פיטותרפיה מודרנית ומסורתית – סקירת ספר

הספר של יניב מורסיאנו וחיים לין
פיטותרפיה מודרנית ומסורתית

ספר רפואת הצמחים – פיטותרפיה, הזה נכתב במתכונת קורס מקיף לצמחי מרפא עבור תלמידי נטורופתיה. על פי המחברים הספר מיועד לשמש ככלי עבודה לסטודנטים, מטפלים ולכל המתעניין בתחום.

הספר מכיל מידע המוגש בצורה עניינית, תמציתית ונוחה לשימוש על  כ-180 צמחים, החשובים והמקובלים ביותר בהרבליזם המערבי מודרני אך גם הסיני.
חשוב כבר עכשיו לציין שזה אינו ספר צמחי מרפא סיניים בלבד.

המחברים הם יניב מורסיאנו, מורה ומטפל ותיק, נטורופת והרבליסט, מבעלי חברת "ראן צמחים בע"מ", וחיים לין מטפל בנטורופתיה וצמחי מרפא בעל רקע אקדמי  במדעי הטבע.

הספר בנוי משלושה חלקים:

הראשון סוקר את ההיבט ההיסטורי של התפתחות רפואת הצמחים ותרומתן של המסורות השונות: סינית, הודית, יוונית ועוד. עבורי חלק זה היה מאוד מעניין חידש וגילה פרטים חדשים על מקורות רפואת הצמחים. בנוסף ישנו הסבר ממש טוב על דרך מיצוי הצמחים ואופני השימוש השונים בהם: חליטה, מרתח, טינקטורה , אבקות , כמוסות וסירופ.

החלק השני הוא "ליבת הספר" זהו החלק העיקרי בו מופיעים  צמחי המרפא על פי הקטגוריות והמערכות השונות. כל צמח מופיע בציון שמו העברי, הלועזי, הבוטני ואם יש אז גם הסיני שלו.השפעותיו האנרגטיות, האיברים והמרידיאנים המושפעים וכמובן פעילויות רפואיות התוויות, אזהרות, אופן השימוש והמינון.

החלק השלישי מורכב מנספחים שימושיים לקליניקה , למשל אם תחפשו צמחים לטיפול בבעיות נשימה תוכלו למצוא כאן רשימת צמחים מובילים לבעיות נשימה ושילובים קלאסיים שלהם. כמו כן ישנו מילון מונחים המסביר מושגים בהרבליזם המערבי כמו : אדפטוגן (צמח מחזק, משפר עמידות וכושר הסתגלות) אלטרטיבי (צמח המטפל במצבי רעילות, משמש לניקוי פסולת) וכו'.

כשסיימתי לעבור על הספר חשבתי לעצמי שאני מקווה שאוכל להשאיר אותו אצלי. אמנם הוא מכיל רק מעט צמחי מרפא סיניים אבל הצמחים הנוספים שמופיעים בו והמידע עליהם שימושי ביותר.

בתור מטפלת ברפואה סינית שעיקר עיסוקה הוא דיקור ותזונה סינית-מקרוביוטית אני נותנת למטופלים שלי צמחים סינים, מערביים או ארצישראליים כחלק אינטגרלי מהתזונה כשתייה בחליטה או בבישול במרק/ דייסה, לאו דווקא כפורמולה בפני עצמה.

לכן אני חושבת שיוכלו להפיק ממנו תועלת מטפלים כמוני אשר אצלם העיסוק בצמחי מרפא הוא משני לדיקור /מגע/תזונה. כמו כן הוא יועיל למטפלים אשר רוצים להרחיב את ידיעותיהם על צמחי מרפא נוספים – ולא רק סינים.

אך מי שמחפש ספר מעמיק על צמחי מרפא סיניים, לא ימצא את זה כאן.  בעיקר משום שמספר הצמחים הסינים המוזכרים כאן אינו גדול והן בשל החלוקה לקטגוריות מעט שונות ממה שמוכר למטפלי הצמחים הסיניים. דבר אחרון, מבחינת חיפוש במפתח שמות הצמחים בסוף הספר ישנו רק מפתח עברי, לועזי ומפתח משפחות בוטניות –  אין סיני…

כך או כך אני מצרפת אותו בשמחה למדף הספרים שלי.

pito_250

 

 

 

 

 

פיטותרפיה מודרנית ומסורתית
יניב מורסיאנו וחיים לין

הגהה ועריכה: תמי ברקאי

תמונה: freeimages.com/Alistair Williamson

המחברת:
מרב אלטמן אדלר
מטפלת ברפואה סינית קלאסית ותזונה סינית-מקרוביוטית
מרצה לתזונה
meravita@yahoo.com

Total
28
Shares
כתיבת תגובה
Related Posts