דיקור סיני וריפוי סוכרת נעורים

אמיר (שם בדוי) נכנס אליי לקליניקה, בחור עדין ומקסים בתחילת שנות ה-30 לחייו, במבט חרד ומיואש בעיניו –  "התפרצה אצלי סכרת נעורים" אמר, "ממש ממש סכרת נעורים תלוית אינסולין – ככה באמצע החיים…"

אמיר אמן בנשמתו, עובד ומתפרנס מאהבתו, התחתן לא מזמן והפך זמן קצר לאחר מכן לאב.
בהיסטוריה המשפחתית שלו אין זכר לסוכרת נעורים ואף לא לסוכרת בכלל, מה שמאד הפתיע אותו והיווה תסכול גדול עבורו- "מאיפה הדבר הזה נפל עליי בכלל…?"

טיפול בסוכרת נעורים

מתשאול ראשוני עלה החיבור שלו בנשמתו לאומנות בכלל ולמקצוע (מידע חסוי) שלו בפרט. כל ההוויה שלו וכל עולמו נראה ונחווה דרך האהבה המיוחדת שלו לאומנות. כל החיים עסק בזה מהבוקר עד הלילה והתפרנס מזה בכבוד רב. היום לאחר השינוי בחייו, יומו מתחלק לעוד אנשים ומטלות רבות שלא היוו קודם מכשול, תופסות כעת את השעות היפות של האומנות שלו. אמיר בעל למופת, עוזר ואוהב ללא גבול, נהנה מהנתינה החדשה אך, יחד עם זה הזמן לעשייה שלו הולך ומצטמצם.
הוא רוצה להיות אב ובעל מסור ושותף תומך ועוזר יחד עם זה אמן מצליח ומתפתח והוא מרגיש שלא יכול לרצות שום צד.

סוכרת בכלל וסוכרת נעורים בפרט, ידועות כמחלות שמתעוררות כתוצאה מטראומה כלשהי שהגוף\נפש חווים "ויושבת על" דפוסי התנהגות וחשיבה מסוימים.
אין ספק שהשינוי המהותי באורח חייו של האמן הרגיש היווה טראומה קשה לגוף.

כדאי להזכיר שלפני סוכרת הנעורים סבל מתסמונת המעי הרגיז ברמה קשה. המחלה היטיבה עם השנים בעזרת תרופות מערביות ועם היחלשותה, רק פינתה מקום למחלה קשה יותר שכן אולי אז יזכה הגוף לטיפול מהשורש…
ככה זה, כאשר אנחנו לא פועלים למען תיקון וריפוי השורש ומטפלים במחלות רק בעזרת תרופות מבלי לגעת בשורש הבעיה- הגוף מחריף את הסימפטומים כאילו אומר לנו- אם לא הבנתם בדרך הזאת, ננסה את השלב הבא…

התחלנו טיפול אמיר ואני, החלטנו שאנו לא נצמדים לתוצאה ולא מתערבים ומפריעים בסקפטיות לתהליך הריפוי… בבדיקת גוף פשוטה, כבר בטיפול הראשון, ניתן היה לראות את הצבע הצהבהב והחיוור בעור פניו וידיו של אמיר. גופו היה רזה וחלוש.
בבדיקת דופק ראשונית מיד ניתן היה להרגיש את המצב של "קריסת אדמה" בגוף.
דופק של "קריסת אדמה" מאופיין כדופק ממורכז, חסר פעימה בשורש ובחלקו העליון (היאנגי).
דופק זה מעיד על מצב בו לגוף אין את פעימת החיים התקינה, הגוף במצוקה וכל מנגנוני ההגנה מוכנים ודרוכים. זהו מצב שחייב להשתנות כדי ששורש הבעיה תעלה על פני השטח ונוכל להרגיש בה בדופק.

בטיפול הראשון דקרתי את GB39 זוהי נקודה שמחזירה את אלמנט האדמה לאיזון ובונה אותו מחדש בצורה נכונה ומיטיבה. היא בונה ו"מתקנת" את כל מערך האדמה בגוף. מצוינת בדיוק למקרה כזה שבו כל אלמנט האדמה יצא מאיזון.

כבר בטיפול השני יכולתי להבחין שהדופק השתנה, הפעימה התקינה חזרה לדופק והרגשתי את מצב היין והיאנג האמיתיים.

