ללמוד מהמאסטר – הסמינר עם ד"ר טאן

בחודש מאי הקרוב יגיע לארץ ד"ר ריצ'רד טה-פו טאן, ולדעתי מדובר באירוע גדול עבור קהילת המטפלים הסיניים בארץ. מדובר במאסטר, ותמיד טוב לפגוש מאסטרים פנים אל פנים.

למי שלא מכיר את "שיטת האיזון" שפיתח, או למי ששמע על השיטה אבל לא הפנים כל-כך, אפשר לומר בלב שלם שהסמינר עם טאן (וסדנת המבוא אליו) הוא הזדמנות נדירה לגלות את נפלאות הדיקור מחדש, ואולי אפילו בפעם הראשונה.

עד לפני מספר שנים לא האמנתי שאפשר להעלים כאב בשניות, או להפחית אותו בעשרות אחוזים, שניות אחרי החדרת מחט. גם לא שיערתי שאפשר לטפל בכאב גב מבלי לגעת בגב, בכאב מרפק דרך דיקור בברך, או בעצם הזנב דרך הסטרנום. אבל יום לאחר הסדנה הראשונה עם אילן מגדלי הייתי המום מהתוצאות, כאשר דקרתי מטופלת באמה העליונה כדי להקל לה על הגב התחתון.

רבים חושבים שד"ר טאן זה רק לכאבים, ולא היא. ד"ר טאן פיתח שיטה מרתקת לטיפול בבעיות פנימיות, אם על-ידי 12 הנקודות הקסומות ואם על-ידי האיזון הגלובלי שמציג תובנה עמוקה שמשלבת את חכמת ההקסגראמות עם דיגיטציה מודרנית. גם כאן, התוצאות מדהימות והיופי שבשיטה עוצר נשימה.

השימוש בשיטת האיזון בקליניקה הקהילתית הוא פופולרי בעולם כולו וגם כאן. אני אישית חב תודה עצומה לשיטה שנתנה לי המון ביטחון בתחילת הדרך ומאפשרת לי עד היום לטפל ביעילות ובמהירות במצבים פשוטים ומורכבים. אבל השיטה טובה לכל מודל, כי מה שחשוב בה הוא הביטחון בדיקור שהיא מקנה גם למטפל וגם למטופל. כשהמטופל חש הקלה מיידית, המבט המופתע על פניו עושה לנו את השבוע… במקרים רבים מספור, החליפה השיטה את הצורך בכוסות רוח, עיסוי, מוקסה וכו'.

מקרה כזה קרה לי לפני כחודש, והדבר אף שינה את מה שחשבתי על התגובה של מטופלים מבוגרים לטיפול בדיקור. מטופלת בת 75 הגיעה אלי יחד עם שכן שלה שהיה מטופל אצלי מספר שבועות. היא התיישבה בכורסא וסיפרה לי על כאבי הצוואר שלה. יום קודם לכן, צפיתי בשעה של סמינר של טאן באינטרנט, והוא טיפל בדיוק במקרה כזה. אחרי החדרת מספר מחטים לאזורים רגישים סביב Liv- 5, היא חשה הקלה מיידית והייתה המומה. היא כבר בטיפול החמישי היום, לאחר שכאבי הצוואר והגב התחתון נעלמו, והיום אנו מתרכזים בבעיות העיכול שלה (שטופלו בעיקר ע"י 8 הנקודות הקסומות בהצלחה). באותה צפייה אינטרנטית קיבלתי טיפ חשוב שאני בטוח שעזר מאד במקרה הזה.

הסמינר האינטרנטי  נתן לי גם "טעימה" מהאיש עצמו. ההדגמות שראיתי הוצגו בבהירות, עם הרבה הומור ייחודי לטאן ועם המון טיפים קטנים שעושים את ההבדל. לפעמים הטיפים הקטנים האלה עושים את ההבדל בין הצלחה לכישלון, כך למדתי.

"כשהשמש מאירה, המקל מטיל את צלו" – זהו משפט שמתאר את גישתו של טאן לאקופונקטורה. המטופל צריך להרגיש את השפעת הדיקור באותה הוודאות שהשמש מטילה צל, ולצאת עם תחושה של שינוי כלשהו, עם הטיפול הראשון.  אני מאמין שבסמינר הקרוב נוכל להתחמם הרבה מאורו של האיש ואני בטוח שנוכל לצאת ממנו בתחושה של שינוי.

לפרטים על הסמינר לחצו כאן.

Total
0
Shares
כתיבת תגובה
Related Posts