Lu-2 Yun Men שער העננים

פרויקט נקודה בציור ומילה

"היאנג הבהיר נקרא שמים
היין העכור נקרא ארץ
הצ'י של הארץ שעולה נקרא עננים
הצ'י של השמים שיורד נקרא גשם
הגשם יוצא מהצ'י של הארץ
העננים יוצאים מהצ'י של השמיים" (ספר השאלות הפשוטות פרק 5)

התקשורת בין השמים והארץ מתבטאת בשלושה מאפיינים עיקריים:
1. לכל אחד מהם יש איכות שונה מהשני. השמיים בהירים והארץ עכורה. השמיים הם יאנג והארץ היא יין, הם מהווים שני קטבים.
2. יש בניהם קשר קבוע, שנקרא צ'י. יש צ'י שעולה מהארץ לכיוון השמיים, הופך להיות יותר ויותר דליל, יותר יאנגי, עד שהוא מתמזג בשמיים. דוגמא אחת היא העננים. יש צ'י שיורד מהשמיים לכיוון הארץ, הופך להיות יותר דחוס, עכור וכבד, עד שהוא מתמזג עם הארץ. דוגמא אחת היא הגשם.

3. שניהם מכילים את סוד ההיפוך, ואת האחדות שמאחורי ההפרדות. הגשם שהוא הצ'י שבא מהשמיים יוצא או נובע מהצ'י של הארץ שעלה למעלה, שנובע מהצ'י של השמיים שירד למטה קודם, וכן הלאה. הצ'י הוא אותו צ'י שמותמר פעם אחר פעם במחזוריות אינסופית. כאשר הצ'י מגיע לאחד הקצוות הוא מתהפך ונעשה לביטוי השני של צ'י. זהו אינו צ'י שונה אלא אותו צ'י שהותמר.

הנקודה Lu-2, שער העננים, היא הקצה השמימי של מחזוריות הגשם והעננים בתוך הגוף.
זהו המקום הגבוה ביותר בגו, מעל עצמות הבריח (על מה שומר הבריח הזה?), וזהו המקום שבו הצ'י נמצא במצבו הדליל ביותר, היאנגי ביותר, ומתחיל לרדת למטה, כמו גשם. זוהי נקודת המכילה את סוד ההיפוך ומפעילה אותו בגוף. בספר הקיסר הצהוב מתואר המחמם העליון כמקום של ערפל ועננים, תיאור שמתאים מאוד לריאות כאיבר הגבוה ביותר בגוף.

נקודה זו יוצרת את הקשר בין האנרגיה היאנגית העולה מהכליות, לבין תפקודי הריאות שהם פיזור והורדה של צ'י. בכך משפרת הנקודה את הסירקולציה של הצ'י בגוף באופן כללי. נקודה אחרת שמתאימה במיוחד לשימוש עם Lu-2 בהקשר הזה היא K-6, ים זוהר. K-6 מעלה את הנוזלים למעלה מתוך הים ויוצרת את האידוי שבסופו של דבר יוצר את העננים. שתי נקודות אלו יחד יוצרות את שני הצדדים של סירקולציית הצ'י והנוזלים בגוף, ומשלימות את המחזור.

הנקודה משפרת פיזור נוזלי גוף לעור בזכות הקשר של הריאות עם העור כשייכות לאלמנט המתכת, ומשפרת גם פיזור נוזלים לכל הגוף, ממש כמו הגשם שיורד על הארץ. בהקשר זה הנקודה טובה לשימוש כאשר יש נוזלים בגוף אבל הם לא מגיעים לאן שצריך, עקב סטגנציה של נוזלים.

הנקודה היא נקודת תחילת זרימת האנרגיה המגינה, Wei Qi. אנרגיה זו קשורה לאלמנט המתכת, היא מאופיינת במעי הגס ומופצת בגוף על ידי הריאות. כאשר יש בגוף חוסר באנרגית הגנה שאינו נובע מחוסר צ'י כללי אפשר להשתמש בנקודה זו.

הנקודה משפרת את הקשר בין השמיים באדם והשמיים בעולם, על ידי שיפור תפקוד הריאות לקליטת אנרגיית השמיים מבחוץ באמצעות הנשימה. הריאות הן האיבר בגוף שפתוח כלפי מעלה אל השמיים, ונקודה זו כנקודת שער ("שער העננים") פותחת את הקשר בין הגוף הפיזי והאנרגיות השמימיות. תפקוד זה מתאים לטיפול באנשים שסובלים מקשר לקוי עם הסביבה.

להורדת התמונה הריקה לחצו כאן.

להורדת התמונה עם ההסברים לחצו כאן.

המחברים:
ציור:
לימור תמיר
מטפלת ברפואה סינית
limor.tamir@gmail.com

מילים:
בני שהם
מטפל ברפואה סינית
benny.shoham@gmail.com

Total
0
Shares
כתיבת תגובה
Related Posts