Li Gan Jian Ying – רשמים מהסמינר של ד"ר טאן

דיקור עובד מיד
רשמים מהסמינר של ד"ר טאן

ברק בעיניים.

זה מה שניכר היה לראות במרבית משתתפי הסמינר עם ד"ר טאן שהתקיים בחודש מאי האחרון.

לי אישית לקח כמה ימים לרדת בחזרה לקרקע. יומיים לאחר הסמינר מצאתי את עצמי עוד מפספס פניות בנהיגה, מתקלח בלי לזכור שהתקלחתי, ממשיך לשמוע את קולו של ד"ר טאן בראשי ולשנן מרידיאנים שמאזנים זה את זה, במקום לחיות בהווה.

במהלך הסמינר, הפנה אותנו ד"ר טאן לאתר האינטרנט שלו שנקרא: drtanshow. ואכן, מדובר היה בשואו גדול. לפעמים, ה"איך" לא פחות חשוב מה"מה". הצורה שהחומר הועבר הייתה מרתקת, מתובלת בחוש הומור, חכמת חיים, והרבה התלהבות מאדם שמאחוריו עשרות שנות ניסיון בדיקור. מדובר במאסטר שפשוט מבקש לחלוק עם העולם את הידע שלו – לא דבר מובן מאליו בעליל… עבורי ועבור אחרים, החומר שהועבר לא היה חדש. אך ההגשה החדירה מוטיבציה והתלהבות והרבה אמונה בכך שדיקור סיני יכול גם להיות אחרת.

Li Gan Jian Ying – כשמעמידים מקל תחת השמש, רואים מיד את צילו. עם דברים אלה פתח ד"ר טאן את הסמינר, וחזר והדגיש אותם לכל אורכו. דיקור  עובד  מיד. ההשפעה צריכה להיות מורגשת בתוך שניות. עם ההבטחה הזו יצאנו לדרך חדשה. ועכשיו רק צריך לבדוק אם זה אכן נכון (זהירות, ספוילר! – זה כן).

לדעתי, הגישה הזו חשובה לכל מטפל שרוצה לבנות את הקליניקה שלו מתוך ביטחון של מטופליו בו, ושלו עצמו בדיקור סיני. הרבה פעמים אנו שמים את המחטים ומתפללים. ולפעמים נדמה שרבים מאיתנו לא כל-כך בטוחים ביכולות של הדיקור. לא מודעים לעוצמה של הכלי הזה. אני כבר לא מדבר על בוגרים טריים שיכולים לשנן את כל תפקודי ה- Yang Wei אבל מקבלים זיעה קרה מול כאב בברך. גם לרבים מהותיקים יותר חסר ביטחון בדיקור. האם זה מפני שכפי שטוען ד"ר טאן, ל "TCM” כפי שהוא נלמד במערב אין באמת הסבר שיטתי וברור מדוע לבחור בנקודה זו ולא באחרת? או שמא זה המודל הטיפולי של שעת טיפול לכל אדם, שבו אנו חייבים לשלב גם טכניקות נוספות?

בכל מקרה, המסר של טאן הוא תקיף, מעורר, ומלא השראה. לא לחפש איזו נקודה טובה לאיזו בעיה, אלא לגזור אסטרטגיה ברורה מתוך הבנה של המרידיאנים המעורבים, אלה המאזנים אותם, השיקוף וההדמיה. עם ההבנה הזו מגיע חופש גדול, ואז אפשר לדקור את Pc 3.21, או Liv 4.4, או כל נקודה שנמצא. הדיקור נהיה חופשי יותר, יצירתי יותר, מובן הרבה יותר, ושאוב מהמקורות.

בניגוד לסמינרים אחרים בהם השתתפתי, כאן היה אולם מלא מפה לפה ונכחו בו, לצד סטודנטים ובוגרים טריים, גם מטפלים ותיקים ומובילים בתחום. כשאילן מגדלי עלה לקראת סוף הסמינר וסיפר שהוא צריך לצבוט את עצמו כדי להאמין שהוא הצליח להביא את ד"ר טאן לארץ, מי שזוכר כיצד החל אילן ללמד את  השיטה לפני כ- 6 שנים עם משתתפים ספורים, לא יכל שלא להתרגש.

ונקווה שהעיניים ימשיכו לנצוץ עד לשובו של הד"ר בשנה הבאה. הוא הבטיח לחזור.

תמונה: freeimages.com/Jeff Jones

Total
0
Shares
1 comment
  1. מסכימה עם כל מילה! גם אני ריחפתי אחרי היומיים הנהדרים האלה…

כתיבת תגובה
Related Posts