הקדמת הבחירות לוועד האגודה

ביום שלישי בבוקר קיבלתי מכתב מהאגודה שמספר על התפטרות הוועד והקדמת הבחירות.
המכתב עורר אצלי כל מיני מחשבות על עתיד המקצוע, מצב החוק, נושאים חשובים אחרים שצריך להמשיך לתת עליהם את הדעת…
עם כל הביקורת שהייתה לי על הוועד, אני חושבת שמדובר על אנשים שתרמו רבות במסגרת הקדנציה שלהם, ודווקא בניגוד לפעמים אחרות, הפעם ראינו יוזמה במקום דריכה במקום- מבחני ההסמכה.
נכון, אני לא מסכימה עם הצעד, אבל הצעד הוא עדיין צעד שמעיד על הליכה קדימה, מבלי לחכות לאישורים של אחרים.

המציאות
אני יכולה להבין את אנשי הוועד. הם נמצאים בסיטואציה מאוד לא קלה.
ראשית, העבודה בהתנדבות, על חשבון זמן פרטי שבדרך כלל מוקדש לדברים אחרים.
שנית, בואו נודה באמת- אנחנו אומנם עוסקים ברפואה סינית, אבל אנחנו קודם כל בני אדם, ובעיקר ישראלים. ככאלה, אנחנו מתלוננים הרבה, עושים מעט למען מטרות גדולות יותר מאיתנו, מעדיפים תמיד שמישהו אחר יעשה את העבודה, תמיד נמצא סיבות למה אנחנו לא יכולים לעשות את העבודה, ויש מאיתנו שיעדיפו פשוט לשבת מהצד ו- א. לשתוק. או- ב. להעביר ביקורת.
לא קל לייצג אנשים. ממש לא קל.
בנוסף, עניין החוק לא רק תלוי בוועד. נדמה לי שהדברים תקועים כיום כיוון ויש נושאים אחרים שמקודמים הרבה יותר משלנו, וזה לא תמיד אשמת הוועד- יש גם את הצד השני.
אין הרבה אנשים שמוכנים להיות בוועד, ואין הרבה חברי אגודה שמוכנים לתרום מזמנם כדי לעזור לוועד, וכך הרבה דברים נופלים בין הכיסאות.
והביקורת כמובן, אינה מאחרת להגיע- בין אם בדמות רשומות בסינית, ובין אם בביקורות שנשמעות שנים במכללות השונות.
ודבר אחד אחרון- יש הרבה פוליטיקה שצריך להתעסק איתה. ואף אחד לא אוהב פוליטיקה, אבל יש כאלו שזה פחות מציק להם. למזלנו.

במקביל, האגודה סובלת שנים מעבודת יח"צנות רעה מאוד.
מעולם לא נעשה ניסיון לאורך זמן כדי לקדם את האגודה. האגודה קיימת כ- 10 שנים, אני בתחום ועם אוזן קשבת לענייני האגודה זה 10 שנים- מעולם לא ראיתי פעילות שוטפת, קבועה ועניינית לקידום האגודה בקרב הקהילה.
ראיתי, וגם הייתי מעורבת, בניסיונות קצרים, של מספר חודשים בודדים. זכור לי כנס אחד, שבו נאם ראול רודריגז שגרם לי ולחבריי לשנס מותניים בצורה חד משמעית. אבל אחרי זה- אני לא ממש זוכרת עשייה ממשית לקירוב לבבות בין האגודה לקהילת הרפואה הסינית בארץ.
לאורך קיומה, אפשרויות יצירת הקשר עם האגודה תמיד היו מסורבלות, הוצעו ועברו חוקים שהגבילו את פעילותם של צעירי הקהילה, ולאורך שנות פעילותה, האגודה הרגישה יותר מרוחקת מאשר "חלק מהעם".

בעוד קולות מתנגדי האגודה נשמעו כמעט בכל הזדמנות, לאורך השנים קולות תומכי האגודה היו חלושים, וקול האגודה עצמה נעלם כלא היה.
וכך הופיעה תמונה שממש לא שיקפה את המציאות:
חשבו שהצעת החוק היא משהו שכבר שנים היא לא, חשבו שהאגודה מלאה באנשים אינטרסנטים המחפשים רווח אישי- והיא לא, חשבו שהאגודה מזוהה עם מכללה אחת (ואחר כך עם אחרת)- והיא לא, ואפילו חשבו שהאגודה מזוהה עם אתר סינית- והיא לא.

