קורס ה- Online העברי הראשון ברפואה סינית

קורס פורמולות פטנט של זן צמחים

עולם האינטרנט פתח באחת אינסוף אפשרויות, הנראות כאילו הן מתרבות עם חלוף הימים.
קניות מכל החנויות בעולם הן עניין של לחיצה או שתיים, וכבר לא צריך לחכות שאיזה בן דוד רחוק או קרוב ייסע לחו"ל על מנת לקנות חולצה שאי אפשר להשיג בארץ.
היום כבר לא צריך לצאת מהבית בשביל קניות- אפשר לקנות מוצרי מזון, תיקים, נעליים, ציוד ספורט, מכשירי חשמל, תמונות, פריטי אספנות, דיסקים שלמים, שירים בודדים…. והכל תוך ישיבה בביתנו, מול מסך המחשב, עם מספר כרטיס האשראי שלנו.

בנוסף, האינטרנט פקח את עינינו לידע.
הידע העצום שגלום ברשת העולמית רק הולך וגדל, בין אם האתרים מציעים ידע תמורת כסף או בחינם.
בתי ספר כאלו ואחרים גילו את הפוטנציאל שבהקניית ידע נוסף לצרכנים ובמקום להציע אותו בצורה רנדומלית באתר, הם בחרו לבנות קורסים ומכנים את השיטה E-Learning, או Distant Learning, כאשר ניתן לשלב שיטות כגון Video Conferencing במהלך הלימוד.
הרעיון הוא פשוט- בניית מערכי שיעור המועברים ישירות לרשימת נרשמים מראש דרך האתר הרלבנטי. מערכי השיעור מועברים כל זמן קצוב אל תיבות האי- מייל של הנרשמים, ובעצם נוצר פה סוג של קורס בהתכתבות (יש לציין שזו רק דרך אחת לביצוע הקורס, ישנן אפשרויות נוספות).
יש המגדילים לעשות, כאמור, באמצעות שיטות טכנולוגיות חדשניות המאפשרות מפגש עם המורה, גם אם הוא נמצא בארץ אחרת, ויש הנוקטים בטכניקות אחרות של לימוד עצמי עד הסוף- כולל מבחנים וכיו"ב.
וגם קורסים אלו ניתנים לקניה בישיבה בביתנו, מול מסך המחשב, ממש כמו כל מוצר אחר.

זן צמחים הצטרפו לרשימת האתרים הרבים המאפשרים לרכוש ידע נוסף דרך האינטרנט (כגון Blue Poppy Press של בוב פלוס).
הנושא הכללי של הקורס היה פורמולות הפטנט שניתן לרכוש בזן. כל שבוע חיכה לרשומים לקורס מייל, המכיל קובץ ובו שיעור השבוע, על פי מערכות שונות בגוף. כמו כן הוקדש פרק שלם למוצרים לטיפול בבעיות עור, 2 חלקים לפורמולות לטיפול בבעיות גינקולוגיה, פרקים שהוקדשו למוצרים אחרים בחנות זן כגון עשב שעורה ופטריית המאיטקה, פרק שהוקדש לנושא הכאב ועוד.
בסוף הקורס ניתן מבחן מסכם.
קורס זה היה ללא תשלום.

אז איך היה הקורס?
ראשית, צריך לזכור, שמאחר ומדובר בלימודים מקוונים, חווית הלמידה היא שונה.
כאן לא מדובר בכיתה, מורה, תחילת שיעור בשעה מסוימת, סיום השיעור בשעה מסוימת אחרת, אין דיון בנושאים השונים במסגרת הכיתה, ואין שאילת שאלות את המורה כאן ועכשיו.
יחד עם זאת, חווית הלימוד היא אחרת ויתרונות רבים לה:
אחריות הלמידה נתונה כולה בידי המשתתפים בקורס. פעם בשבוע יש סיכום בתא המייל שלנו, ובזמן שאנו קובעים לעצמנו, אנו יושבים וקוראים את החומר, מסכמים בנוחות הערות שלנו לנושא, אם יש לנו שאלות ניתן להרים טלפון למחלקת ייעוץ והכוונה בזן וניתן להוסיף מידע כראות עינינו על ידי העמקה נוספת דרך ספרים והאינטרנט, דרך חומרים נוספים שיש לנו משיעורים משנים קודמות ומניסיוננו כמטפלים.
זה לא אותו הדבר כמו שיעור פרונטלי, אבל שונה לא אומר שזה פחות טוב. זה פשוט אחר.
זו דרך אחרת להמשך הלימודים שלנו, שמהווה אופציה לגיטימית לחלוטין לרכישת ידע.

הסיכומים עצמם של זן הינם כתובים בשפה קולחת ומעטות הן הפעמים הדורשות שאילת שאלות לשם הבנת החומר. כאמור, ניתן ליצור קשר עם מחלקת ייעוץ והכוונה בכל שאלה העולה בנוגע לחומר של הקורס.
החומר הגיע באופן שוטף בזמן, אם נערכו שינויים בזמני שליחת החומר נשלחה הודעה מראש ואם היו תיקונים למערכי שיעור קודמים הצוות היה שולח את התיקונים ומפרט לגביהם.
כמעט כל שיעור כלל הצגה כללית של הנושא, פירוט המוצר עצמו והמצבים בהם הוא מתאים לשימוש, האבחנה לה נוכל לצפות ודיון בפורמולה והצמחים המרכיבים אותה.

החיסרון היחידי שאנו מוצאים בדרך כזו הוא לאנשים שאינם חזקים בשיטות אוטודידקטיות ללימודים.
שיטה זו דורשת משמעת עצמית בין מינימלית לבינונית לפחות, אחרת הקורס כאילו לא היה בכלל. אך לאלו מאיתנו ששיטה זו טובה להם, הרי שנוצרת פה הזדמנות להעשיר את הידע שלנו באופן עצמאי ובזמן הנוח לנו, ונפתחים השערים לא רק לקורסים הנערכים בארץ (בינתיים רק זן צמחים עשו זאת), אלא גם לקורסים הנערכים באתרים אחרים שבסיסם בחו"ל.
כמובן שאין הקורסים המקוונים באים במקום קורסים פרונטלים ולימודים מלאים, אך הם בהחלט מהווים תוספת נאותה וטובה להעשרה והמשך לימודים והעמקה.

לסיכום: אנו ממליצים להתנסות באופן למידה זה לפחות פעם אחת. כשזן צמחים יפתחו את הקורס השני, אנו ממליצים להירשם.

Total
0
Shares
כתיבת תגובה
Related Posts