10 כללים לשיווק עצמי- קבוצות פייסבוק

10 כללים לשיווק עצמי- קבוצות פייסבוק

מאת: יעל ארנסט
קבוצות פייסבוק
עדכון- אוקטובר 2019:
נזכרנו בכתבה הזו סתם כך במקרה, ומצאנו אותה רלבנטית לגמרי להיום, רק שאת הז׳רגון היה מקום לעדכן. 
הכתבה במקור עסקה בכתיבה בפורומים, אבל כולנו יודעים שפורומים זה פסה, ואנחנו כבר שנים בעניין קבוצות פייסבוק. כל השאר, רלבנטי מתמיד.
שמרו על תוכן איכותי ועל הקול האישי שלכם בלי להתפתות למשפטים כמו ״בואו אליי לקליניקה״ או ״אני אעזור בואו לקליניקה שלי״, ואתם בדרך הנכונה.

הכתוב מטה הינו תוצר של ניסיון אישי שלי, מהניסיון הרב שצברתי בהשתתפות בפורומים ובקבוצות שונות משנת 2000. אתם מוזמנים לבחור לכם נקודות ליישום, לפתח משלכם, ואם פיתחתם משהו משל עצמכם, אנא שתפו את כולנו בתגובות

1. השתתפות בדיונים
לכאורה כלל ברור, אך הכוונה היא להפגין נוכחות. לא להגיב אך ורק לשאלות של מטופלים פוטנציאלים, אלא גם לדיונים עם קולגות.
אחד הדברים שצריכים להיות לנגד עיניכם הוא חשיפה של שמכם. ולכן, ככל שתשמיעו את קולכם, כך תהיה חשיפה גדולה יותר לשמכם. על זה נאמר: הפגנת נוכחות.

2. לענות רק על מה שאתם יודעים
אז נכון שבסעיף הקודם סיכמנו שצריך להפגין נוכחות, אבל אין לעשות זאת רק לשם הפגנת נוכחות.
תענו על מה שאתם יודעים, תגיבו על מה שיש לכם דיעה או מחשבה או הגיג, אל תענו סתם תשובה. זה יגרום לכם להיראות באור שלילי.

3. כתבו תשובות בגובה העיניים
השימוש במונחים מקצועיים מאוד פשוט לנו לאחר לפחות 4 שנות לימוד, אך הוא מרתיע (וגם לפעמים מעצבן) אנשים שאינם מהתחום, אך מנסים להבין מה קורה פה, ברפואה הסינית הזאת. ככל שתהפכו את הדברים לפשוטים ונגישים יותר, כך אנשים יבינו יותר.
זאת ועוד, התרגול שלנו "לתרגם" את הדברים הסינים לעברית הוא מצוין עבורנו, גם להמשך כתיבה בקבוצה, גם ליום יום בקליניקה וגם לאלו מאיתנו שאוהבים לכתוב ולפרסם פרי עטם.

4. עדכנו את הפרופיל האישי שלכם
בפייסבוק כללים מאוד ברורים לגבי דרך הפרסום של אנשים את עצמם בקבוצות השונות.
בגדול, לא אוהבים פרסומים. לפחות זה כך ברוב הקבוצות, ויש קבוצות שמקדישות שרשור שלם לפרסומים.
הדרך הפשוטה ביותר לפרסום עצמי הוא באמצעות הפרופיל האישי שלכם.
אנשים קוראים את התגובות שלכם, מקליקים על שמכם ובודקים מי אתם בפרופיל. ולכן, ודאו שהדברים החשובים ביותר לגבי הקליניקה והטיפולים שאתם מעניקים נמצאים שם בצורה *מאוד* זמינה.

5. שימרו על הלך רוח חיובי של עזרה
כולנו מכירים את האנשים ששואלים לעצתנו, שואלים עוד, ועוד, ועוד קצת, מתלבטים אתכם בקול רם, ואתם ממש בסדר, עונים בסבלנות…
ואז הבן אדם הולך למטפל אחר.
מעצבן נכון?
נכון, אבל גם לא נורא.
במציאות האינטרנטית, אנשים חוזרים לאנשים שעזרו להם. זה הבסיס של שיווק עצמי באינטרנט, לטעמנו, שיתוף בידע למען הזולת.
ולכן, בקבוצות יווצרו לכם כמה התכתבויות של אנשים שישאלו עוד ועוד, ואז יבקשו המלצה למישהו אחר. תנו אותה בלב שלם!
אל תרגישו החמצה, כי הרוח הטובה שאתם תעשו את הדברים תחזור אליכם בדמות האחות של אותו אחד שעזרתם לו, או אמא שלו, או דודה שלו, או החבר הכי טוב שלו. ויותר מזה, הקפידו לכתוב ולהזכיר, שאתם תשמחו להמשיך לשמוע מה קורה, ומה הוחלט, ושאם יש עוד שאלות אתם תמיד כאן.

