שנת הנמר – בסימן פריצת דרך, שינוי, עוצמה

קווים לדמותה של שנת 2010 על פי הפילוסופיה הסינית

שנת 2010 הנה שנת הנמר הלבן – METAL TIGER והיא מסמלת שנה של עוצמה, מסירות, ועבודה קשה ורבה.
על פי מפת הגזעים והענפים הגזע המוביל של השנה הנו ה – YANG METAL בתנועה הגדולה של המתכת והמשוייך לטריאגרמת ה –  CHEN (קו תחתון רציף, אמצעי שביר,עליון שביר). הענף של שנה זו הינו ה – LU, המשויך אף הוא לסימן המתכת, והטריאגרמה המשוייכת אליו היא XUN (קו תחתון שביר, קו אמצעי רציף וקו עליון רציף). כאשר אנחנו משלבים את שתי הטריאגרמות להקסגרמה אנו מקבלים תמונה של YIN כלוא בתוך יאנג עוצמתי ביותר.

על אלמנט המתכת אנו מתבוננים באופן דואלי. מהצד הראשון אלמנט המתכת מייצג את הלובן, הניקיון הטוהר והזכות. מהצד השני, אלמנט המתכת מייצג את מתכת הזהב אשר מייצגת מתכת יקרה ומוערכת ביותר. היבט כפול זה מייצג לנו את תמונת המציאות הקרובה: שנה מרוכזת ומנותבת כאופי המתכת, שנה בה אין פשרות באיכות המובחר – הזהב, שנה בה לא יהיו פשרות אלא עבודה קשה ומוגדרת עד להשגת הזהב המובחר.
אלמנט המתכת על אבריו – הריאות והמעי הגס, חובק בתוכו את אנרגית העץ כאנרגיה עמוקה של שני אברים אלו. אנרגית העץ הזו מצביעה לנו על שנה בה תהיה עוצמה, פריצה, יתכן אלימות ואף ברוטאליות עד להשגת המטרה.
מערכת היחסים בתוך המערך השנתי מבחינת חמשת האלמנטים מצביעה על מרחב של עוצמה מרוכזת המכוונת מתוך המתכת אל העץ באופן חד ומדויק. מציאות זו מולידה מאבקי כוחות קשים במהלך השנה בין שני אלמנטים אלו. בנוסף, אנרגית ה – TU TIEN כאנרגיה בעלת אקלים חם משויכת לאש ומנסה להתיך ולהמיס את המתכת, מצב אשר אינו מטיב עם המתכת ולכן יתכן מצב שהמתכת תתנגד לחדירת האש לתוכה.

אבחון מדויק של אופי השנה הנוכחית מאפשר לחלק מסוים מהאנשים שנה טובה, ולעומת זאת לסוג אחר של אנשים שנה זו בהחלט יכולה להיות שנה קשה מאוד.
לאנשים המשוייכים לאלמנט המתכת והעץ, השנה הנוכחית תהיה שנה של עלייה בעשייה וביעילות – הם מנותבים ומכוונים על ידי האנרגיה השולטת.
לאנשים המשויכים לאלמנט האש מצפים קונפליקטים קשם בין רוחניות לגשמיות, בין עיקר לטפל ובין מהות למשמעות לעשייה גשמית.
לאנשים המשוייכים לאלמנט המים יהיה קשה להכיל את העוצמות שהמתכת פועלת עמם.
באופן אישי, שנה זו לא תהיה קלה לקיום מערכות יחסים בין אנשי המתכת לחבריהם משאר האלמנטים. הקושי יקבל ביטוי בכל מערכות היחסים – ברמה האישית, המשפחתית, מעגל החברים והמציאות העסקית.
לאנשי אלמנט המתכת מומלץ השנה להיות מאופקים, סבלניים ומתחשבים. על פניו זו השנה שלהם אך תמיד יש לזכור כי החיים הם מחזוריים והשנה הנוכחית חולפת ומפנה מקום לאנרגיה חדשה. תכונות כמו יעילות, מיקוד, עשייה, השגה ואינטרסנטיות- כולן תכונות טובות אך הן לא מייצגות את מכלול החיים, ואת החשוב ביותר בחיים. <br>
לאנשי אלמנט המים, השכילו להכיל את אנרגיית המתכת, והחכמה הטבעית שלכם תתעצם ותזין אתכם ואת הסובבים אתכם. זוהי שנה טובה עבורכם אם תהיו סבלניים ומאופקים עם אנרגית העץ והמתכת השרויים סביבכם.
לאנשי אלמנט העץ מומלץ מאוד לאמץ תכונות של סבלנות ואיפוק, ולנתבה לעשייה ממוקדת ויעילה.
לאנשי אלמנט האש – אם תשכילו לחבור למתכת השמיים הם הגבול. השתדלו לא להעליב ולהוכיח את המתכת בכדי שזו לא תיצור חיץ בלתי חדיר אליה.
לאנשי אלמנט האדמה – כהרגלכם עבודה קשה וסבלנות עד חלוף השנה הזו. בשנה זו אנשי האדמה אינם חלק מהמשולש של השנה שהנו – אש מתכת עץ. נצלו את האנרגיה לטובתכם האישית והשיגו דרך הרוטינה את מבוקשכם.

כמטפלים, עלינו לשים לב למספר דברים חשובים:
ראשית, בסיס החשיבה הנה המתכת. ריכוזיות ועוצמה, מיצוי ויעילות מקסימלית, בשילוב עם פריצה אלימה וישירה הנובעת מהעץ החבוי במתכת, וכן האש החודרת פנימה למתכת.
חשוב לתמוך ביכולת ההכלה של המים שיזינו את העץ ביין הנדרש, שזה יוכל לספוג את החיצים המופנים מהמתכת. חשוב להרגיע את העץ הפורץ ולתת לאש לרכך את המתכת ובכך למתן את החיצים המופנים לאלמנט העץ.
חשוב ביותר למנוע סטגנציה של המתכת (ריאות ומעי גס)- בכל מחיר- בכדי למנוע חוסר זרימה חופשית של אנרגיה בין המחמם העליון לתחתון, ועלייה של חום במחמם העליון והתחתון ובעיקר במעי הגס ובריאות.
חשוב מאוד לתמוך באיזון האדמה אך לא להכביד על המתכת דרך חיזוק אלמנט האדמה.
שילוב של טכניקות נשימה, מדיטציה, טאי צ'י וצ'י קונג במהלך טיפול ובאורח החיים של המטופל יסייע רבות למנוע סטגנציות ולתמוך בזרימה חופשית של צ'י.
שתהא לכולנו שנה טובה!

מרכז מזרח מערב חוגג השנה עשור לעשייה ופעילות מגוונת וענפה. שערי מזרח מערב פתוחים בקרב כל קהל המטפלים לעשייה  ויצירת תנופה בהפצת מתנת הרפואה הסינית בקרב קהלים רבים יותר.

המחבר:
רוני ספיר
מטפל ברפואה סינית קלאסית
מנהל אקדמי של מזרח מערב – ביה"ס לרפואה סינית קלאסית
www.east-west.co.il

Total
0
Shares
1 comment
  1. תודה רבה
    מאמר יפהפה, בהיר וברור
    ישר כח
    נדב – יליד המחזור הקודם – 1950
    LOVE
    נדב

כתיבת תגובה
Related Posts