אודות המוקסה- סקירת ספר

המדריך למוקסה יוצא בהוצאת הוצאת ספרים המערבית  Singing Dragon אשר מתמחה בהוצאה לאור של מדריכים מקצועיים בתחומים של טאי צ'י, צ'י קונג, מדיטציות ורפואה סינית ואכן הספר מאוד מזכיר מדריכים פרקטיים של רפואה סינית למתעניינים כמו הספרים הסינים או האמריקאים של Blue Poppy של בוב פלוס.
בדרך כלל אני לא מתלהב מספרים כאלו כי יש להם נטייה להיות פשטניים וברמה לא גבוה מתוקף ניסיונם לפנות לקהל של מתעניינים אך הספר הזה דווקא הפתיע אותי.

מוקסה היא תחום שלטעמי לא מקבל מספיק חשיבות בארץ וכנראה שגם בשאר העולם המערבי. כולנו מכירים את המוקסה כשיטה שעובדת יחד עם הדיקור וניתן להשתמש בה על מנת לחזק את תפקיד הדיקור, על מנת להוסיף חום כשצריך או לפעמים במקום דיקור למטפלי מגע או במטופלים שלא אוהבים מחטים. אין הרבה מטפלים שמתייחסים למוקסה בתור כלי שווה ערך ואף יותר לדיקור או ככלי בעל יכולות עצמאיות והשפעה אחרת. כשהייתי בבית חולים בביג'ין תמיד צחקנו שאפשר להריח את הריח של המוקסה עוד לפני שרואים את בית החולים ואכן בית חולים שלם היה עטוף כולו בריח חזק של מוקסה אשר הוסיפה ל"קסם" של המקום, אך גם שם לא נתקלתי הרבה בטיפולים עצמאיים של מוקסה, כמעט תמיד היו הטיפולים על גבי המחטים או בנוסף למחטים.

בקונגרס ה- ICCM, שנת  2011, החליט רן כליף לקחת את הנושא צעד קדימה והעביר סדנה מדהימה בנושא, הוא חקר את הנושא במשך כמה חודשים ואסף מרשמים של מטפלים יפאנים שטיפלו אך ורק במוקסה וכל הניסיון המקצועי שלהם הוא בטיפול במחלות קשות באמצעות מוקסה, חוטים וכמה גפרורים. הסדנה זכתה להצלחה רבה ואפילו לסדנת המשך מכיוון שהיה בה כל כך הרבה איפורמציה שלא ניתן היה להכיל ב 8 שעות והיה צורך בעוד יום נוסף. מתוקף העומס שלי בקונגרס, לא הצלחתי להשתתף בסדנה הראשונה ולכן הצטרפתי לסדנת המשך ויצאתי ממנה מוקסם. בעיקר נמלאתי סקרנות מהאפשרות של טיפול במוקסה כשיטה עצמאית ולא כתוספת לדיקור. מאז אני משתדל יותר ויותר להכניס מוקסה לטיפולים שלי ומתכנן להמשיך וללמוד בנושא.

הספר הנ"ל הגיע לידי בזמן ועניין אותי לראות מה יש לשלושת הפרופסורים שכתבו את הספר להציע. הספר בנוי מ- 3 חלקים ו- 13 פרקים. החלק הראשון עוסק ביסודות הטיפול במוקסה, היסטוריה, סוגי טיפולים ועקרונות טיפול.  הפרק עובר על כל נקודות הדיקור ומציין את התפקודים שלהן בדגש על טיפול במוקסה. בסוף הפרק יש פרק שעוסק בטיפול במוקסה לשמירה על בריאות ודגש על נקודות עיקריות לשימוש במוקסה.

החלק השני עוסק במשך 2 פרקים בסוגי המוקסה השונים ובטכניקות של שימוש במוקסה- ישירה/ לא ישירה, סיגר, מוקס על ג'ינג'ר, שום, מלח,סויה,  FUZI ועוד. עוד נושא שלא מקבל הרבה תשומת לב בארץ, מי מאיתנו יודע שמה שכתוב בפינינג על הסיגר מוקסה שאנו קונים מציין את סוג הצמחים שבתוך הסיגר ולא את שם החברה? ושלכל סוג יש תפקיד ושימוש אחר?

החלק השלישי עוסק במשך 7 פרקים בשימושים קלינים של מוקסה וטיפולים במחלות שונות ע"פ חלוקה ל:מחלות פנימיות, מוסקולוסקלטלי, ילדים, גינקולוגיה, עור ומחלות חיצוניות, אף אוזן גרון, מחלות אקוטיות ומחלות נוספות. חלק זה על אף הנטייה שלו להיות "מדריכי" ולתת פרוטוקולים טיפוליים הוא מאוד מוצלח ונותן רעיונות טובים לטיפולים במקרים שלא חשבתי בעבר להשתמש במוקסה בכלל. מיותר לציין שכדרכם של מדריכים ובפרט מדיריכם סינים, הם מלווים בצילומים מפורטים של הטיפול, מה שהופך את הכל למאוד ויזואלי וקל ללמידה.

לסיכום, התרשמתי מאוד מהספר, אשמח מאוד שיעמוד אצלי על מדף הספרים ואוכל לעיין בו אחת לזמן מה על מנת להוסיף אלמנטים לטיפולים שלי או לחילופין, ספר אשר  אוכל להמליץ עליו בחום לתלמידי השיאצו שלי כספר איכותי ללימוד כלי טיפולי אדיר אותו הם יכולים ליישם בקליניקה שלהם ולא ככלי משני כי הם לא יכולים לדקור אלא ככלי בעל עוצמת טיפול אמיתית ולעיתים אף חזקה יותר.

במסגרת ספיישל "מדף ספרים" גולשי אתר סינית מקבלים 10% הנחה בעת רכישת הספר.
באתר פרובוק, הוסיפו את הספר לעגלת הקניות שלכם, ולפני התשלום, הזינו את הקוד SINIT בשדה הקוד באתר.
לעמוד הספר באתר פרובוק לחצו על הקישור: קניית ספר.

הכותב:
אסף מור
מטפל ומורה ברפואה סינית
מנהל קונגרס ה- ICCM
assaf@assafmor.com

Total
0
Shares
כתיבת תגובה
Related Posts