סוכרת בראי הרפואה הסינית- סקירת ספר

הספר שכל חולה סוכרת וכל מטפל צריכים בבית
סוכרת

זהירות ספוילר! לאחר קריאת הספר רמת הסוכר בדם שלכם תגיע לאיזון טבעי. אין הרבה ספרים בתחום הרפואה הסינית, העוסקים במחלה מערבית מאובחנת וסוקרים אותה לאורכה ולרוחבה, ככה, מכף רגל סוכרתית ועד ראש. אני בכל אופן, לא מכיר הרבה. אורון אופק, המטפל בסוכרת מאז 1996, משתף אותנו בניסיונו הטיפולי העשיר ומציג את עבודתו בצורה מעמיקה, מקיפה, בהירה, עניינית וידידותית למשתמש. זהו ספר שכל חולה סוכרת וכל מטפל חייב להחזיק בביתו.

סוכרת בראי הרפואה הסינית

ספרו של אופק משלב את ההיבט המערבי הקונבנציונאלי על מחלת הסוכרת יחד עם ההשקפה הטבעית האנרגטית. החל מהחלוקה ל- type 1 ו- type 2 , דרך התפתחות המחלה, הסיבוכים האפשריים, מדדי הסוכר, הערכים השונים ופירוט מלא של התרופות השכיחות, דרכי פעולתן ותופעות הלוואי שלהן. לצד הנתונים המערביים פורש אופק את נקודת המבט הסינית. החל מאזכור המחלה בספר הרפואה הפנימית של הקיסר הצהוב תחת השם Xiao Ke (מחלת הרזון וההשתנה) דרך דרכי האבחון העתיקות (השתנת החולה על משטח רחב ובדיקה האם נמלים מתאספות סביב השתן כדי לאכול את הסוכר).

אופק מתאר באופן מקיף את דרכי הטיפול הטבעיות במחלה ובתופעות הנלוות לה:  מתח נפשי, השפעות העישון על החולה ועוד. הוא מתייחס לחשיבות הפעילות הגופנית, ולגישות התזונתיות השונות – המערבית והסינית. הפרק העוסק בתזונה מעניין במיוחד, משום שתזונה נכונה הינה כלי טיפולי חיוני למחלת הסוכרת ובמקרים רבים די במשטר תזונה נכון על מנת להביא לירידה במשקל ולשליטה ברמות הסוכר.

בהמשך פורט אופק ניתוחי מקרים מהקליניקה הפרטית שלו ומציג את האבחנות הסיניות, העקרונות הטיפוליים שננקטו והנחיות התזונה המדויקות. לקינוח, אנחנו מקבלים צרור עצות יעילות לארגון המטבח ומתכונים מעוררי תיאבון המתאימים לחולה הסוכרתי (טיפ: נסו את מרק החומוס והדלעת).

בישראל חיים כיום כ-400,000 חולי סוכרת. כ-50% מהם אינם מאוזנים למרות היותם מטופלים. הספר של אופק כולל את כל המידע שכל חולה סוכרתי חייב להכיר ואתם כמטפלים, חייבים להכיר יחד איתו. אם עדיין לא קניתם מתנה לחג למטופלים הסוכרתיים שלכם, לכו על הספר הזה. מותק של מתנה.

סוכרת – מניעה וטיפול בשיטה הסינית והטבעית
מאת: אורון אופק

סוכרת

 

 

 

 

 

 

 

הגהה: תמי ברקאי

* תמונה: Katherine Hanlon

המחבר:
רן לואל
מטפל בדיקור, טווינא וצמחי מרפא
כותב בבלוג סין בחמישים דקות

Total
0
Shares
1 comment
  1. האמת שקראתי את הספר והוא באמת ממש טוב לי אישית הפריעו 2 דברים: 1. הספר מלא שגיאות תחביר וכתיב וזה קצת מפריע. 2. חסרה קצת הרחבה על הסינדרומים הסינים, אבל מי שרוצה רק מעט הבנה על הנושא זה מספק ביותר.
    בגדול קניתי את הספר לסוכרתית והיא ממש נהנתה והפנימה דברים מהספר. אז בגדול מומלץ בחום.

כתיבת תגובה
Related Posts