Yang Ling Quan GB34- מעיין/ נביעת גבעת היאנג

אודות הנקודה
GB34

נקודת האדמה של GB שימושית לטיפול בגידים ורצועות כמו גם להגברת השפעת האדמה על תופעות יאנג של אלמנט העץ. היא מקרקעת ומזינה ובעלת השפעה עמוקה אשר אופיינית לנקודות הים. עפ"י 5 האלמנטים, האיכויות שלה הינן תוצאה של אינטראקציה בין 3 האנרגיות שהיא מייצגת: עץ, אדמה ומים והקשר הפנימי שביניהן דרך מעגל 5 האלמנטים על גבי ערוץ ה-GB. GB34 היא גם נקודת הגזע הראשון ומסמלת את תחילת ההתפתחות באדם. מתוך כך נובעות מספר עובדות מעניינות.

איכויות יסודיות: נקודת אדמה על ערוץ עץ בעל אנרגיה עמוקה של מים.
נק' ים, ראשית לגידים ורצועות, מפגש הערוץ הראשי של GB עם ערוצי ה-TMM של GB ו-ST, נק' הגזע הראשון-.GB in earth/CHIA
אנרגטיקה: מחברת אדמה אל העץ וע"י כך ממתנת את התבטאותו המיידית בכדי לתמוך, לעצב ולחזק את התבטאותו העתידית. בנקודה זו ערוץ ה- GB זורם באזור האדמה הגדולה של מע' המרידיאנים- המתחם של ST36, אשר מייצבת ובולמת זעזועים בגוף ומקנה תמיכה אנרגטית לברכיים ולנקודות הים. כאן העץ מקבל הזנה ולחות שחשובה לגמישות וחוזק הגידים, הרצועות ורקמות החיבור שבאחריות GB-LIV. האדמה גם מאטה את העץ לשם יצירת שינוי (סימן ההיכר של האדמה) בתנועת ה- GB, אשר משלב אנרגיות של מים ועץ וניחן ביכולת זרימה מהירה וחזקה. האדמה מבקרת את המים ע"י Ko cycle וממתנת את העץ ע"י Mo cycle- עושה בקרה ובקרה הפוכה לאנרגיות היסודיות של GB ובכך מעכבת אותו ומקנה לו זמן והזדמנות להתפתח, תכונה חשובה על גבי אלמנט שמייצג בוסר ומסמל את שלב הילדות. לא במקרה הנקודה מייצגת גם את הגזע הראשון (CHIA), בו מתוארת התחלת הנביטה של העץ ויציאת הנבט מתוך קליפת הזרע בתוך האדמה- תחילת החיים. על פני הערוץ ניתן לראות שהזרימה מאטה לאחר אנרגטיקה יאנגית מאוד שמתרחשת בין GB29 ל- GB33- נק' אתנחתא.

היבט פסיכואמוצינלי מעניין ב- GB34 נוצר מתוך הקשר אדמה- מים- עץ והסמיכות לברכיים אשר משוייכות לאלמנט המים, המתקשר לכוח הרצון ולפחד.ה- GB מקנה לברכיים תנועתיות וגמישות שמאפשרות את התקדמות העץ מתוך המים לאחר שצמח באדמה, ביטוי ליכולת האדם להחליט ולהוציא אל הפועל את כוח הרצון של הכליות- פעולה שמבטאת זרימה. הביטוי הפיסי לכך הוא הצעידה קדימה, והביטוי הפתולוגי הינו פחד ופיק ברכיים- מצב בו האדמה על GB איננה תומכת באנרגיות המים והעץ שלו וכך המים שוקעים והעץ נתקע ומתפזר.
GB34 מחזקת ברכיים, עמידה ויציבה ולטווח ארוך מחזקת את יכולת ההוצאה אל הפועל ואת המוכנות ללכת קדימה. האדמה מאטה את העץ, אוספת ומעלה את המים, נותנת לאדם זמן ואפשרות לחבר את כוח הרצון של KID עם כושר ההחלטה וההוצאה אל הפועל של GB- מקנה לעץ בסיס יציב לצמיחה והתקדמות וקשורה לעיצוב פן ה- GB באדם והתפתחותו לאורך זמן. ניתן להשתמש בה בטיפול בפחדים שגורמים לחוסר מימוש והגשמה בחיים ע"ר בעיה בקשר שבין KID ו- GB בגלל תמיכה לקויה של האדמה (חשוב לאזן את האדמה לפני כן- העץ זקוק לאדמה טובה על מנת להתפתח מתוך המים).
ברמה הפיזית, התמיכה ב- GB מחזקת את כל הצ'י ובמיוחד את Shao yang, ולכן טובה לתמיכה בשיכבת ה- Tai yang בזמן פלישה חיצונית ובמיוחד כאשר החיצון במשבר והפתוגן על סף העמקה.

תמונה: freeimages.com/Nathan Bailey

המחבר:
איל מצרי-דורון
מטפל ברפואה סינית
aeyaland@yahoo.com

Total
0
Shares
כתיבת תגובה
Related Posts