המדריך הטבעי לבריאות הילד – סקירה

סקירת ספר ששומר על בריאות הילדים
המדריך הטבעי לבריאות הילד

ההורות מכניסה אותנו לעולם חדש של תחושות.

אחת מהתחושות הללו היא תחושת אין האונים כאשר הילד שלנו חולה. ומבחינתי- כאמא, מדובר על אחת התחושות הקשות ביותר שהייתי צריכה להתמודד איתן.

אני מאמינה שזה נובע גם מהעובדה שבכל זאת, למדתי כמה שנים רפואה סינית, ואני הרגשתי שיש לי ידע ויכולת לעזור לאנשים. אך סביר להניח, שזה בעיקר נובע מהעובדה שהילד שלי, שהוא התגלמות הלב שלי, חולה ויש לי קושי רב לעזור לו. שהרי אני אמא שלו, ומי אם לא אני מופקד על שיפור תחושותיו בפעימת לב אחת?

הספר והמחבר
לאחרונה הגיע לידיי ספר שנכתב על ידי יאיר מימון ואסנת עופר- "המדריך הטבעי לבריאות הילד".
מבחינתי, כל מה שנושא את החותמת של יאיר מימון שווה קריאה ותשומת לב מירבית.

אני מכירה את יאיר מימון למעלה מ- 10 שנים, ומעבר להשראה הגדולה שהוא משרה עליי, הוא גם עשה עבודה טובה בטיפולים שעשה לי לאורך השנים לעניינים שונים. בנוסף, מדובר על אחד המורים הגדולים ביותר שהיו לי, אם לא ה-.

מעבר לכל, מדובר על אחת האושיות המלומדות והעסוקות ביותר בעולם הרפואה הסינית בארץ כיום, המשלב פעילות בינלאומית רבה- יאיר משתתף בכנסים רבים ומרצה ברחבי אירופה פעמים רבות בשנה. במסגרת הפעילות שלו בארץ, היה יאיר אחד מהאבות המייסדים של מכללת מדיסין הותיקה, והיה מחלוצי המטפלים ברפואה סינית לילדים בארץ.
לכן אין זה מפתיע כלל, שיאיר חתום על ספר שמכיל מידע יעיל להורים לעזור לילדיהם בעת הצורך.

מבנה הספר
אתחיל ואומר, שהעובדה שמדובר על "מדריך טבעי" אינה באה לשלול שיטות אחרות שאינן טבעיות. להפך- הספר מעודד את השילוב, ויודע לומר מתי ללכת לרופא.

בכלל, אני מוצאת שהשילוב של שיטות טיפול מאוד עוזר לילדים. אני באופן אישי מיישמת שילוב של רפואה סינית עם רפואה מערבית בחיי האישיים ובחיי משפחתי ומוצאת שהשילוב של הטוב משני העולמות הוא שילוב מנצח.
וגם במדריך זה, אני מוצאת הד לחשיבה זו: לא צריך לבחור, מומלץ מאוד לשלב.

הספר מתחיל עם מבואות, הנותנים רקע ומפרטים קצת על כל אפשרות טיפול- רפואה סינית, ארומתרפיה (שמנים), עיסוי, צמחי מרפא והומיאופתיה.

לאחר המבואות מתחילים לסקור את התופעות המוכרות לכל הורה (כגון עצירות, שלשול, דלקות אוזניים, שיעול ועוד), 7 תתי נושאים המעניקים תמונה כללית של המצב, מה אפשר לעשות על פי כל אחת מהשיטות שהוזכרו במבואות, ההתייחסות של הרפואה המערבית למצב הנדון ואיך ניתן לעזור לילדים בבית.

ויש גם התייחסות לתרופות הסבתא המוכרות והפחות מוכרות, כולל הוראות הכנה ושימוש. כך למשל בפרק על שיעול, ניתן למצוא את הבצל בדבש, שום, לימון בדבש ועוד.

לאורך הדרך, בכל הפרקים, מופיעות הערות בצידי העמודים, כולל הנחיה מפורשת מתי לפנות לרופא ילדים.

הספר כולל גם פרק שלם על כינים ואיך לטפל בהן באופן טבעי, ופרק אודות עזרה ראשונה- לא רק תזכורת על החייאה, אלא גם מה עושים עם מקרים כגון חבלות ראש, כוויות ועוד, ומעודד את ההורים לעבור קורס החייאה.

נפלאות השמנים והעיסוי
באופן אישי אני אוהבת כמה דברים בספר:
כמובן שאני אוהבת את חלקי הרפואה הסינית הכלולים בספר, אך אהבתי מאוד את הידע שנגלה בפניי בכל הקשור לשימוש בשמנים ועיסוי. שמנים זמינים בכל סופר פארם ובית טבע, ומכילים סגולות נפלאות שיכולות לעזור בצורה מאוד פשוטה ויעילה במצבים שונים. והעיסוי- אין דבר יותר ממכר מלגעת בילד שלך, ולדעת שמדובר לא רק בהנאה, כי אם במגע שעוזר לילד להתמודד עם המצב הקיים. ואיך אפשר לפספס את העובדה- שזה מבטל את תחושת חוסר האונים? הנה משהו שאפשר לעשות, שעוזר. גם אם לא פותר לגמרי את המצב, שהרי הוא בהחלט עוזר, ויש לזה ערך גדול מבחינתי.

בנוסף, אני אוהבת שמדובר על ספר שמעודד הורים לרכוש ידע כדי לעזור לילדים שלהם.

הספר בהחלט אינו מהווה תחליף לרופא או לחדר מיון בשעת הצורך.
אך הוא מהווה בעיניי, ספר חובה בכל בית שיש בו ילדים, עבור הורים שיודעים שיש כל מיני דרכים לעזור לילדים שלנו להרגיש יותר טוב.

הספר עוזר להבהיר שבריאות טובה ורפואה מונעת אינן נובעות דווקא מכיסים עמוקים או התרופה הכי יקרה בבית מרקחת. לפעמים היא טמונה בתרופה הפשוטה ביותר, או פשוט בידי ההורים- תרתי משמע.

childhealth250

 

 

 

 

 

תמונה: freeimages.com/agastecheg

המחברת:
יעל ארנסט
מנהלת אתר סינית
yael@sinit.co.il

Total
0
Shares
4 comments
  1. אין ספק שיש ריספקט ליאיר מימון אבל זו סקירה על הספר או על האדם
    שיהיה יום טוב

  2. היי גלית,

    סקירות רבות מתייחסות גם לכותב.
    פיסקה אחת או שתיים שמתייחסת לאדם שכתב את הספר, לניסיון שלו, לפועלו בתחום הרפאוה הסינית בכלל ולתחום הרפואה הסינית לילדים בפרט- בעיקר כאשר מדברים על ספר שעוסק ברפואה סינית וטבעית לילדים- שהרי היא הכרחית.

    פיסקה שתיים מתוך סקירה שלמה עם פיסקאות רבות?
    נראה לי שהתשובה לשאלה ברורה. 🙂

    יעל

  3. יעל , את אחלה כותבת. בהירה ונעימה
    תודה על הרבה מאמרים שלך

כתיבת תגובה
Related Posts