מרכזיותו של ה- LIV בטיפול בילדים

כל ביטויי ה- LIV בילדים
liver
liver

הקשר בין ה- LIV והילדים הוא קשר של סיבה ומסובב, עד כדי כך שהם נדמים כאחד. ילדים נמצאים בפאזת העץ של חייהם, פאזה המתאפיינת בצמיחה מהירה, בדינמיות, ביאנג, בחום, בסקרנות, בחקירה, בגילוי ובשינוי מתמיד.

אנרגיית העץ באה לידי ביטוי בכל האיברים הקשורים לעץ. LIV ו- GB ברמת האלמנט, LU ו- CO ברמת האנרגיות העונתיות (ראה הסבר על אנרגיות עונתיות נספחון מספר 1). אך ה- LIV, בהיותו האיבר הייני של אלמנט העץ, מבטא את אנרגיית העץ באופן בסיסי ועמוק.
ברמה האנרגטית, הילדים נמצאים תחת השפעתו של היאנג. קצב החיים הוא דינאמי, פעלתני, צומח, משתנה במהירות וחם.
ברמה הרוחנית, הילד נמצא במצב יאנגי והחיבור שלו לאדמה הוא עדין, נדמה כרופף וכמעט מנותק. ללא נוכחות תומכת, אין לו יכולת לשרוד ולהתחבר לסביבה.
ברמה הרגשית הילדים משקפים דינמיות רבה, בדומה ל- LIV שגם מאחסן ומשקף את הרגשות. המעבר מרגש לרגש מתרחש באופן מהיר. בכי וצחוק מתחלפים תדיר. השפעת אירועים חיצוניים פנימה על הרגשות ומאידך גיסא השתקפות המצב הרגשי כלפי חוץ, מעידים על הדינמיות הרגשית ועל מיעוט חסמים ועכבות.
ברמה ההתנהגותית הילדים משקפים את היאנג והעץ. הם מהירים ופעלתנים, בלתי נלאים, שלא לומר תזזיתיים לפחות כך הם נתפסים בעיני מרבית ההורים. לשאלה "איך אתה מגדיר את ילדך מבחינה פעלתנית?" מרבית ההורים ישתמשו במושגים המשקפים עודף רב, עדות להבדל האנרגטי ביניהם. ילדים נעים במהירות, תנועותיהם חדות ומהירות, קולם חזק והם משנים מצבי צבירה ותנועה בפתאומיות. הם נרדמים ומתעוררים במהירות יחסית, ובאופן יחסי למבוגרים, הם ממצים במהירות כל עניין תוך פזילה לאתגר הבא.

גם התנהלותם הפיזיולוגית של הילדים היא דינאמית ובאה לידי ביטוי במגוון תופעות- חום גוף, נשימות מהירות, קצב פעימות הלב, מחזור הדם המהיר, הזעות, פנים אדומות, יציאות רבות, וחום רב שהוא פועל יוצא של הפעלתנות הרבה בכל הרמות שצויינו לעיל.

החום הרב שמאפיין ילדים הוא תולדה של היאנג והעץ שבאים לידי ביטוי ב- LIV.
החום הרב הוא גם אחת הסיבות לחוסר איזון של ה- LIV, הנוטה לצאת מאיזון ולהתפרץ במצבי חום ועודף. במצב כזה, ה- LIV על רבדיו השונים, מאבד איזון, הרגשות מתפרצים, מערכת החיסון מגיבה בעוצמה וחום הגוף עולה במהירות.
החום הרב מתרכז בפלג הגוף העליון וגורם לחולשה יחסית בפלג הגוף התחתון. מצב זה מוביל לשורה של חוסרי איזון פיזיולוגים ורגשיים– קושי להירדם, בעיות שינה, הזעות בניסיון לתעל את החום החוצה, בעיות עור, יציאות חריפות, עליית חום הגוף ומחלות חום.

הטבע, לצורך העניין, מאפשר לילדים לחלות במחלות ילדות שהן רובן ככולן מחלות שבאות לידי ביטוי בנגעים בעור. צורה זו של חולי מאפשרת לגוף לתעל החוצה חום פתולוגי, בדומה לפצעי חום או הרפס שמופיעים לאחר מחלת חום.
בעידן המודרני בו הילדים מחוסנים ולא חולים במחלות ילדות, ילדים רבים סובלים מעודף חום פנימי והמחלות המאפיינות הן בהתאם, מחלות חום, דלקות אוזניים, בעיות נשימה ועור.

מחלות החום מתרכזות בפלג הגוף העליון וקשורות בחלק גדול מהמקרים לרקמה הרירית, שגם היא קשורה ל- LIV, ומעורבת במרבית המקרים בקליניקת ילדים (על הקשר בין הרקמה הרירית וה- LIV – נספחון מספר 2).
מערכת החיסון הנוגדנית משויכת אנרגטית ל- LIV והיא מאוד פעילה בילדים. תגובתה של מערכת זו היא מהירה ולכן עליית החום אצל ילדים, המשקפת את פעילותה של מערכת החיסון, היא מהירה.
מבחינה קלינית– דלקות אוזניים, בעיות נשימה, בעיות עור ובעיות רגשיות מהווים את הרוב המכריע של התלונות בקליניקה. דלקות אוזניים ובעיות נשימה קשורות לרקמה הרירית. בעיות עור קשורות לחום רב הבא לידי ביטוי ב- LIV ובעיות רגשיות קשורות באופן ישיר ל- LIV.

לסיכום הקשר שבין ילדים ואנרגיית ה- LIV, אנו רואים שה- LIV:
– בא לידי ביטוי ביאנגיות רבה
– מייצג את פאזת הילדות פאזת העץ
– מוביל את הצמיחה וההתפתחות של הילדים
– מושפע ומשפיע על עודף וחום המאפיינים ילדים
– בא לידי ביטוי ברמה האנרגטית, הרוחנית, הרגשית, הפיזיולוגית, החיסונית, הפיזית והפתולוגית בילדים
– מייצג ומשלב את אנרגיות העץ והאדמה, האנרגיות המודגשות בחוסר האיזון שלהן אצל ילדים, האדמה מודגשת בחולשתה והעץ ביאנגיות מתפרצת ובעודף.
– קשור לרקמה הרירית המעורבת בחלק גדול מהתלונות בקליניקה

המחבר:
ארם צאיג
מטפל ברפואה סינית עתיקה
מורה וממייסדי תוכנית ההתמחות ברפואה
סינית לתינוקות ולילדים במרכז אלה

Total
0
Shares
כתיבת תגובה
Related Posts