סוכרת נעורים מאופיינת על-פי הרפואה הסינית בסטגנציה ב-Chong Mai  וב-Yang Qiao Mai,  ובחולשה של ה- Dai Mai.
הרגשתי בדופק את המצב הזה. כדי לאזן ולטפל בין מרדיאנים מיוחדים רצוי לעבור הכשרה מיוחדת כי זו התעסקות עם אבני היסוד של הגוף. כדאי לנקז ולאזן ביניהם רק לאחר שנעשית עבודה לאיזון הדופק ברמת המרידיאנים הרגילים וברמת האיברים.
בנוסף לדופק הזה, הרגשתי את החום והגודש ביין לכן, החלטתי להמשיך ולעבוד ברמת המרידיאנים הרגילים ואחר-כך להתייחס למיוחדים. דקרתי אתSt41  בפיזור ואת St44 בחיזוק. שתי נקודות אלה ינקזו ויקררו את עודפי החום הרמת היין ויאפשרו חיזוק ותמיכה ביין.

בטיפול השלישי הרגשתי את החסימה והסטגנציה במחמם האמצעי ואת החוסר והחולשה של הכליות לכן, דקרתי את K16 בשני הצדדים. זוהי נקודה עיקרית לייצור אינסולין בגוף ובנוסף לחיזוק הכליות כאשר דוקרים אותה בשני הצדדים מווסתת ומאזנת את המחמם האמצעי.
כבר בטיפול הבא אמיר דיווח על ירידה ניכרת בכמויות הזרקת האינסולין. במקום 4 יחידות טווח קצר ו-11 יחידות טווח ארוך, הוא הזדקק ל-2 יחידות טווח קצר ורק 6 יחידות טווח ארוך.

בשני הטיפולים הבאים המשכתי להוריד את ההלימה והגודש מהמחמם האמצעי בעזרת Ht9 , St40, Gv24 בחרת נקודות אלה להוצאת עודף ורעילות מהמחמם האמצעי- בעיקר מהכבד וכן להרגעת הנפש וייצור אינסולין.
צריכת האינסולין של אמיר המשיכה לרדת, הוא נזקק רק ל- 4 ארוך טווח ובטיפול הבא כבר פניתי לניקוז מהשורש- למרידיאנים המיוחדים. על מנת לטפל בחוסר איזון שנוצר בין הChong , Dai Mai, ו Yang Qiao פתחתי את Dai Mai  והוספתי את K16  בשני הצדדים כנקודה על הChong   ובנוסף את Bl1 כנקודה של ה Yang Qiao את כל אלה השארתי משך 15 דקות.
לאחר מכן הוצאתי את המחטים ודקרתי את ה-Chong  ל-5 דקות נוספות.

לאחר דיקור זה הדופק התאזן ברמת המרידיאנים המיוחדים.
ה- Dai Mai  שהיה חלש, התחזק והסטגנציה ב Chong  וב Yang Qiao נרגעה.

בביקור הבא אמיר היה מאושר! הוא סיפר לי שכבר 3 שבועות, מאז הטיפול האחרון הוא צריך להזריק רק 2 ארוך טווח ו2 קצר טווח ואף היו מספר ימים שלא נזקק לארוך תוך בכלל.

דיקור סיני ותטא הילינג – שילוב מופלא

בשלב הזה בטיפול התחלתי להשתמש בתטא הילינג.
בעזרת התטא הילינג אנו בודקים אילו אמונות מזיקות, תבניות חשיבה מעכבות, פחדים ופרדיגמות יושבים לנו בתת מודע. מה שיפה ומדהים בשיטה זו זה שאנחנו יכולים לא רק לזהות את אותם מזיקים אלא, גם לרפא אותם ולהחליף אותם בדפוסים ותבניות מיטיבות עבורנו.

יש סיבה מסוימת לכל מחלה, יש לנו "רווח" נסתר מין העין שהגוף והנפש, התת-מודע והמודע מרוויחים מכל מצב שמתלווה אלינו במציאות שלנו.

תטא הילינג וריפוי סוכרת נעורים

"ריפוי בתטא הילינג הוא כמו דיקור סיני למוח.."- כך אמר פסיכיאטר מלוס אנג'לס שמטפל בשתי השיטות האלה.

