לא רק רפואה סינית

לכבוד שבוע הספר- המלצות

לכבוד שבוע הספר, מערכת סינית ממליצה לכם על מספר ספרים, שהם לאו דווקא קשורים ישירות לרפואה סינית, אך בכל זאת יש להם נגיעה לעולם הטיפול, לעולם התיאוריה ולעולם בכלל, מי קרוב יותר ומי רחוק יותר.

המיתולוגיה הסינית- דן דאור: ספרון המהווה חלק מסדרה הנקראת מיתוסים, וכל ספר מביא את סיפורי המיתולוגיה של אזור אחר בעולם. הסיפורים מעניינים, השפה קולחת, אומנם לא לחלוטין ספר הנקרא בנשימה אחת, אך עדיין שווה הצצה.

אחי היאקוזה, מסע אישי אל תוך המאפיה היפנית- יעקב רז: יעקב רז, מי שהיה ראש החוג ללימודי מזרח אסיה באוניברסיטת ת"א, התגורר שנים מספר ביפן והפך לבן בית של ממש בקרב משפחה השייכת ליאקוזה, משפחת הפשע הגדולה של יפן. בספר הוא מתאר את מראות וריחות יפן, את הדברים אותם ראה במסגרת תצפיותיו באנשים סביבו, את מערכות היחסים המיוחדות שנוצרו לו עם אנשי פשע שאין לזלזל בהם בכלל.

הטאו של פו/ הטה של חזרזיר- בנג'מין הוף: הראשון היה הטאו של פו, שכבש את העולם בסערה, ואחריו הגיע הטה של חזרזיר, שלא זכה לאותה הצלחה מסחררת (לפחות במחוזותינו) וחבל. חזרזיר הוא דמות מעניינת ומורכבת יותר מפו, שכל עניינו הוא אכילת דבש ושינה טובה (והצדק איתו). שני הספרים מציגים את עולם הדאואיזם באופן יותר פופולארי לקהל הרחב, אך עדיין זו היכרות ראשונית נעימה ומצחיקה, תוך שימוש בדמויות אלמותיות, לעולם רחב ועמוק.

תליין האהבה- ד"ר ארוין יאלום: ספר זה, המגולל מספר סיפורים המבוססים על מקרים אמיתיים מהקליניקה של ד"ר יאלום, הינו מקסים וניתן לראות מספר קווי דמיון למקרים שקרו לנו בקליניקה שלנו, וניתן ללקט ממנו מספר תובנות לגבי מקרים שיגיעו אלינו בעתיד.
ספרים אחרים של ד"ר יאלום שכדאי לקרוא- הריפוי של שופנהאואר, אימא ומשמעות החיים.

סערת נפש- ד"ר יורם יובל: גם הוא מגולל סיפורים המבוססים על סיפורי מקרה אמיתיים מהקליניקה, ועושה זאת בעדינות ובבהירות רבה. גם פה ניתן ללקט תובנות וללמוד על מצבים שונים בנפש האדם (לא מספיק, אך לקבל מושג ראשוני), ובעיקר ליהנות מקריאה קולחת.
ספר נוסף של ד"ר יובל שכדאי לקרוא- מה זאת אהבה.

שורשים ושיעורים בזמן- ד"ר בראיין לי וייס: מהספרים הפופולארים ביותר בכל הקשור לגלגול נשמות, היפנוזה ותקשור. המערכת באופן אישי פחות התחברה לספר ויותר לנושא, אך ניתן ללמוד הרבה מאוד מהספר.

ימי שלישי עם מורי- מיץ' אלבום: מהספרים המקסימים יותר והיותר נוגעים ללב. מיץ' זוכה לשיעורים אחרונים מהמורה האהוב שלו מורי, ומקבל "מידע פנימי" אודות המשמעות של החיים והחשיבות באהבת הזולת. הספר זכה לגירסה טלוויזיונית עם הופעה מרשימה ואחת מהאחרונות של השחקן הנפלא ג'ק למון.

טראומה והחלמה- ג'ודית לואיס הרמן: מהספרים החשובים להבנת הטראומה המינית, ד"ר הרמן מבססת את דרכי הטיפול והשלבים שיש לעבור בדרך להחלמה בשפה בהירה, צלולה, עם מסר של העצמה נשית ורצון עז להמשיך ולחיות של נשים שעברו חוויות קשות כמו אונס וגילוי עריות. מומלץ ביותר למטפלים, בעיקר לאור הסבירות הגבוהה שאישה שעברה טראומה מינית תגיע לביקור בקליניקה.

גופה של אישה, תבונתה של אישה- ד"ר כריסטיאן נורת'רופ: המערכת מצאה את הספר נעים וידידותי למשתמש. הספר מציג עבור האישה מידע אודות מצבים שונים בגופה והיכולת שלה להתמודד איתם באופן עצמאי, כמו גם מידע עבור מטפלים כיצד להתמודד עם מצבים שונים, כמו גם אפשרות לעזור לנשים בדרכים אחרות שהושאלו ממגוון המוצע תחת הכותרת של הרפואה המשלימה. ספר יעיל בכל קליניקה- למטפל ולמטופלת.

רצות עם זאבים, ארכיטיפ ה"אישה הפראית" – קלאריסה פינקולה אסטס: זהו תוצר של מחקר פסיכולוגי ואנתרופולוגי בן 20 שנה, המכיל סיפורי עם שונים וניתוח פסיכולוגי פמיניסטי עכשווי המעשיר את עולם הקורא ואת נקודת מבטו אודות נשים ומקומן בחברה- בעבר ובהווה. ספר חובה לכל הנשים בינינו שטרם קראו אותו ומעוניינות להתחבר למקורות עמוקים יותר בעצמן. כמובן שגם הגברים שבינינו יכולים ללמוד ממנו המון, למערכות יחסים וטיפול בנשים באשר הן.

Total
0
Shares
כתיבת תגובה
Related Posts