תחילתה של פריחה

רשמים מכנס האגודה

עולם הרפואה הסינית הישראלי מתעורר לחיים.
הייתה תקופה של "שקט תעשייתי", ומסתמן שכעת התקופה היבשה מאחורינו, וכנס האגודה הישראלית לריפוי סיני מסורתי כמו פתח את העונה החדשה, שמבטיחה מגוון פעילויות.
ההפתעה הגדולה עבורינו במסגרת הכנס הייתה העובדה שלצד עיתון אורז, שחולק במקום, חולק גם עיתון ישן-חדש- "שמיים, אדמה, אדם".
העיתון של האגודה חזר לחיים, ובכוחות מחודשים מצטרף לשני עיתונים קיימים (חותם סין ואורז), וכך יש לנו 3 עיתונים מקצועיים בתחום הרפואה הסינית. הפתעה נעימה ומשמחת בהחלט!

הכנס השנה התקיים במרכז רוזין, ברמת אביב ג'.
נראה שרוזין מכיל את קהילת הרפאוה הסינית בצורה יותר טובה מיד לבנים- הרחבה בה עמדו הדוכנים השונים לא השאירו קרחות ריקות ומאידך לא היה צפוף, היציאה לגינה עם דשא וספסלים נעימה, הכניסה בה עמד שולחן ההרשמה לכנס הייתה מרווחת, והאודיטוריום המשיך את אותו הקו.
באודיטוריום שמענו את ורדי בנש- רביב, אביחי וולצ'ק, עוז הרגש, יובל אורן ופטר ואן קרבל, כולם מדברים על הנפש והרגש ברפואה סינית:
ורדי בנש- רביב פצחה את סבב ההרצאות עם הרצאה מסקרנת אודות השוני שבין הנפש הנשית לגברית.
אביחי, מיקירי אתר סינית, הציג את המידע הרב שבאמתחתו אודות ה- Yang Wei. הרצון להזכיר הרבה מונחים חשובים גרמו להרצאה להיות קצת מפוזרת- וחבל, כיוון ודילגנו על נקודות- ולאביחי ידע רב על כל נקודה ונקודה. כשזה מגיע ל- GB, עדיף לדעת כמה שיותר.

לאחר הפסקה קצרה חזרנו לאודיטוריום לשמוע את עוז הרגש, שמיד פתח עם סיפור מקרה שהציג את ההרצאה הקולחת
והעניינית אודות ה- Huang, אחד מנושאים מסתוריים רבים ברפואה הסינית, מסתורים ומרתקים. יובל אורן עלה אחריו, שהיווה את נציג הצמחים בהרצאות אלו, ודיבר איתנו על הטיפול במצבי פוסט טראומה באמצעות הפורמולה Ding Zhi Wan.
יובל היה ממוקד ונשא את דבריו בקצביות מרשימה. לצערי לא יכולתי להישאר להרצאתו של פטר ואן קרבל. מי מכם המעוניין לכתוב את רשמיו אודות ההרצאה- אשמח אם תיצרו איתי קשר במייל.

הדוכנים בכנס היו מורכבים ממציגים ותיקים וחדשים, וכך לצד דרורת (המשווקים את Kan Herbs), זן צמחים וטאומדיק, ראינו למשל את שן- זן, חנות יחסית חדשה בשוק, שאף
הזכרנו ברשומה בסינית בלוג לפני זמן מה.
העובדה שיש חנויות חדשות אף היא מצביעה על התעוררות, וכמו בחנויות ציוד מקצועי, כך גם עם בתי מרקחת לצמחי מרפא- יש עוד אפשרויות, במיקומים שונים בארץ.
פתאום נראה שאפשר לבחור משפע רב- לימודי המשך בשלל נושאים, 3 עיתונים מקצועיים, חנויות רבות… נפלא.

סיום הפסקת הצהריים אותת כי השעה של סינית הגיעה.
לראשונה מאז הקמתה, סינית הגיעה למפגש פנים מול פנים רשמי עם גולשיה, וההתרגשות הייתה גדולה.
"התחרות" שלנו לא הייתה פשוטה- נירה רבינוביץ' מחד עם תרגול צ'י גונג, ומושב צוותי הוראה של כלל בתי הספר מאידך, בדיון אודות פרופיל
המטפל ברפואה סינית.
אבל, אנו שמחים לדווח על נוכחות נאה ב- 2 ההרצאות של סינית, שאיפשר לנו להעביר את ההרצאות שלנו בהצלחה:
ההרצאה הראשונה הייתה של חנית כהן, מומחית בכל הקשור לבניית אתרים באמצעות וורדפרס, שהסבירה על קצה המזלג על וורדפרס, עמדה על היתרונות של אתר אישי
ועל החשיבות של מיתוג לכל עסק- לרבות עסקים עצמאיים. כמונו.
ההרצאה השניה הייתה של כותבת שורות אלו, שהתרגשה מאוד לנוכח המעמד.
ההרצאה דיברה על בניית קהילה סביב מטפל באמצעות האינטרנט, כאשר הבסיס הינו אתר האינטרנט ושימוש ברשתות חברתיות כדי לשווק את הקליניקה בדרך אחרת מהרגילה- באמצעות פייסבוק, טוויטר ועוד. נדמה שההרצאה הייתה המשך טבעי להרצאה של חנית, ואנו מקווים שאלו שבחרו להגיע להרצאות של סינית יצאו נשכרים
ועם כלים שניתן ליישם מיידית.
אתם מוזמנים להוריד את המצגת שלנו מהכנס בלחיצה כאן.

אין תחליף לכנס מקצועי. המפגש בין קולגות וחברים הוא נפלא.
ההזדמנויות העסקיות שיכולות להתקיים במפגש מסוג זה הן רבות, בין אם מדובר על הזדמנות גדולה או קטנה.
השיח המקצועי חשוב ביותר בקהילה, ואנחנו קהילה לכל דבר.
הכנס היה מאורגן ומסודר, ואנחנו שמחים על כנסים כאלו, אנחנו רוצים עוד.
הקהילה הישראלית ברפואה סינית זוכה לפריחה מחממת לב בשנתיים האחרונות, תנופה שמעידה שגם אם דברים אחרים מתמהמהים, אנחנו קהילה חיה ונושמת,
וכשהיא רוצה, היא יכולה לעשות וליצור עבור עצמה. כל שנותר לשאר החברים הוא להצטרף ולהיות חלק מהעשייה.

Total
0
Shares
כתיבת תגובה
Related Posts