6. מפנים לקולגות בכיף
לפני כמה ימים קיבלתי במייל הצעה לקבל 10% עמלה למשך 6 חודשים על כל מטופל שסוגר עיסקה דרך אתר מסוים.
התשובה היא לא, לא, לא, לא, לא!
מה פתאום להפנות תמורת עמלה?! ועוד לגוף שלישי! לא, לא, לא, לא, לא!
אנחנו מפנים לקולגות כי אנחנו חושבים שהם מטפלים טובים ורוצים לעזור למטופלים, פוטנציאלים או לא, ומאוד מקווים שאחרים יעשו אותו הדבר לנו. אנחנו לא עושים על זה ג'ובות, המקסימום שאנחנו עושים על זה זה קארמה טובה.
לכן, הפנו בכיף, כל עוד אתם מפנים למטפל מסוים בלב שלם. המצפון שלכם צריך תמיד להיות נקי.

7. העשירו את הפרופיל שלכם
סוג של המשך של סעיף 4. דאגו לשים בפרופיל שלכם מידע זמין לכל מי שנכנס ומציץ לדקה או פחות. בנוסף, העשירו אותו במידע. אנשים יכנסו לפרופיל, יקראו, ויש מצב שזה אך יעודד אותם ליצור איתכם קשר.

8. היזהרו בלשונכם
למילים יש כוח. דרך מסך מאוד קל להבין דברים בצורה שממש לא התכוונתם אליה, ולכן אתם צריכים לחשוב על המילים בהן בחרתם.
נכון, יש גם את הצד המקבל את הדברים שנכתבים, אבל אתם צריכים לברור מילים.
תהיו מנומסים, אדיבים, לא שיפוטיים וענייניים בכתיבה שלכם. לא להאמין כמה זה מועיל.

9. השאירו ערוצי תקשורת פתוחים
ציינתם שאתם זמינים במסרים, במייל, דרך האתר שלכם, בסלולרי, כל הדרכים הללו צריכות אכן להיות זמינות.
תחשבו על עצמכם, איך אתם מרגישים כאשר אתם פונים למישהו והוא לא חוזר אליכם תוך יומיים. זה יכול להיות לא נעים ואתם תמשיכו הלאה, למישהו שיענה לכם. אותו הדבר אנשים אחרים עלולים להרגיש אם אתם לא תענו להם במהירות. ואם יש עיכוב פתחו בהתנצלות.
אך כל אמצעי ההתקשרות שאתם מציינים חייבים להיבדק על בסיס יומי, כמה פעמים ביום, שלא תפספסו אף אחד.

10. Have a good time
אנחנו עוסקים במקצוע שהוא רציני עם הרבה כובד ראש, אבל אנחנו גם עוסקים בתחום שיש בו שמחה ומקום אינסופי לדמיון.
תנו לדמיון שלכם לעבוד, עשו הקשרים לאומנות, לשירים, לספרות, השתמשו בתמונות להמחשה, בקטעי וידאו, כל מה שיכול לעזור לכם להבהיר נקודה כלשהי, להסביר תיאוריה כלשהי. ציירו טבלאות זרימה, הכל הולך.

עוד רעיונות? אתם מוזמנים להשאיר בתגובות.

המחברת:
יעל ארנסט
מנהלת אתר סינית
yael@sinit.co.il

תגובות

  1. יעל יקרה. תודה על השיתוף האינסופי שלך להלך רוחה של קהילת המטפלים וכמו כן לקהילת המטופלים שזוכים להעשרה והזדמנות ללמוד עוד משהו חדש על מה שיש לנו להציע. אני מדברת בשם עצמי , תודה על ההכוונה המקצועית מנסיונך האישי בנושא הפורום.אני מרגישה שזו הזדמנות טובה להניע את הצי דרך כתיבה ויצירה ברוח עונת האביב הבאה עלינו לטובה. חג שמייח. אנה (אן) פיגה בן דוד.

כתבות דומות

מדיסין בום

מאת: יעל ארנסט
לידה שקטה

מאת: יעל ארנסט
סינית מדיה

מאת: יעל ארנסט