לעשות סדר

יועץ פנג שואי של הקיסר

"פנג שואי? את מזכירה לי שעליי לסדר ולזרוק", כך אומרים לי אנשים כשאני מזכירה את עיסוקי.
פנג שואי יש הנוהגים לקשור אותו עם סדר, ארגון וטיהור מרחב… על אחת כמה וכמה בחג הפסח.
ובכן הגיע הזמן לעשות סדר…

ראיתי בתים ועסקים מאורגנים ומסודרים בהם החיים של דייריהם לא עובדים כמו שהם רוצים.
לעומת זאת, הייתי בבתים ועסקים רבים בהם שרר אי סדר ועומס ובני הבית חיו חיים מלאים ומאושרים.

נשמע לכם משונה? תורת הפנג שואי עוסקת בנראה לעין אסתטי והרמוני אך היא עוסקת בעיקר במה שאינו נראה לעין והשפעתו על איכות חיים של אנשים.

מה נכון יותר מלראות נציגי ציבור- שרים מכובדים, הנוסעים במכוניות יקרות, מחזיקים בתפקידים שיש בהם עמדות כוח, לובשים חליפות מכובדות אך מתחת לכל זה מתגלה לא פעם, בעיקר לאחרונה, כאוס גדול. ואז נוכחים כי מתחת הסתתרו אמות המידה המוסריות: חוסר אמינות, הונאה, שקר… מסתבר שלא מה שנראה בחוץ הוא בהכרח מה שנמצא בפנים וההפך.

תורת הפנג שואי עברה מהפכה במאה השנים האחרונות. הזדמנויות חדשות נחשפו בפני אנשים המבקשים יותר ויותר ללמוד את השיטה, מספר היועצים והנועצים גדל עוד ועוד. עם זאת היא יצרה בעיות חדשות הקשורות למסחור השיטה ולייצוגה המקצועי.

מעניין לראות ששום דבר לא השתנה מסתבר כי כבר בימי קדם היו שרלטנים.
אך זה לא היה כך תמיד.
תקופת השגשוג של הפנג שואי הייתה בתקופת שושלת טנג (TANG) עד תחילת 1900. הפנג שואי היה אז בשימוש מוגבל.
האנשים הפשוטים, אנשי העם, גם לו היה להם כסף לא יכלו לעשות שימוש בפנג שואי בהיותה תורה מוגבלת לשימוש הקיסר ואצילים נבחרים בקהילה.
יועצי פנג שואי מצאו עצמם מועסקים מאחורי חומות חצר המלוכה, בשירות בית המלוכה בלבד, מכיוון שפנג שואי מעבר ליכולת שלו ל"עשות כסף", איפשר לקיסרים בתנאי סביבה מסוימים לצבור גם כוח ועוצמה.

קיסרי סין ופנג שואי
חשיבות יישום הפנג שואי הייתה להביא להעצמת השושלות. היא קשורה לא רק למיקום בארמון ובבית אלא גם בבחירת אתר קבורה על ידי יישום יין- ינג ושיטות שיאפשרו לצ'י (אנרגיה) להצטבר באזור. ההבדל בין יישום פנג שואי למבנים של חיים או אתר קבורה זהים אלא שבאחד אנשים נעים ממקום למקום ובשני נחים.
מיקום הקבר היה חשוב מתוך האמונה החזקה השורה עד היום שאדמה- שמיים- אדם קשורים זה לזה. ייחסו למיקום נכון של אדם הניזון ומחובר לאדמה טובה השפעה מבורכת על עתיד צאצאי הנקבר וגורלם השמיימי.

שנים עשר הדרקונים
אחת מהשושלות המרתקות לבחון היא שושלת צ'ינג- QING, הידועה בכינויה הקדום MANCHUS לפני שהפכה QING (טהור), בהיותה חדשה יחסית מ–1644- 1911, ורבים מאתרי הקבורה שנפתחו לקהל הפכו מוקדי משיכה לתיירים.
בבדיקת הקברים והבתים, מעניין יותר לראות מה הביא לנפילתה של השושלת. רבות נכתב בהיסטוריה של סין על שושלת מנצוס שבט קטן יחסית מצפון סין שחבריו נחשבו "בני אלים" המנהיגים את סין.
הקבר ממוקם בסמוך להרים בשם טאן לאן (TAN LANG), הרים שצורתם המוארכת מחזקת עוצמה ומוניטין.
מיקום טוב זה כבר מבטיח הצלחה.