אז מה עכשיו?
עם יד על הלב אספר לכם שאני חושבת מדי פעם על הצטרפות לוועד האגודה.
פעם התנדבתי באגודה וקיפלתי המוני פליירים לתוך מעטפות. אולי הגיעה העת לקדם אג'נדה שחשובה לי, למנף את האגודה ולגרום לה לעשות הרבה רעש תקשורתי, להביא עוד חברים לאגודה…
אבל אני חושבת, שתהיה לי בעיה להיות בוועד, ולהמשיך בעבודתי בסינית. סינית גאה להיות קול ניטרלי, ואיני מעוניינת לגרום למחשבה כזו או אחרת ששונה מהאמת.
באמצעות סינית אני מקדמת אג'נדה שחשובה לי ולרבים אחרים, מעניקה לאגודה את הבמה של סינית כדי להשמיע קולה, ואני מתכוונת להמשיך להיות קול תומך באגודה. על אף הביקורת שיש לי- אני בעד האגודה.

אני מודה שיש כמה אנשים שקופצים לי לראש בתור מועמדים פוטנציאלים לוועד החדש.
כל אלו שקוראים לשינוי, שאומרים שלא קרה ולא יקרה כלום, אלו שחושבים שצריך לעשות דברים אחרת…
יש ביניכם שקוראים מילים אלו ויודעים שזה הם, ויש כאלו שמחייכים עכשיו, כי הם יודעים בדיוק על מי אני מדברת.
מה אתם אומרים, הם יגישו מועמדות? האם הם יחליטו להוביל את האגודה ואת הרפואה הסינית לעבר השינוי שכולם מדברים עליו?

אני חושבת שכל מי שרוצה לדעת מה הוועד עשה עד היום, איפה הדברים עומדים, מה קרה שגרם להתפטרות כמעט גורפת של הוועד הנוכחי- כל מי שרוצה לדעת את כל הדברים האלו ולהעלות הצעות משלו צריך להגיע לאסיפה המיוחדת שתתקיים ב- 25.3.2010 בשעה 19:00 במרכז רוזין.
אנחנו בפתחו של שינוי.
אני רוצה להיות חלק מהשינוי הזה שישפיע על התחום שאני מוקירה ואוהבת ומוצאת בו בית ופרנסה.
אני רוצה לשאול שאלות, לקבל תשובות קונקרטיות ולקבל מידע על כל השאלות ששאלתי במהלך השנה האחרונה ונשארו פתוחות.
ואני יודעת, שאני לא היחידה ששואלת שאלות. ולכן אני אהיה ברוזין באסיפה הזו ומצפה לראות אתכם.
אני מקווה שהפעם, תהיה נוכחות גדולה של אנשים, בעיקר אלו ששואלים שאלות וטוענים שמעולם לא קיבלו תשובות. הנה, עכשיו יש את ההזדמנות לקבל תשובות פנים-מול-פנים. ללא נתק. ללא גורם שלישי.
להתראות באסיפה!

Total
0
Shares
20 comments
  1. הייי
    מה שכתבת בהחלט מעורר שאלות למה ההתפטרות הגורפת הזו קרתה ואני בהחלט חושב שצריך לבחור בך:)
    אני ועוד רבים כמוני שרוצים לתת ולעשות יותר אבל לא יכולים להיכנס לאגודה מכוון שרק מי שעושה את המבחן יכול ,אני מקווה שישנו את התנאי הזה מכוון שאם האגודה מייצגת את כלל המטפלים צרכים לתת לכולם להיכנס, לכשייכנס החוק בהחלט מבחן זה דבר מבורך כרגע יש כאלה שאין להם כסף או חושבים שהמבחן התזמון שלו לא הגיוני אבל בהחלט רוצים להצטרף לאגודה לעזור לתרום ולהפוך את האגודה למקום חם פופולארי ושל כולם!ואני תומך במה שאמרת לעשות רעש אני כבר משתדל ועושה מה שאפשר בכדי לקדם את התחום בארץ דרך הרצאות!

  2. היי אורי,
    ניסיון יפה, אך אני חושבת שהחלטתי נכון לעת עתה. 🙂

    העלת נקודה שהיא מאוד חשובה בעיניי, והאסיפה הכללית היא בדיוק המקום להעלות את הרעיון הזה!
    אני חושבת שאין טעם היום להגביל חברות באגודה במעבר המבחן, מה שכמובן יוריד את ההיענות למבחן, אבל זה גם לא נורא בעיניי מאחר והוא בזמן הזה לא רלבנטי, לפחות לתחושתי.

