוג של ביטוי של הכוח הזה.

העבודה בטיפול באנשים, היא ההזדמנות לבצע פעולה ישירה של הקלה על סבל גופני ונפשי. זהו תיקון ברמה גבוהה מאד. כיוון שהעבודה מול אנשים אינה פשוטה עבורי, היא חלק מהתיקון שלי גם, כי תמיד נוח יותר לטפל בדברים שפחות מגיבים אליך ישירות ועלולים להפתיע, להפחיד אותך או להביך אותך. ובכל זאת, אני בחרתי בתחום שבו אני עובד עם אנשים, עם כל כוח החיות שלהם. הבחירה הזו אינה מקרית. אני פועל בשדה אנרגטי שבו האגו שלי סובל, אזור הנוחות שלי מתערער והדרך היחידה, בעצם, לתפקד בו ברמה הכי גבוהה היא לפעול מתוך אהבה טהורה נטולת אגו. בעבודתי עם אנשים אני מתקן גם את סבלם וגם את סבלי.

כך שהתיקון הוא גם שלי וגם של סביבתי.

הקליניקה אותה אני בונה היא הקרקע הפיזי בו מתרחשת העבודה הזו. עיצבנו אותה כך שתוכל להיות נגישה יותר ופתוחה יותר למגוון קהל רחב. המקום הוא מקום של התכנסות אנושית בו חווים המטופלים "תיקון" ביחד, וכל אחד לחוד. הטיפול הוא אישי, אך גם קבוצתי. אנו אנשים נפרדים אך אנו גם אחד. במקום הפיזי הזה, הסמליות של האחדות מקבלת צורה מוחשית, והתיקון האמיתי שהוא בעצם האחדות של כל הנשמות עם "הנשמה הגדולה", מתרחש."

 

 

Total
0
Shares
כתיבת תגובה
Related Posts