TAOBOX – ביקורת תוכנה

אני אדם פשוט, רוכב לעבודה על אופניים, לא מחובר לכבלים ואת יומן הטיפולים שלי אני רושם ב….יומן, כמו של פעם, עם דפים וכריכה קשה וסימניית בד שמסמנת לי באיזה שבוע אני נמצא.
לכן קצת חששתי כשקיבלתי את תוכנת ה-TAOBOX – תוכנה לניהול קליניקה. לנהל יומן במחשב או דרך הנייד זה משהו שחדש לי, מה יהיה אם לא אסתדר ואבין את כל הפעולות והאפשרויות? אם הכול יהיה מסובך וטכנולוגי מידי? אם המחשב שלי יקרוס?
אני רגיל ליומן הפשוט שבו ללא צורך בשום הבנה טכנולוגית, אני מוסיף במהירות בכתב-יד טיפולים, מוחק, מעביר ומשנה. היומן תמיד איתי, תמיד נגיש, לא תלוי בחשמל, בגישה לאינטרנט או בוירוסים כאלו ואחרים. מצד שני יש בו מן הסרבול, ואם הוא חס וחלילה ייגנב או יאבד, אז אין לי גיבוי, וכל הרשום בו יאבד.
עם זאת, הרעיון שניתן להיכנס לתוכנה מכל מחשב או נייד חכם, קסם לי. היא תמיד מגובה ובסך הכול קיוויתי שהתוכנה "תקפיץ" אותי למאה ה-21, אבל גם שתהיה קלה ופשוטה, הכי חשוב פשוטה.
להפתעתי, תקוותיי אכן התממשו.

ה-TAOBOX היא תוכנה מבית היוצר של מי שהביאו לנו בעבר את ה TAOMEDIC, ויש לה יתרונות משמעותיים ביחס לתוכנה הישנה.
מלבד היותה תוכנה לניהול קליניקה יש בה מאגר מידע ענק, גדול יותר מזה שהיה ב- TAOMEDIC.
מאגרי המידע על הנקודות גדלו, לכל נקודה יש תרגום מתוך דדמן, בנסקי וצ'ייניז אקיופנקטור, המקורות הגדולים והמהימנים ביותר. מכל מקור מובא המיקום, התפקוד, וכן סימפטומים בהם הנקודה מטפלת, וכמובן מספר תמונות המראות את מיקום הנקודה. בנוסף, יש תמיד מקום להוסיף מידע מהניסיון האישי או ממקורות אחרים.
מאגר המידע מכיל גם אינפורמציה רחבה ביותר על קומבינציות ידועות  של נקודות והשימוש בהן, צמדי צמחים מומלצים, תוספי מזון, מידע על מחלות מערביות, מידע על סימפטומים וסינדרומים.
המידע על צמחים מכיל מאות צמחים ופורמולות קלאסיות, וכן פורמולות פטנט כפי שקיימות בבתי המרקחת הסינים השונים בארץ, הכול בתרגום עברי פשוט מ"בנסקי". בכל צמח ופורמולה מפורטים הסימפטומים שלהם הצמח או הפורמולה יעילים, מודיפיקציות בהן הם יופיעו וכן קישורים לאתרים ומחקרים אודותיהם, לשון ודופק מתאימים.
הפירוט והקישורים מופיעים במפרט פשוט וקל להתמצאות.

יומן
החלק השני של התוכנה הוא היומן, כאן ניתן ליצור יומן מתוחכם לקביעת תורים, ניתן להגדיר את זמן כל פגישה ולהבדיל בין הפגישה הראשונה לאלו שאחריה, ניתן ליצור סדרת פגישות, ובקלות רבה להזיז פגישה או לבטל . בקלות רבה ניתן למצוא כל לקוח, ולשנות את המידע עליו. התוכנה תזהיר אותנו אם קבענו מספר מטופלים באותו זמן או באותו חדר.
התוכנה גם יודעת לשלוח תזכורת סמס לכל מטופל שאישר קבלת סמסים ולהזכיר לו את מועד הטיפול. (בתוספת תשלום).
במאגר הלקוחות, ניתן לפתוח תיק לכל מטופל, התיק יכלול את כל פרטיו האישיים, וכן כל הערה שחפצים אנו להוסיף, באופן מובנה כבר ניתן למלא תשאול בצורת 10 השאלות, חמשת האלמנטים או הגזעים והענפים. (מבנה התשאול כבר מוכן).
בקלות רבה ניתן לעבור לכל היסטוריית המטופל ולראות את רשימת התורים שלו (כולל ביטולים וסיבתם), ניתן לראות את הפורמולות שאותן המטופל קיבל, וכן בדיקות מעבדה, בדיקות דם או המלצות תזונתיות שנתנו למטופל בעבר.
החלק היפה הוא שניתן להצליב בין שני החלקים: בין הלקוחות והיומן לחלק של מאגרי המידע.

כאשר המטופל שוכב עם מחטים (או אחר כך), ניתן להרכיב לו פורמולת צמחים , דרך יצירת מרשמים בתיק המטופל, בו בזמן לקרוא ולהיעזר במאגרי המידע ובצמחים המוצעים בו, התוכנה כבר תראה לנו בכל צמח כמה גרמים יש לתת (ערכי מינימום ומקסימום), וכן תזהיר אותנו משילוב צמחים אסור. עם סיום כתיבת הפורמולה , אפשר לבחור בית מרקחת ולשלוח לו את הפורמולה ישירות מהתוכנה, ועדיין המטופל בקליניקה, שוכב על המיטה!  כמה יעיל וקל.
אין צורך בהתקנת התוכנה על מחשב ספציפי, התוכנה נמצאת על "ענן", ולכן אחרי קבלת שם משתמש וקוד, ניתן להגיע לתוכנה מכל מקום בו יש אינטרנט (וזה אומר, כל מקום!) קל לגשת לתוכנה דרך הסמארטפונים, מה שעושה את כל העניין אפילו לפשוט יותר.
עבור השימוש בתוכנה יש לשלם תשלום חודשי, לדעתי הסכום הוא סביר בהחלט.

לסיכום –  לדעתי התוכנה יעילה למטפלים בין אם הקליניקה שלהם גדולה או קטנה. היא חכמה, מספקת שירות מקיף למטפל ובעיקר קלה ונוחה לשימוש.

הגהה ועריכה: תמי ברקאי

המחבר:
שחף ואליס
מרצה ומטפל ברפואה סינית קלאסית
shahaful@gmail.com

צילום: biewoef 

Total
0
Shares
1 comment
כתיבת תגובה
Related Posts