    אז תגיע לאסיפה ותציע את הצעתך!!!

    תודה,
    יעל

  3. היי יעל , אני אישית חושב שכדאי שתהיי בוועד – כל עוד "סינית" ממשיכה להיות במה לכל הקולות (גם הביקורתיים והלא נחמדים) כפי שהיה עד כה. בסך הכל אכפת לך ממה שקורה ונראה לי שיש לך את הכח לעשות.

    אני חושב שהוועד שהיה עשה רבות – למרות שלא הסכמתי עם הדרך והבעתי את זה בכל במה אפשרית. אבל לפחות שמענו עליו.

    כולי תקווה שהוועד החדש יחליט לקבל לשורות האגודה את כל הבוגרים שלמדו 4 שנים במקומות מוכרים בלי קשר למבחנים מיותרים.
    כולי תקווה שהוועד החדש יעסוק ביצירת מקומות עבודה מוסדרים למטפלים , תוך כדי הידברות עם גופים אחרים -זה נראה לי הדבר הבוער כרגע. שלא נהיה רק רפואה אופציונלית אלא טיפול "קו ראשון" בבעיות בהן יש לנו הצלחה מוכחת (בעיות כאב , למשל) ולהיות חלק מהרפואה הממסדית.

    אני מאחל הצלחה למי שיבחר.

  4. היי,

    מעניין, אני אישית חשבתי גם עליך. 🙂

    תבוא לאסיפה, ותגבה את אורי מהתגובה הקודמת לגבי ההצעה ששניכם- וגם אני, חושבים שהיא נכונה ויעילה יותר.
    תשמיעו את קולכם עכשיו שיש מקום לשינוי!

    ניפגש שם?

    יעל

  5. לצערי אני לא חבר אגודה (כמו אור) , ויום חמישי הוא יום העבודה שלי בשדרות , אבל אשתדל בכל זאת. תודה ! ! !

  6. דווקא בגלל ששניכם לא חברי אגודה, אתם צריכים להשמיע את קולכם.
    אתם רוצים לתרום ולא יכולים בגלל מבחן וחוק שלא עוזר לאף אחד- לא לדור הצעיר של המטפלים בארץ ולא לאגודה עצמה!

    תבואו ותגידו את זה. תהיה לכם לפחות תומכת אחת.

    יעל

  7. יוסף גם אני לא חבר באגודה
    לכן אמרתי ליעל ורציעתי לדעת באמת מה הסיכוי שיתנו לכולם להיות חברי אגודה כי אני חושב שזה מאוד מאוד חשוב לצעירים שרעבים להצליח ולתרום מזמנם ורצון לשווק את הרפואה הסינית וגם את האגודה הבמחן לדעתי לא מיותר והחוק חשוב בדיוק הייתי בכנס שהיה בבלינסון ובהחלט אנחנו מקבלים כבוד למרוד שזה מוזר שהמדינה לא מכירה בנו ועושים כנסים בבית חולים עם רופאים שזה קצת אבסורד:)
    לכן חשוב שיתנו לכולם להיכנס ולתרום כמובן בוגרי רפואה סינית בבתי ספר מוכרים ומשם נדחוף את החוק קדימה ויעל גם שאת מציעה להגיע זה מצויין אבל זה באמת לחברי אגודה ונרגיש נראה לי קצת לא שייכים והשאלה אם יעלו את זה שם כי זה חשוב.

  8. הופתעתי לגלות שבוגרים חדשים אינם יכולים להצטרף לאגודה, בגלל מבחן שאינו רלוונטי. למרות שאני חברה באגודה לא ידעתי. קראתי על כך במכתבו של יוסף בסינית לפני כחודשיים.
    כתבתי למזכירות האגודה מייל וביקשתי שיעלו את הנושא לדיון בפגישה. אני אהיה צד בעד קבלה של בוגרים ללא המבחן.
    מצב כזה בו האגודה מונעת מעצמה חלק מהכוחות החדשים במקצוע מדלל את הכוחות (ואת אלמנט העץ) ולא מאפשר עשיה יצירתית. אחרי שנים של לימודים במדרשות ועמידה במבחנים הקשים שלהן יש לקבל כל בעל תעודה לדעתי. זה מתאים לאופיו האלטרנטיבי, המקבל ומכיל ומטפל, של מקצוענו.

