LU7- Lie Que- שבירת הרצף

השמות השונים של LU7 ומשמעויותיהם
LU7

הנקודה Lie Que- Lu-7 הינה דוגמה טובה לנקודה אשר לשמות הנוספים שלה יש חשיבות רבה לשם הבנת מהותה. לפני שננתח את שמותיה, חשוב להזכיר כי הסימניות הסיניות נושאות בחובן מספר משמעויות, ותרגומן לשפה אחרת תמיד כרוך בבחירת משמעות אחת. אין הדבר אומר שהמשמעויות האחרות אינן רלוונטיות, ועל כן חשוב להכיר את כולן.
Lie– לסדר בשורה; למנות; להציג; שורה, סדרה;
אנו יכולים למצוא את הסימנית Lie למשל בפסקה מאוד חשובה ב- Su Wen chapter 5, כאשר הקיסר הצהוב מתאר באופן מתומצת את הדרך שבה החכמים הקדמונים הבינו את גוף האדם. הקיסר אומר בין השאר lie bie zang fu ערכו את האיברים הפנימיים בסדר הנכון". זהו משפט רווי משמעויות אשר מעורר מחשבה על תפקוד שמונה המרידיאנים המיוחדים.
בפסקה זו מציין הקיסר הצהוב את העובדה החשובה כי אותם חכמים קדמונים נתנו שם לכל נקודה!!

Que – חסר, קצר, לא מושלם, פגום; ריקנות, פתח;
השם "שבירת הרצף" (Lie Que) מתייחס למיקום הנקודה אשר יוצאת מהרצף של מרידיאן shou tai yin (מרידיאן הריאות). השם גם מרמז כי מהנקודה יוצא מרידיאן החיבור הרוחבי אל Co-4 ומרידיאן החיבור האורכי אל כף היד, וכן ענף פנימי שיוצא אל Co-1 (Lu-7 זו נקודת היציאה, Co-1 זו נקודת הכניסה).
Lie Que הינו מונח שמשמעו ברק. ל- ברק יש מספר משמעויות בהקשר לנקודה זו: צורתו הינה כמו של קו קטוע- תזכורת למיקום הנקודה.
לפעמים מתוארת תחושת הצ'י בנקודה כברק. השפעת דיקורה על המטופל יכולה להיות מהירה וחזקה כברק. לבסוף, ברק, כתופעה שמימית, הינו ריכוז עצום של אנרגיה יאנגית אשר באה מהשמים לאדמה. עובדה זו מזכירה את התפקוד של FEI (Lung) כאיבר השמימי ביותר בגוף אשר משמש כחופה שמימית לשאר אברי ה- zang (ראו לדוגמא Ling Shu chapter 78 ) ומעבה ומביא אל הגוף את הצ'י השמימי באמצעות הנשימה.
השם Lie Que, "שבירת הרצף", יכול גם לקבל משמעות עמוקה יותר המתייחסת למערך הפנימי בגוף, כאשר זוכרים את תפקודי ren mai – שאותו Lu-7 מפעילה, כגון ארגון ובניה של כל האספקטים היינים בגוף.

בדיקת התפקודים אשר מיוחסים ל- Lu-7 מצביעה על כך שלנקודה יש אפקט של הוצאה מהמעמקים החוצה, או במילים אחרות חיזוק תפקוד הפיזור וההפצה של FEI. תפקוד זה מתבטא לדוגמא באפקט של שחרור רגשות, או "שחרור החיצון" במחלות "חיצוניות", או הזנה של העור. במקורות מסוימים Lu-7 אפילו מוזכרת כנקודת hui (מפגש) של העור, בנוסף לשאר שמונה נקודות ה- hui מ- Nan Jing chapter 45.
ההוצאה מהעמקים החוצה מתבטאת גם בהשפעה על הזיכרון. שמה השני של Lu-7, Tong Xuan – Child Mystery, מרמז על יכולתה לאפשר לאדם גישה אל מידע קדום, נשכח, חבוי (שוב מעלה במחשבה את ren mai).
Tongזה גם בתולה, או בתולה זקנה.
Xuan עמוק; נסתר ועדין; רחוק ומעורפל.
כאשר מתייחסים לפירושים אלו אזי השם Tong Xuan מרמז על יכולתה של Lu-7 לטפל בבעיות פוריות, שוב, כנקודת הפתיחה של ren mai אשר מזין את החיים במקומות העמוקים והנסתרים ביותר. הזנת חיינו שלנו, והזנת חיים חדשים אשר נוצרים בתוכנו.

השם השלישי של Lu-7, Wan Lao- Wrist Taxation בעל משמעות עמוקה גם כן.
Wan – אזור פרק כף היד (wrist). מתייחס למיקום הנקודה.
Lao – לעמול, עבודה מפרכת; לדאוג, להיות מוטרד; מעשים ראויים לשבח;
Lao זה מצב של עייפות, לאות. לדוגמא ב- Su Wen chapter 23 מדובר על מצב Lao של כל אחד מחמשת ה- zang.
ב- Su Wen chapter 39 נאמר כי "כאשר יש Lao אז הצ'י ניזוק", ומסבירים: "כאשר יש Lao האדם מתנשף והזיעה בורחת, החיצוני והפנימי עוברים את הגבולות שלהם". מתוך זה אליזבט רושה מפרשת כי Lao זה מצב כללי של חולשה פנימית, חולשת יין. כאשר לוקחים בחשבון את הנאמר לעיל וחוזרים אל Lu-7 זה מעניין, מפני שהתנשפות ובריחת זיעה אלו מצבים שקשורים לחולשה של FEI, וגם, שוב, זו נקודת הפתיחה של ren mai עם כל השפעתו על היין. בדיקת המשמעות של הסימנית ren – <ו<היכולת לשאת את משא החיים. מצביעה גם כן על קשר למשמעויות של Lao.
בהקשר לזה אזכיר סיפור מקרה מעניין:
אישה כבת 40, בשבוע 33 להריונה הגיעה לקליניקה עם תלונה עיקרית שהיא נמצאת בקצה יכולתה להתמודד עם הקשיים בחייה, תחושה של לאות פיזית ומנטאלית. היא הייתה בהתקף פעילות יתר של בלוטת התריס עם בלט ניכר בעיניה ואודם רב בפניה, יחד עם גלי חום רבים וקשים. בנוסף העובר עוד לא היה במנח ראש. בחרתי להפעיל את ren mai
(Lu-7 +Ki-6) על פי אבחנת הדופק, ולא פחות מכך, על פי המשמעות הגלומה בשם של Lu-7; Wan Lao, ובסימנית ren. בפגישה לאחר כשבועיים האישה דיווחה על הטבה של למעלה משמונים אחוז בכל התלונות, ו"דרך אגב, העובר התהפך למנח ראש".

תמונה: freeimages.com/Oliver Gruener

המחבר:
אביחי וולצ'ק
מטפל בדיקור סיני
מורה לרפואה סינית עתיקה ברחובות
avihayw@012.net.il

Total
0
Shares
כתיבת תגובה
Related Posts