דיקור, אלכימיה וצמחים עם שמונת המיוחדים

שמונת המרידיאנים המיוחדים- והפעם גם אלכימיה
שמונת המיוחדים

עוד ספר נכתב על המרידיאנים המיוחדים. אכן, זה נושא שכמו בור בלתי נדלה ניתן למצוא עוד ועוד ידע, נקודות מבט ופרשנויות. אך השאלה הנשאלת היא- מה ההבדל בין ספר זה לשאר הספרים הנמצאים בשוק.
דבר ראשון, בדומה לרוב לספרים שנכתבו, ספר זה נכתב על ידי שני מטפלים מאד בכירים בעלי ידע עצום: Charles Chase כותב ומתרגם של ספרים רבים בתחום ומטפל ברפואה סינית; Miki Shima מגיע מהרפואה ביפנית ומטפל בפועל, אך בעל ידע בבלשנות וכתב ספרים והרצה רבות בנושאים I ching, Kampo ועוד. שניהם גם חוקרים, מתרגמים, כותבים ומטפלים בפועל בקליניקות פרטיות בקליפורניה. לפעמים התחום הזה של תרגום כתבים עתיקים נשאר בידי החוקרים ופחות בידי המטפלים בפועל בשטח, או אצל מטפלים העוסקים בעיקר בדיקור. בספר זה ניכר, כי יש ידע עצום לא רק על התאוריה, אלא גם על  המעשה וכן נכנס פן של צמחי מרפא ואלכימיה.
הספר הוא בעצם הניסיון הראשון הידוע לתרגם את הכתבים של  Li shi zhen – Qi jing ba mai kao, הצגת שמונת המרידיאנים המיוחדים לאנגלית. בכתבים הללו, Li Shi Zhen כותב על אקופנקטורה, צמחי מרפא, אלכימיה ודיונים מעמיקים על הנושא, שאין הרבה דומה לו בין כל הכתבים העתיקים.

הספר מחולק לחמישה חלקים:
החלק הראשון נותן הסתכלות כללית ופרשנות על הנושאים הכתובים בספר – סיפורו של Li shi zhen, תאוריה, אקופנקטורה, צמחי מרפא, אלכימיה ואבחנת דופק.
חלק זה הוא מהמעניינים בספר, כיוון שנותן נקודות מבט שונות לכל נושא, משווה בין רופאים עתיקים ולא רק של Li shi zhen, ומצטט חלקים מעניינים במיוחד. הוא מסביר הרבה מהתאוריה שקשה להבין מהתרגום. זה בעצם תקציר של כל הספר, למי שרוצה להגיע לעיקר.

החלק השני הוא הטקסט והתרגום  הישיר שלו, הטקסט אינו פשוט, כדרכו של טקסט סיני מתורגם, אך התרגום די ברור. הטקסט מתחלק שלושה חלקים:
א.    הסתכלות כללית על המרידיאנים המיוחדים.
ב.    כל מרידיאן בנפרד. חלק זה מתחלק לשני חלקים- חלק ראשון:  אנטומיה של מרידיאן, נקודת כניסה, דרכו ומסלוליו השונים ומי פוגש בדרך. החלק השני דן במחלות של כל מרידיאן, תאוריה כללית, כיצד פועל, סימפטומים שונים, איזה פורמולה עובדת על כל פתולוגיה, השפעות על הדופק.
ג.    דופק התואם לכל מרידיאן.

החלק השלישי הוא הערות על הטקסט ודיון בנושאים העולים בו.

החלק הרביעי הוא החלק היום מעשי בספר זה, ולפיכך, בתור מטפלת, מהמעניינים מהפרקים. הפרק דן בהשפעות הכתבים של Li shi zhen על מטפלים בעת העתיקה ועד היום. תרגומים של Luo dong yi, Ye tian shi, shen jin ao והתייחסותם למרידיאנים המיוחדים.  4 מקרים מהקליניקה של Mei jian han  ו – yan yu hua מהספר clinical application of the eight extraordinary vessels in acupuncture and moxibation, שנותן בעצם הסתכלות מעשית על הגישות שדוברו עליהן בספר. בנוסף הסתכלות מעמיקה של Li shi zhen על הפתודינמיקה של מרידיאני ה- Qiao, כולל סיפורי מקרה. ולבסוף הצד היותר רוחני של נושא המרידיאנים המיוחדים – זרעים של עבודה פנימית דרך המרידיאנים המיוחדים מאת מאסטר הו.

החלק החמישי מכיל את כל התוספות, טבלאות, ביבליוגרפיה ועוד מיני מטעמים.

לסיכום, ספר זה הינו מאד יסודי, מעמיק ודן בקשת רחבה של נושאים הנוגעים במרידיאנים המיוחדים. טקסט זה ייחודי בכך שהמכיל קשת כל כך מגוונת החל מאנטומיה, פתולוגיה, סימפטומים, דופק, צמחי מרפא, רוחניות ועבודה פנימית. הכותבים אינם מסתפקים רק בתרגום ישיר של הטקסט ופרשנותו, אלא מנצלים את הטקטס כדי  להסב את תשומת ליבנו לאחד הגדולים מרופאי סין בעת העתיקה  ופותחים בפנינו מגוון דעות, רעיונות והתפתחויות של רופאים ופילוסופים גדולים וחשובים אחרים. בתור מטפלים ולא רק חוקרים, מוסיפים הכותבים גם סיפורי מקרה של מספר מטפלים ונותנים גם מענה, מוגבל אך מעניין, לצד המעשי של הנושא המרידיאנים המיוחדים.
אני כמטפלת ברפואה סינית המתמחה בגינקולוגיה, ורואה אין ספור מקרים המערבים את המרידיאנים המיוחדים, מוצאת ספר זה מעשיר ומועיל לי הן כמטפלת, מורה ואישה.
תהנו!

במסגרת ספיישל "מדף ספרים" גולשי אתר סינית מקבלים 10% הנחה בעת רכישת הספר.
באתר פרובוק, הוסיפו את הספר לעגלת הקניות שלכם, ולפני התשלום, הזינו את הקוד SINIT בשדה הקוד באתר.
לעמוד הספר באתר פרובוק לחצו על הקישור: קניית ספר.

המחברת:
יעל ססלוב- שני

מטפלת ומורה בגינקולוגיה סינית
yaelsaslove@gmail.com

Total
0
Shares
כתיבת תגובה
Related Posts