  9. לא יכולתי לנסח זאת טוב יותר כל הכבוד על היוזמה והנסיון יש המון בוגרים שרוצים מאוד להצטרף לעזור ולתמוך אבל בהחלט אין אפשרות כזו היום וזה מתסכל שאין גוף אחד שמאגד ומייצג את כלל המטפלים וזה מה שהועד החדש צריך לעשות לאפשר לכל מי שעומד בקריטריונים של בתי הספר להצטרף ולהיות כוח משמעותי בארץ רק כך נוכל לקדם את האג'נדה שלנו אז כל הכבוד לך על היוזמה ומקווה שהיא תעבור:))

  10. פעילותו של הוועד עד היום היתה – החוצה, אל המוסדות והאירגונים שיאפשרו הכרה והוקרה. עשר שנים של עשיה ואין הכרה אך יש ויש הוקרה מרבבות מטופלים שזו הרפואה שעוזרת להם. הייתי רוצה לחלום שפעילותו של הוועד תופנה פנימה, שתתאפשר תמיכה במטפלים חדשים הנתקלים לראשונה בקשיים שיש בחשיפה לכאב ולסבל האנושי. לרופאים יש תמיכה כזו. ביחד עם הפעילות החוצה,-גם קצת יותר פנימה, אנחנו שונים מעורכי הדין ורואי החשבון-שם נדרשת רגולציה בעלת גבולות ברורים.
    אנחנו מטפלים וההכרה בנו תגיע כשנכיר בעצמנו, בחדשים שביננו, בקשיים שלהם. כל זאת נאמר יחד עם הוכרה לפעילות האגודה עד היום, אשר עבודת חבריה נעשית בהתנדבות, ורצונם להגיע לרגולציה מתאימה לגיטימי. צריך רק לזכור את הענף (או העץ) עליו יושבים

  11. מסכים לגמרי ברגע שניתן לעצמנו את הפריחה והגדילה וגם נגייס את המטופלים וכל המטפלים למאבק הרגולציה החושבה תגיע בהחלט מקווה שיגיע השינוי החשוב:)

  12. חברים 🙂 אני מוצא לנכון לחזור בשינויים קלים על תגובה שלי שנכתבה במאמר אחר –

    לדעתי יש ערך רב למבחן ובמיוחד לאור העובדה שהמדינה לא מכירה בנו, משרד הבריאות לא מכיר בנו, המל"ג לא מכיר וכו.. הכיוון הנכון עבור האגודה הוא למתג עצמה בעיני הציבור כגוף המקצועי להכרה במטפלים – זה גם הגוף שהמכללות מכירות בו.. (וזה לא היה פשוט להגיע למצב הזה..זו הייתה עבודה קשה מצד האגודה).
    לכן למבחן יש חשיבות בפני עצמו.. ללא קשר למדינה.. ובמיוחד בעיתויי הזה – גם אם המדינה לא תכיר בו.. האגודה מכירה בו והמכללות מכירים בה.. ולאורך זמן עם ניהול נכון גם הציבור יכיר בה.. (זו נקודה חשובה)

    לגבי המחיר של המבחן- צריך לפנות לאגודה ולשאול ממה מורכב וכיצד נקבע המחיר – וייתכן שהמחיר יירד אחרי הבחירות של הוועד החדש

    לדעתי חשוב שהמטפלים שמסיימים בימים אילו שנה ד' ייגשו וייבחנו כל עוד החומר טרי..
    חשוב לראות את הדברים מנקודת מבט חיצונית ועניינית – כרגע אנו בתקופת מעבר – בעוד 5 שנים אני מאמין ומקווה שלגשת למבחן יהיה ברור ומובן כמו לגשת למבחן סיום במכללה..
    לדעתי כדאי לאפשר למטפלים צעירים להירשם לאגודה כחברים\תומכים (שכן הם חלק מהקהילה) אך הם יהפכו להיות מוכרים כמטפלים על ידי האגודה רק לאחר שיעברו את המבחן..
    אם נתייחס למקצוע שלנו ברצינות המתבקשת זה יקרין גם לציבור.. ושוב, תסתכלו 5 שנים קדימה..

    יעל כתבה אך מאוחר מידי ומעט מידי לטעמי על המאמץ וחוסר תחושת ההירתמות וההערכה שחברי הוועד היוצא זכו לה..