בתטא הילינג סוכרת נחשבת למחלה הקשורה לקונפליקט של תלותיות ואחריות, הפחד מלקחת אחריות ולעומתו הצורך בתלות באחר. במהלך הטיפולים עם אמיר ראינו היכן קונפליקט זה פוגש אותו ופתרנו בעבודה יסודית את שורש הבעיה מכל הרמות והכיוונים שלה. גילינו מדוע היה צריך את הסוכרת נעורים ומהו הרווח שנתנה לו המחלה ושחררנו גם את זה.
אמיר הוא הילד הקטן מבין ארבעה אחים. תמיד נתפס בעיני הוריו ואחיו כילד הקטן, החלוש, שלא יכול להתמודד ולהסתגל. גם כאשר היה לקראת צבא, אמרו לו הוריו שאינו יכול לדעתם להתגייס ובוודאי לא ליחידה קרבית כי הוא חלש ולא יעמוד בזה… הוריו תמיד אהבו אותו מאד, יחד עם זה נטעו באמיר על-ידי האהבה החונקת שלהם דימוי עצמי נמוך, חוסר ביטחון, ואי יכולת לסמוך על עצמו ועל הדרך שלו.

אמיר, בעקבות הביקורת שספג בילדותו, רצה להוכיח בדיוק את ההיפך ועשה הכל במהלך חייו להוכיח את עצמאותו חסרת התלות. הוא שירת ביחידה קרבית, מימן את לימודיו לבד בעוד כל אחיו קיבלו את כל התקציב מההורים האוהבים ולא היה מוכן בשום אופן לקבל מהם בית כמתנת חתונה, מה שכל אחיו קיבלו.

באופן מודע יצר אמיר בחייו חוסר תלותיות ועצמאות מוחלטת אבל, המוח שלנו מסתבר לא מקבל פתרונות שאינם מהשורש. התת-מודע של אמיר שזוכר דפוסים חוזרים ונשנים מהילדות של תלותיות ולקיחת האחריות ממנו לא יכול להשתנות מהתנהגות נגדית מבלי לפתור את השורש של אותה התנהגות נגדית. כאשר פתרנו את הקונפליקט וירדנו לעומק השפעתו על אמיר, באופן אוטומטי הוא היה מוכן לקבל באהבה עזרה, בית חדש, כסף להמשך לימודים מבלי שזה 'ילחץ' לו על טראומות העבר.

בנוסף טיפלנו וניקינו עוד 'תוכנות' מזיקות שהיו חלק מחייו של אמיר.

לאחר שנה וחצי של טיפולים אחת לשלושה שבועות עד חודש בממוצע, אמיר נפטר מסוכרת הנעורים שלו, הלבלב שלו חזר לייצר אינסולין באופן עצמאי בהתאם לצורכי גופו.

הוא דואג למצוא את האיזון בין העזרה בבית ואבהות לבין פיתוח האומנות שלו מבלי שאחד יבוא על חשבון השני והוא בהחלט מקבל עזרה מהוריו כמו אחיו באהבה וברצון.

שרון אלוני, יחד עם אריאל דגן, מעבירים סדנת דופק, סיפורי מקרה ונקודות דיקור למטפלים.
לפרטים נוספים לחצו כאן.

עריכה והגהה: תמי ברקאי

המחברת:
שרון אלוני
מטפלת ברפואה סינית עתיקה ותטא-הילינג
אתר: ריפוי סיני

Total
0
Shares
3 comments
  1. תודה שרון מאמר מאוד מעניין! כיצד מתבצע הטיפול באמצעות תטא הילינג?

  2. שרון שלום רב
    נהנתי לקרוא ושמחתי לשמוע כי יש דרך להשיב הגלגל לאחור במחלה מורכבת כסוכרת נעורים
    מעניין אותי להבין מדוע GB39 משפיעה על האדמה כמצויין במאמר.
    אני מכיר את הנקודה כמפגש 3 היאנג של הרגל, השפעה על מח העצמות ובונה דם אך לא מובנת לי ההשפעה על האדמה.
    אשמח ואודה אם תוכל להרחיב ולהאיר עיניי בעניין זה.
    תודה רבה,
    יואב ללום yoavlalum@gmail.com

כתיבת תגובה
Related Posts