לאחר שלוש שעות נסיעה מהעיר הסינית המודרנית,SHEN YANG, שהייתה עיר הבירה של שושלת צ'ינג.
מגיעים אל המוזולאום של YONG LING קבר סבו של NUERHACHI, המנהיג שאיחד את שושלת צ'ינג.

הקבר עצמו מוקף נוסחה מבורכת מבחינה טופוגרפית על פי הפנג שואי שנקראת "עיר ספירלית", מוגן על ידי הרים בעלי עוצמה הנקראים צסטיטי (LIAN ZHEN).
המיקום שלהם ביחס לקבר היה במעלה הנכונה על פי המצפן יצרה מבנה של "שואן קונג דה גואה", באמצעותה מנהיגות יכולה לקרות.

אגדות מספרות שהקיסר הגיע למקום והניח מתחת לעץ שהיה במקום כד עם אפר סבו המת ורכב משם כדי לתור אחר יועץ פנג שואי. כששב אל המקום נכח שהכד עם האפר הניב שורשים שנכרכו סביב העץ והיה בלתי ניתן לתזוזה. יועץ הפנג שואי אישר את המקום שנקרא "דרקון אחורי צופה אל צורת האבות"- נוסחה בעלת עוצמה שלא רק מביאה לגדולות אלא משיבה אחורה הפסדים קודמים אל משפחת הנקבר.
הסקפטים יכלו לראות כיצד שנים עשר פסגות שרשרת ההרים שהקיפה את הקבר זהה למספר הקיסרים שיצאו משושלת צ'ינג.

יועצי פנג שואי המשיכו לייעץ בצורה מוצלחת לקיסרי השושלת וזה ניכר בקברי רבים מהקיסרים באתרי קבורתם.

הקיסר האחרון
ייעוץ ניתן גם לקיסר האחרון של השושלת QIAN LONG.
ביקור בקבר של הקיסר האחרון מראה כיצד שטח מבורך במיוחד לא נוצל נכון בשל מיקום שגוי לקבר עליו המליץ יועץ פנג שואי חסר ניסיון.
הקבר הממוקם בפרובינציה של HEBEI הינו המשוכלל מכל קיסרי השושלת. אגדות מספרות שהקיסר בחר בעצמו את מקום קבורתו. צורות ההרים בשם "מים מעוננים" המקיפות את הקבר נחשבים מבורכים במיוחד. אלא שהקבר עצמו מוקם מול מעלות מצפן להם קוראים בפנג שואי "קווים מתים ורקים" . הקיסר האחרון JIA QING הצליח למלוך 20 שנה בעייתיות עד לסיום השושלת המפוארת. כשחפרו בקבר וראו שהוא מוצף מים הבינו שגם קיסרים שגו בבחירת יועץ פנג שואי לא מקצועי.

פנג שואי קלאסי המעוגן בהיסטוריה של סין ובאתריה מאפשר להבין מהו באמת פנג שואי מקצועי ומה הוא מאפשר. פנג שואי מקצועי עוסק בסביבה, לאחר מכן הוא עוסק במבנים.

פנג שואי לקברים אין גם בנהריה
כתבה שהופיעה בינואר 2007 ב"ידיעות אחרונות" חשפה את כוונת עריית נהריה לקבור מתים סמוך לים מפאת חוסר מקום. מיקום זה נחשב גרוע על פי עקרונות הפנג שואי לא רק לחיים אלא בעיקר למתים המבקשים סופסוף לנוח.

אני מאמינה שיש מקום ליועצים טובים ופחות, ליין ולינג. אדם מן היישוב או קיסר בוודאי בוחר ביועץ המתאים למקום בו הוא נמצא.

המחברת:
שרונה פומס
יועצת פנג שואי
אתר בית הספר הגבוה לפנג שואי

Total
0
Shares
כתיבת תגובה
Related Posts