תקציר המדריך לבוגר שיעיז

עיצות לתחילת הדרך כמטפלים בעלי עסק עצמאי
תקציר המדריך לבוגר שיעיז

סיימתם 4 שנות לימוד- מזל טוב!
השאירו מאחור את המבחנים, הבחנים וכתיבת העבודות, נוחו, הירגעו, וכשתחליטו שהגיעה השעה- שאו פניכם לתחילת הקליניקה המעשית והמשך הלימודים.
סינית לשירותכם, עם מספר נקודות בסיסיות שיהפכו את התהליך מנסתר לגלוי יותר.

בהנחה ואתם רוצים להקים קליניקה פרטית משלכם, עליכם לעשות מספר דברים לפני כן:
– עליכם להיפגש עם רואה חשבון שינחה אתכם בכל הקשור למע"מ ומס הכנסה.
משרד רו"ח הילרוביץ' סיפקו לנו את המאמר "עצמאי בשטח", בו תוכלו לקבל מספר טיפים לתחילת הדרך.

ביטוח. כיום ישנם 3 מבטחים עיקריים העוסקים בביטוח מטפלים אך הם לא היחידים. מומלץ לעשות את הביטוח לפני התחלת הטיפולים הפרטיים, לכל מקרה של תביעה כזו או אחרת. בפגישה עם אנשי הביטוח, תבדקו את כל התנאים הרלבנטים ,כולל ביטוח צד שלישי. מישל אקרמן כתב לנו על החשיבות של הביטוח. אל תגידו ״יהיה בסדר״ או לחילופין ״לי זה לא יקרה״. מטפל אחראי ומקצועי דואג גם לביטוח!

– מהרגע שפתחתם את הקליניקה, אתם עסק עצמאי לכל דבר ועניין.
זה כולל גם לחשוב על שיווק העסק שלכם בצורה שתניב פירות- הווה אומר מטופלים. אין מצב שבתום 4 שנות לימוד, מטופלים יתדפקו על דלתכם, מאיימים להפיל אותה. מתחילים בקטן. אבל את שמכם, את הידיעה שאתם מטפלים ויש לכם קליניקה X במקום Y, אתם צריכים להפיץ. שיווק מפה לאוזן, שיווק באמצעות אתר בית משלכם וכמובן- פייסבוק! הכי נכון יהיה לבנות תוכנית עסקית, ושם להקדיש חלק נפרד לכל הקשור למערך השיווק שלכם.

מציאת קליניקה. לאחר שסיימתם עם הסעיפים הקודמים (וגם תוך כדי) כדאי למצוא חדר או קליניקה שבה תקבלו את מטופליכם. אפשר לראות מודעות בלוח סינית, ואפשר גם לפנות ישירות לקליניקות שאתם מכירים, מטפלים שאתם מכירים ולבדוק איתם אם הם יכולים להשכיר לכם חדר למספר שעות בשבוע או ליום בשבוע. המחירים משתנים מעת לעת, לכן כדאי לעשות סקר שוק קצר לפני ההסכמה למחיר מסוים.

אסיסטנטיות. סוגיה לדורות. רבים בארץ חושבים שזה עוול שאסיסטנטים אינם מקבלים כסף עבור טרחתם. מאידך יטענו אלו מארה"ב למשל, שיש מטפלים הדורשים תשלום בעבור האפשרות להיות אסיסטנט שלהם, שכן הם מעבירים אליכם את הידע שלהם. במקביל אליהם, ישנם את אלו שמשקיעים זמן ומעבירים ידע לאסיסטנטים שלהם באמצעות העשרה וכיו״ב.
אצל רבים קיים מנהג "חכה בתור": הצטרפות לרשימה ארוכה של המתנה, ובמקרה של מקום פנוי, הראשון ברשימה מתחיל את דרכו.
אסיסטנטיות היא חשובה ומעניקה הרבה ידע וחומר למחשבה עבורנו. המערכת ממליצה בחום רב מאוד על היצמדות לתקופה כזו או אחרת למטפל/ת בעל ניסיון.

– חשוב להפנים, שב-4 שנים למדנו בעיקר בסיס לדברים גדולים יותר. לימוד רפואה סינית אינו מסתכם בשנים הללו, ויש צורך בהעמקה, המשך לימוד, המשך קריאה והמשך הבנה.
כיום בארץ, קיים מגוון לא רע של קורסי המשך, ובאתר סינית תוכלו למצוא הרבה מהם. זה זמן טוב גם להחליט על כיוון- האם רוצים לבחור התמחות? האם מ- TCM תרצו להמשיך ל- Stems & Branches? או אולי ברפואה יפנית חשקה נפשכם? זה זמן טוב להתחיל לחשוב על זה.

בכל דרך שתבחרו, כל עוד החלטתם שבתחום הרפואה הסינית מצאתם לכם בית, זכרו שחשוב לשמור על קשר עם אנשים מקהילת המטפלים ועם התחום עצמו- על ידי קריאת ספרים, הצטרפות לאגודה ע"פ שיקול דעתכם, מנוי על עיתון והשתתפות קבועה בימי עיון וכנסים המתקיימים מדי פעם, ואלו הן רק דוגמאות.
לכל אורך הדרך יש להצטייד בהרבה סבלנות. רבים אומרים כי ביסוס קליניקה שממנה ניתן להתפרנס לוקח כ- 6 שנים מתחילתה. אם זה הכיוון בו בחרתם ואתם שלמים עם ההחלטה, התמידו בה והיא תישא פרי.

סינית תשמח לעזור לכם בדרככם באמצעות פגישות אישיות שבהן נדבר על הדברים החשובים לתחילת הדרך. בפגישות נדבר על מה שנאמר לעיל ועל נקודות נוספות, נחזק את הנקודות שלדעתכם יש לחזק ואפילו נדון בקורסי ההמשך שיתאימו לכם. למידע נוסף צרו קשר בלחיצה כאן.

תמונה: freeimages.com/Mary Gober

המחברת: 
יעל ארנסט
מנהלת אתר סינית
yael@sinit.co.il

Total
0
Shares
כתיבת תגובה
Related Posts