דור ההמשך של הרפואה הסינית

אני מעבירה הרצאה בקמפוס ברושים בנושא האינטרנט וכיצד הוא יכול לעזור למטפלים.
ההרצאה מיועדת לשנה ד', ויש גם הרצאה לבוגרי נטורופתיה ולבוגרי מקצועות המגע.
שבוע שעבר הייתה ההרצאה לבוגרים של רפואה סינית, וההרגשה היא אחרת, מאשר להרצות לבוגרי נטורופתיה למשל. לא יודעת איך להסביר את זה, מעבר לזה שהרגשתי כאילו אני מדברת למשפחה, הרגשתי חובת שליחות גדולה יותר מהרגיל.

ההרצאה אכן סובבת סביב האינטרנט, מה אתר יכול לתת למטפל החדש, למה זה חשוב, ואיך משתמשים בכלים שונים כדי לקדם את האתר- פורומים, פייסבוק וכיו"ב. ההרצאה היא מאוד על קצה המזלג ונותנת טעימה מכל כלי שיווקי שעוזר לשלוח את שמנו על פני המים.
אתם יודעים, הרבה דברים שנגענו בהם פה באתר סינית לאורך השנים.
לכל אורכה, חשוב לי להדגיש את הראייה והתפיסה שלנו את עצמנו כעסק עצמאי. וככאלו, אנחנו מחוייבים להתעסק עם דברים כמו שיווק, כסף, חשיבה עסקית, הנהלת חשבונות וכיו"ב. חשוב לי להדגיש תמיד, שאם אנחנו רוצים שיתפסו אותנו כאנשי מקצוע מכובדים, מקצועיים ורציניים- עלינו לשדר את הדברים הללו בכל דבר שאנחנו עושים ובכל ההתנהלות שלנו סביב הקליניקה שלנו.
ואז בסוף אני מזכירה דברים שאני מדברת עליהם הרבה פה בסינית- פנסיה, רואה חשבון, ביטוח לאומי, ביטוח מקצועי, לימודי המשך…

מתערבת קצת בעניינים לא לי
אני יודעת שאני קצת מתערבת בעניינים לא לי, אותי הביאו כדי לדבר על אינטרנט.
אבל זה חשוב לי, וכאשר אני מגיעה להרצות בפני שנה ד' ברפואה סינית, אני מרגישה חובה מוסרית לדבר על הדברים האלו עוד יותר מהרגיל.
אולי זה נובע מהמקום שאיתי לא דיברו על זה, ואני חושבת שזו טעות חמורה ביותר מצד המכללה שלי.
הטעות הזו ממשיכה להתקיים בקרב המכללות, ולא ברור לי למה באף אחת מהמכללות לא נמצא אדם אחד שמשכיל להבין, שכרטיס הביקור הטוב ביותר שיש למכללה הוא הבוגרים שלה- בעיקר אלו שעובדים. כל כך הרבה מדברים על אחוזי הנשירה בתום 4 שנות לימוד- אף אחד באף מכללה לא העלה על דעתו שאולי כדאי לספק לבוגרים כלים שיעזרו לו להם לבנות קליניקה בצורה טובה ומבוססת שתוכל לרוץ איתו גם 20- 30 שנים קדימה?

קמפוס ברושים חשבו על זה.
אבל מסתבר שמדובר על קבוצת שיעורים שלא כולם חובה, חלקם בחינם, וכולנו יודעים שאם אתה לא מחייב אנשים בקהילה שלנו לשלם הם קצת סקפטים לגבי טיב המוצר ולגבי ההכרח להיות נוכחים בשיעור הזה.
ובעיניי זה לא מספיק.
כי אם מכללות יקחו דוגמא מקמפוס ברושים, אבל יקחו את זה עוד כמה צעדים קדימה, ויקיימו שיעורי חובה, בתשלום, בהם הסטודנטים מקבלים כלים אמיתיים להקמת הקליניקה- שזה שווה ערך להקמת עסק עצמאי לכל דבר, אולי זה יעזור לבוגרים להישאר בתחום. אולי הם לא יוותרו כל כך מהר. אולי יהיה להם מושג קצת יותר מציאותי לגבי מה שמחכה להם שם בחוץ, אחרי 4 שנות לימוד.

