ראיון עצמי

הסדנא עם רן כליף במסגרת קונגרס ה- ICCM
רן כליף

שלום לך הדס אברהם, שמתי לב שאת השתתפת בהרצאתו של מר רן כליף.
כן, אכן כן…

האם תואילי לומר לנו את חוות דעתך?
אממ… כן…

מה הביא אותך להרצאה?
ובכן. קצת קלישאה אבל סיפור אמיתי, סבתא שלי נפטרה משבץ מוחי בהיותה בת 66, אני אז הייתי בת 7. וזה היה בפורים לפני 20 שנה. הנושא הזה של שבץ התחיל להעסיק אותי רק בשנים האחרונות במסגרת לימודי רפואה סינית בקמפוס ברושים, כשמדברים על אש לחות רוח, כל מיני תיאוריות נזרקות לי למוח.
מאז שתי דודות שלי (הבנות של סבתי ז"ל) לקו בשבץ, בהן לשמחתי או שלא לשמחתי טיפלתי, לאחת זה עזר ולשניה זה עזר יותר.
הנושא הזה, של שבץ, חוזר על עצמו במשפחה שלי, ובעצם בכל מקום. עבורי המושג של "פצצה מתקתקת" מקבל משמעות אחרת. נראה ע"פ ההרצאה שהמחלה הזו ממש כאן, בכל מקום.
אני לא אלאה בסטטיסטיקות אבל מקור הכינוי "הרוצח השקט" הובהר לי מזוויות ראייה מגוונות של גורמי סיכון, סטטיסטיקות למיניהן, שכיחות באוכלוסיה ונתונים מדאיגים רבים אחרים (שרן כליף כמעט השביע אותנו לא להשתמש בזה להפחדת המטופלים). לקחתי את העצה הזו בשתי ידיי ואין ספק שההרצאה הייתה מרתקת ברורה, מדויקת (אומנם לפעמים התפללתי שייפול עליי איזה "מרק" או אטלס של נטר או לפחות מנוע חיפוש של גוגל, כדי להבין קצת את המושגים, אבל אחרי שהחלודה במוח שלי קצת שומנה התחלתי לקבל זווית ראיה מחודשת).

מהן התחושות שעלו בך בהרצאה?
התחושות שההרצאה העלתה בי הן בעיקר סוג של מוטיבציה ו"רעל" לטפל, להבין , לחקור, לראות מצבים, היו אחלה אנרגיות בכיתה, והיכולת של רן להעביר את הדברים באופן רציני, ברור וחד החדיר בי רצון בעיקר ליצור שינוי- אצלי ואצל אחרים.

מה לקחת מההרצאה?
מבחינה פרקטית בעיקר את השימוש באבחנת גוף ובטן, הופתעתי לראות עד כמה המערכות של הראש והבטן דומות ומקורן בתקופה האימבריולוגית ומהוות מקור לשימוש באבחנה ובטיפול (הייתה גם המון פרקטיקה ונקודות, ובתכלס זה מה שכיף- בואו נודה בזה- אין כמו איזו הודעה על נקודה טובה באופן יוצא דופן שעושה כך וכך- זה ממש עושה לי את היום!!). מעבר לכך שיש קשר בין הפה ל- cv12, למוח ולמעיים, ולאף ולטבור, עיניים ל- st25.
איך סטגנצית דם בבטן היא ביטוי לסגנצית דם בראש- מעניין ביותר; קיבלתי יכולת לראות את הדברים מזווית ראיה אחרת, ושהפשטות והמורכבות באבחנה בסופו של דבר מתחברות יחד בטיפול.
באופן אישי, נהניתי שוב להרגיש את התחושה שאני בכיוון הנכון עם עצמי , והדרך אותה בחרתי (מפגש עם אנשים, דיקור, טיפול, תהליכים, חיבור וכל המשתמע ממה שנקרא "מטפלת ברפואה סינית"), הדרך מקבלת אישור נוסף-ויש כאן עניין גדול במניעה ואבחנה של שבץ.
נותן לי הרבה רעיונות לעתיד ועל זה תודתי לרן כליף.

*תמונה: Jeremy Thomas

המחברת:
הדס אברהם
מטפלת ברפואה סינית
hadas.a.tcm@gmail.com

Total
0
Shares
כתיבת תגובה
Related Posts