LU-1- ארמון מרכזי- Zhong Fu

נקודה בציור ומילה

הריאות משולות לראש הממשלה, מהן נובעים החוקים והמידות (ספר הקיסר הצהוב, פרק 8).
כל האיברים מגיעים לישיבת בוקר אצל הריאות. כל אחד מספר מה עבר עליו ביום החולף, והריאות נותנות לכל איבר הוראות כיצד לנהוג ביום הבא. בית החזה כמושב הריאות הוא הארמון ממנו נשלט הגוף.

הנקודה Lu-1 היא הנקודה הראשונה על מרידיאן הריאות וככזו יש לה מספר מאפיינים.
האנרגיה של המחמם העליון מופצת דרך נקודה זו לכל מערכת המרידיאנים. באופן זה ראש הממשלה מעביר את הוראותיו. הנקודה היא שער בין התפקודים הכלליים של שלושת המחממים לבין הזרימה המדויקת של מערכת המרידיאנים ובאופן זה מתורגם המצב הכללי של הגוף למשימות ספציפיות לכל איבר. נקודת תחילת הזרימה הוא רעיון לא ממשי כיוון שהאנרגיה זורמת במעגל ללא התחלה וסוף, אך התיחסות זו לתחילת הזרימה מדגישה את השפעת הריאות על האנרגיה של כל הגוף בצורה דומה להשפעה של יום הלידה על החיים כולם.

הנקודה נותנת לאדם לנשום את הנשימה הראשונה כשהוא מתעורר בבוקר, הרגע שבו הנשמה חוזרת אל הגוף והמודעות מתמרכזת חזרה לפעילות יומיומית. התנועה הראשונית הזו מונעת על ידי אנרגית העץ שהיא האנרגיה העמוקה של הריאות, אנרגיה שמקושרת להתחלות, לבוקר, לתנועה. אנרגיה זו מקבלת דגש מיוחד בנקודה הראשונה במרידיאן שהיא תחילת הזרימה.

הנקודה משפרת את תפקוד הריאות בכל הרמות.
כנקודת התראה היא בונה את האיבר עצמו מבחינה פיזית. לנקודה השפעה על האספקט הנפשי של הריאות, ה- Po, והיא מייצבת ומאזנת אותו. הנקודה מחזקת את תפקודי הפיזור וההורדה של הצ'י, שהם התפקודים העיקריים של הריאות בקשר לצ'י, ולבסוף הנקודה מחזקת את פיזור ה- Wei Qi, אנרגית ההגנה של הגוף. כל התפקודים של הנעת הצ'י מתבססים על אנרגית העץ שנמצאת בריאות, ויכולת הנקודה לפעול קשורה למצב אלמנט העץ בגוף.
השפעת הנקודה על תנועת הצ'י בבית החזה מצביעה על יכולתה לסלק עודפי אנרגיה מבית החזה, שגורמים למלאות ותעוקה בחזה, לפעמים עם פלפיטציות וחרדות. תפקוד ההורדה של הנקודה מתאים לטיפול אצל הסובלים מאסטמה. הנקודה טובה יותר לטיפול במחלה הכרונית ולא בהכרח בזמן התקף.

הנקודה היא נקודת מפגש של הריאות עם הטחול, ולכן משפיעה על הטחול דרך הקשר של ייצור צ'י ע"י הטחול והפצה שלו על ידי הריאות. הנקודה היא נקודת איחוד של שכבת Tai Yin שמכילה את הריאות והטחול, ולכן הנקודה מזרימה אנרגיה לכל הגוף. בגלל הקשר עם הטחול הנקודה מתאימה לטיפול במצבי חסר צ'י שנובעים מחולשה של הטחול והריאות כאחד. ביטויים אפשריים הם חולשה, עייפות, חיוורון, גפיים קרות, קול חלש וכו'.

קשר נוסף שיש לנקודה הוא עם הכליות, והנקודה מחזקת Kid-Yin דרך מחזור חמשת האלמנטים שבו המתכת מזינה את אלמנט המים. קשר נוסף עם הכליות הוא בתפקוד הנקודה לפיזור נוזלים בגוף, קשר המרמז על מחזור הגשם והעננים המתבטא בגוף על ידי הריאות והכליות. תפקוד זה מצביע על יכולת הנקודה לפנות ליחה מהריאות ולהפסיק שיעולים רטובים.

לפתיחת התמונה הריקה לחצו כאן.

לפתיחת התמונה ובה שזורים הסברים לחצו כאן.

המחברים:
ציור:
לימור תמיר
מטפלת ברפואה סינית
limor.tamir@gmail.com

מילים:
בני שהם
מטפל ברפואה סינית
benny.shoham@gmail.com

Total
0
Shares
כתיבת תגובה
Related Posts