הטעות ממשיכה עם האגודה לדורותיה, ונראה לי שהאגודה יכולה להיכנס לסיפור הזה ולעשות קצת סדר.
בין אם לחייב מכללות שבמסגרת השעות שהן מחוייבות אליהן בכל מקרה יהיו גם שעות שמוקדשות לניהול עסק והקמת עסק, ובין אם להנהיג איזה שהוא שיתוף פעולה בין האגודה לבין מקום המעניק קורסי שיווק וניהול עסקים קטנים במחירים מסובסדים- הרי מדובר על נושא שיוכל להרים את קרנה של האגודה, בשל המחויבות והנסיון לתרום ולעזור לקהילה עצמה.
עד כה זה לא קרה, ואני מקווה שהוועד החדש יראה לנכון לקחת את העניין בחשבון.

הבוגרים
אין ספק שלא הכל תלוי במכללות ו/או באגודה.
הקמת הקליניקה תלויה בראש ובראשונה בכם, בוגרים יקרים, ועד כמה אתם רוצים שתהיה לכם קליניקה, עד כמה אתם רוצים לעבוד בתחום הרפואה הסינית.
החיים לא הולכים להיות קלים אחרי לימודי 4 שנים ראשונות. צריך להמשיך להתמקצע בתחום, צריך להתחיל לעבוד ולטפל וצריך ללמוד איך לבנות את העסק.
אם אתם לא יודעים איך לעשות זאת- תמצאו מישהו שיעזור לכם- בין אם קורס מסובסד שאפשר למצוא בשפע, בין אם יעוץ עם חבר או קרוב משפחה שעשה את זה בעצמו- תמצאו את הדרך לבנות את העסק שלכם בצורה נבונה ואיתנה. אם זו הדרך שבה אתם רואים את עצמכם מפרנסים את עצמכם, את משפחותיכם- ההשקעה רק משתלמת.

דבר נוסף שכדאי להצטייד בו, מעבר ל- 20 טון סבלנות, הוא הדמיון.
השתמשו בו לא רק כדי לדמיין עצמכם במטרה ו/או בדרך, השתמשו בדמיון כדי ליצור לעצמכם את מקומכם בתחום, בקהילה.
יתכן וברצונכם, מעבר לטיפול או אפילו במקום טיפול, לעשות משהו שלא בטוח שקיים. זה שזה לא קיים לא אומר שאין לו מקום.
כמובן שכדאי לבדוק את הכדאיות, להשתמש בתוכנית עסקית כדי לדעת איך מתקדמים ואיך עושים את הדברים נכון, אבל אם יש לכם חזון למשהו אחר- אין שום סיבה בעולם שלא תנסו לממש אותו.
אתם יודעים, כך סינית נולדה. 🙂

קצת כלים בסינית
יש כמה וכמה כתבות שיוכלו לעזור לכם, הבוגרים, בתחילת דרככם:
מקום טוב להתחיל בו הוא ספיישל בוגר דנדש, שם מרוכזים הרבה מהדברים שאתם צריכים לדעת- כנסו עכשיו וקראו את המידע הרלבנטי.

השימושון פורש בפניכם מספרי פקס, טלפונים, קישורים וכתבות- כולם אמורים לעזור לכם בדרככם המגוונת- מציאת עבודה, בניית העסק, שיווק באינטרנט…
פנו זמן, עברו על הדברים ובדקו מה מהם יכול לעזור לכם.

תתחילו, תעזו ואל תחששו- אל תחששו לעשות ואל תחששו להיעזר.
זה העתיד שלכם.
המון בהצלחה וברכות על סיום 4 שנות לימוד ראשונות- אתם בתחום נפלא!

Total
0
Shares
כתיבת תגובה
Related Posts