א' ו-ל', ספורי מקרה

כמטפלים בדיקור, אנו יודעים כי השגת תוצאות מיידיות ודרמטיות במהלך טיפול בקליניקה, היא דבר מרגש ומפתיע כל פעם מחדש.

דיקור ראש YNSA, שיטה אשר פותחה על ידי ד“ר יאמאמוטו, רופא יפני אשר חקר את המוח ואת תחום הדיקור, חורטת על דגלה את התוצאות המיידיות. מהות השיטה היא בהשגת המשוב המיידי לדיקור בראש, אשר פעמים רבות מפתיע את המטופל ולעיתים גם את המטפל.  בעזרת סט של כמה עשרות נקודות דיקור ייחודיות  ניתן לטפל במגוון רחב של בעיות כאב, תנועה והפרעות נוירולוגיות. כל זאת בעזרת אבחנת מגע קלה ליישום.

בחרנו במאמר זה להציג מספר מקרים של מטופלים אשר חוו שיפור יוצא דופן לאחר טיפולים בדיקור ראש YNSA. בתיעוד שיוצג כאן, ישנו שימוש בצילומים טרמוגרפיים, אשר מבטאים בסקאלת צבעים שינויי טמפרטורה בגוף.

מקרה ראשון: א’ – נפגע שבץ מוחי

הטיפול עם א’, בן 60, התחיל מספר שבועות לאחר שלקה בשבץ מוחי ששיתק את פלג גופו השמאלי כמעט לחלוטין. בבדיקה ראשונית שנערכה לו נראה כי את רגל שמאל הוא כמעט לא מזיז,  גם ידו השמאלית בקושי תפקדה אך הוא הצליח להזיז מעט את כתפו. החצי השמאלי של פיו נטה מטה. בטיפול הראשון, לאחר דיקור של ארבע נקודות בצד הימני של ראשו (הצד הפגוע) כבר נראה שיפור משמעותי בתנועת רגלו וידו, וגם פיו התיישר מעט. א’ התלהב מאוד מהתוצאה המיידית והמשיך בטיפולים בצורה עקבית. במקביל השקיע בטיפולי הפיזיותרפיה ובפעילות גופנית סדירה.
לאחר כ20 טיפולים שבועיים חזר א’ לתפקוד כמעט מלא. כשלושה חודשים לאחר מכן, בשיחת טלפון א’ סיפר בשמחה על כך שרכב כ-50 ק“מ באופניים.

הצילומים הבאים צולמו במהלך אחד מהטיפולים שעבר א’ בדיקור YNSA.  ניתן לראות את השינוי המיידי שחולל הדיקור ברגלו הפגועה (שמאלית) של א’ – אשר מתבטא בשינוי הצבעים מצהוב לאדום.

לפני דיקור  טמ‘פ המקסימלית                                  לאחר 30 ד‘ עם המחטים
ברגל שמאל 32.2 מעלות                                        הטמ‘פ המקסימלית ברגל שמאל 34.7

בצילומים נוספים אלה שצולמו במהלך אותו טיפול, ניתן לראות התחממות מרשימה גם בכף הרגל :

לפני דיקור טמ‘פ מקסימלית              לאחר 30 ד‘ עם המחטים טמ‘פ מקסימלית
בכף רגל שמאל הייתה 28.6            עלתה ל 30.6

במהלך טיפול זה נדקרו כשלוש נקודות:   Brain Point, נקודת D (המשפיעה על פלג גוף תחתון) ונקודת ה-”GallBladder“. בחירת הנקודות נעשתה לפי אבחנת מגע, ולפי השיפור בפועל לאחר הדיקור. אחד העקרונות של השיטה הוא שימוש במינימום מחטים כדי להגיע להשפעה חיובית. כלל זה תקף בעיקר בטיפול בנפגעי שבץ מוחי.

מקרה שני: ל‘ – פריצות דיסק צוואריות

ל‘ , גבר בשנות ה40 המוקדמות לחייו, הגיע לטיפול עם כאבי צוואר חריפים המקרינים ליד שמאל  ומגבלה בתנועות ראשו עקב כך.  כאבים אלו ליוו אותו שנים רבות ול‘ היה במעקב ובטיפול רפואי מקובל. לפני כשנתיים לאחר בדיקת MRI אותה ניתן לראות בתצלום הימני שלמטה,  אובחן כסובל משינויים ניוונים בעמוד השדרה הצווארי ומבלטי דיסק לאורך חוליות הצוואר.
הטיפול התרכז בנקודות המשפיעות על החוליות הצוואריות ונקודות רלוונטיות נוספות על פי אבחנה של YNSA. כבר בטיפול הראשון ל‘ הרגיש שחרור חלקי אך משמעותי בתנועות הראש ובכאבים, ומטיפול לטיפול המצב השתפר.

דיקור של נקודות A,B,C ונקודת ה Kideny אצל ל‘

לאחר מספר חודשי טיפול רצופים, כשהוא מרגיש הקלה משמעותית בתלונותיו, הלך ביוזמתו לבדיקת MRI נוספת על מנת לבדוק האם מלבד השיפור בכאבים ובטווחי התנועה יש שיפור גם בבלטי הדיסק. רופאו של ל‘ שמלווה אותו כבר מזה עשר שנים הופתע מאוד מבדיקת הMRI והעיד כי זה המצב הטוב ביותר בו ראה אותו עד כה.  פענוח הבדיקה העיד כי יש הטבה בבלט הדיסק הדיפוזי בין C4-C5 כפי שניתן לראות בצילום. כמו כן ניתן לראות את שחרור הלחץ על חוט השדרה המתבטא בצילום ברציפות השטח הלבן בין החוליות לחוט השדרה.

לפני                                                       אחרי

השימוש באמצעים מודרניים ואובייקטיבים כגון צילום טרמוגרפי, CT, או MRI  עוזר לנו להבין את גודל ההשפעה והתרומה שלנו למטופלים.  YNSA  היא שיטה פשוטה יחסית ללמידה וליישום ומשיגה תוצאות יוצאות דופן. הבדיקה האובייקטיבית היא עוד צעד חשוב בהכרה בה ובמקצוע הדיקור כשיטה רפואית מקובלת.

*כל הזכויות לצילומים שבכתבה שייכות למרכז לדיקור ראש ואין לעשות בהם שימוש ללא אישור

הגהה ועריכה: תמי ברקאי

המחברים:
מיכאל פורת ואסף פלדמן
המרכז לדיקור ראש

השתלמות YNSA של שבעה מפגשים תתקיים במרכז אלה החל מה-17/3/11

Total
0
Shares
3 comments
  1. בעזרת ציוד תרמוגרפי המסוגל לזהות שינויי חום על ידי קליטת קרינה תת-אדומה (IR). הצילומים נעשו במסגרת עבודת מחקר שאנו עורכים.

כתיבת תגובה
Related Posts