    לטעמי, הגיע הזמן לפנות לכיוונים שונים מאילו שהאגודה עסקה בהם עד כה – חלקם הצליחו (איחוד המכללות והמבחן) חלקם עדיין לא ויש להמשיך לעבוד עליהם (הכרה על ידי המדינה) – והכיוון המרכזי הנכון הוא לפנות אל דעת הציבור בצורה ישירה –ואי אפשר לעשות את זה בלי תמיכה של המטפלים..
    ותמיכה זה לא מספיק – צריך להירתם ולעבוד.. וכן, צריך וועד שמרכז ומחלק משימות לתתי-וועדות ושם יהיו מטפלים שירתמו בהתנדבות – הוועד לבד לא יכול לעמוד במשימה ובציפיות.. הצלחה של האגודה תהייה הצלחה של כולנו.

    ייתכן שאי ההצלחה בהשגת ההכרה על ידי המדינה רק תועיל לנו עם נצליח למתג את האגודה כחותמת מקצועית בתחום הרפואה הסינית בעיני הציבור.

    שבת שלום
    חיים חן

  13. היי חיים,

    טוב לשמוע ממך, איך מתקדם עם העצומה?
    אתה אגב מוזמן לפרסם מודעה בפורום רפואה סינית שלנו על העצומה…

    אני חושבת שאתה כותב דברים חשובים ונכונים בעיקרם.
    התזמון של המבחנים הוא עדיין מוזר בעיניי, ובעיקר לקשור אותם לחברות באגודה. עניין זה גורם לזרות, לניכור, ואנחנו עדים לכך אפילו בתגובות כאן.
    שני אנשים שמעוניינים לתרום אך חושבים שאין להם מקום כיוון ולא יכולים לעשות את המבחנים, ולכן אינם יכולים להיות חברים באגודה.

    רוצים לעשות מבחנים? אין בעיה, אל תקשרו בין זה לבין החברות. נכון, סביר להניח שזה יוריד אחוזי הרשמה למבחן, אבל כך או כך אין אחוזים גבוהים, ויש ירידה משמעותית בהרשמה של בוגרים חדשים לאגודה!!! וזה נתון מדאיג ובעייתי ואנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו שזה יקרה.

    לגבי דבריי על תחושת התסכול של האגודה- דווקא התייחסתי לזה בעבר לא פעם לדעתי…

    אתה מצביע על ההצלחות- ואתה צודק לגמרי, אבל פה בדיוק באה בעיית היחצ"נות שאני מצביעה עליה כבר באמת הרבה פעמים- גם באוזני אנשי הוועד היוצא וגם כאן בסינית. הדברים חייבים להיאמר על ידי האגודה- באתר, בכנסים, באסיפות, במיילים, בעיתון- והם נאמרים מעט מדי ואם לצטט אותך- מעט מדי ומאוחר מדי. 🙂 וזה מבאס, אבל זה נכון, קול האגודה אינו נשמע וזו בעיה חמורה.

    אז אנחנו ניפגש באסיפה ב- 25.3?

    מצפה לראותך,
    יעל

  14. המייל שלי התקבל אך תשובה עדיין לא, בעקבות ההתכתבות כאן אפנה אליהןם שוב. אפשרי שמטפלים נוספים יפנו,- הבעיה אינה המבחן אלה ההגבלה שאנו שמים לעצמנו בקבלת חברים חדשים. אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו לסנן אותם.

  15. העצומה עדיין חיה אם כי ניכרת האטה בכמות החותמים וחבל..
    ולגבי האסיפה, כן אני מתכוון להגיע ואשמח להיפגש 🙂

  16. העצומה חשובה ביותר ואני גם תומך וגם מפיץ אותה מקווה שתקדמו לקבל את כל המטפלים שסיימו בית ספר ושהוועד החדש יחלק לתתי קבוצות בכדי שנוכל להגיע לכל המטופלים ואנשים פוטנציאלים שלא יודעים מספיק על הרפואה הסינית. וגם שכל המטפלים ירגישו שיש להם בית נשמח לעזור:)

  17. בהצלחה לכם מטפלים סיניים יקרים
    אני מקווה שיבוא עליכם שינוי חיובי בכל כיוון בו תבחרו ללכת במקצוע וחוזר על הזמנת הלשכה למקצועות בריאות משלימים למטפלים ולאגודה לריפוי סיני לשוב אל השולחן העגול ואל העשייה המשותפת למען קידום הבריאות השלמה בישראל.
    אין ספק שיחד נוכל להשפיע יותר.
    ברכות
    אופיר סלע
    יו"ר הלשכה למקצועות בריאות משלימים

כתיבת תגובה
Related Posts