חודש שבט, תחילת האביב וראש השנה לאילן

אלמנט העץ סביבנו

הנמר מתעורר ממרבצו, הוא לא יכול להמתין יותר, משהו פנימי דוחף אותו קדימה ולמעלה, התדר השונה של הרוח הפנימית מזיז אותו ממקומו, הוא ממלא את הריאות שמתעוררות איתו, מקבל משב של חמצן ושואג את תנועת החיים.
הנמר, שהוא העז שבחיות, מעיז לצאת מתוך ההסתר והביטחון של האדמה לגילוי של עולם חדש, אולי המעטפת המתכתית של הריאות נותנת לנבט הירוק הקטן הגנה לגדילה מעל פני האדמה.
התחדשות מתחילה ממש עכשיו, הרעננות של האביב מתחילה ועימה גם רגישות המאפיינת דברים שלא הגיעו להבשלה וגדלים בסביבה חשופה יחסית.
נשימת החיים מפיגה את הרוגז, החורף מסתיים ויאלץ מעכשיו להיפרד בהדרגה, למרות שנחווה עוד גשם וקור, הירוק השמש והפריחה ילכו ויגדלו, האביב מתעורר וכדאי להצטרף אליו.
הריאות הן האיבר המתעורר עם הנמר המשחר לטרף (אותיות-לפרוט, על המיתר), הריאות חייבות להתעורר מהתנועה של העץ והירוק שמפעיל אותן והן חייבות לנשב רוח על הלב הסמוך להן, וכשהם מתואמים משב הרוח פועל למתן את האש השורפת של הלב וכן לפרוט על מיתרי הלב ליצירת מנגינה חדשה (על פי תיקוני הזהר), או לחדש מנגינות שנשכחו.
אלו המנגינות שאנו יכולים לנגן עכשיו, למנגינה יש תכונה מרוממת והיא מאפשרת לנו לעלות עם עליית השרף בעצים והתחזקות כוח הגדילה.

במעבר מטבת לשבט אנו יוצאים משליטת האדמה של סוף החורף ונתחיל להרגיש יותר קלים, רוח אביבית תתחיל לנשב וכדאי להצטרף עם תנועה פנימית דומה.
המזל של החודש הוא דלי, המשמש את המים.
כדאי לצאת לגליל ולראות במהלך החודש הזה איך כל הנחלים הקטנים אשר זורמים רק בחורף מתחיל לזרום בחודש שבט, בחודשים שעברו הגשם ירד וחלחל לאדמה, שקע והצטבר, עד שעכשיו בכוח הדלי האדמה כביכול דולה מים מתוכה ומשקה החוצה.
העבודה הפנימית בזמן הזה היא להיות כמו דמשק אליעזר עבד אברהם, שעליו אומרים שהיה דולה ומשקה מתורת רבו לאחרים, אפשר עכשיו להתחיל לדלות מבפנים את מה שספגנו כמו האדמה שספגה את הגשם ועכשיו בשבט המים יתחילו לזרום מהמעיינות לנחלים, האמת יכולה להתגלות בצורה בהירה יותר ולהראות לנו את הדרך.

זה הזמן לגלות ולא להסתיר, לשתף ולא להדחיק כדי לאפשר התחדשות וריפוי, בדרך האמצע המחברת ימין ושמאל חסד ודין לקו הירוק המאזן של הרחמים.

הנשימה מקשרת לנשמה, הנשמה היא הפנימיות והחיות של הגוף, נשימת החיים מתעוררת עכשיו כמו "וייצר יהוה אלהים את-האדם עפר מן האדמה ויפח באפיו נשמת חיים" (בראשית ב',ז').
גם עכשיו מתוך האדמה והנשימה מתעורר עץ החיים לצמיחה.
כי האדם עץ השדה. תפקידו של אדם לצמוח ולגדול כל חייו, כמו העץ שזו תכונתו, עץ זית יכול מאות ואלפי שנים להמשיך לצמוח. אם אדם לא גדל וצומח לומד ומתפתח, הוא הולך וקמל כמו עץ יבש ללא המים.
ראש חודש שבט ראש השנה לאילן על פי בית שמאי, בית הילל אומרים ב-ט"ו בו.
חכמים פרשו: שניהם אמת- ראש חודש שבט ראש השנה בנסתר, ט"ו בשבט ראש השנה בגלוי.
אז מראש חודש שבט מתחילה בנסתר בצניעות התנועה של האביב וראש השנה לאילן מתחיל כבר עכשיו, האות צ' מחיה את החודש הזה לפי ספר יצירה והיא האות של הצדיק המצדיק את המציאות האלוקית המתגלית עכשיו, צדק מתבטא בגילוי האמת, האמת שאפשר לגלות עכשיו היא האמת של האילן הקדוש, הוא אילן הספירות או עץ החיים, על פי האר"י ז"ל.

הפנימיות המחיה את המציאות הנגלית בעולמנו היא האילן הקדוש בשפת הקבלה, אילן הבנוי מעשר ספירות או דרגות הארה של האור האחד הפשוט. בט"ו בחודש יום של חג, יום של התפעלות מנפלאות הבריאה של התבוננות בהשתלשלות הנסתרת של האור המתבטאת בצורת האילן על חלקיו ופירותיו.
תכלית האילן היא פירותיו, הפרי על טעמו צורתו ותכונותיו מגלה ומחצין את מה שהיה גלום וסתום בזרע.
הפרי משקף באדם את ספירת המלכות היא הספירה האחרונה והרחוקה ביותר מהאור, אך שם גם אפשר ליצור את החיבור המלא והגבוה ביותר ואז המלכות האחרונה הופכת להיות ראשונה או כתר לאור החוזר מלמטה למעלה.
בט"ו בשבט אנו חוגגים בלימוד ובאכילת הפירות שהם התכלית כדי לקשר את עצמנו מסוף המעשה לכל קומת האילן ולמחשבה תחילה.

החיבור המופלא הזה מתאפשר ע"י "תיקון" הלעיטה שהיא התכונה של החודש, כך שבמקום לאכול לסיפוק רצוננו ותאוותנו בלבד אנו עוצרים לרגע, מברכים ומודים, וכך מצמצמים ומתקנים את הרצון המקולקל ותאוות האכילה המורידה, ויוצרים צינור של חסד להשפיע לזולת ולשמור על קשר רציף לאור המברך וזוקף את קומת האילן.
בספר יצירה האיבר הוא קורקבן או טבור שהוא כעין טבורו של עולם, הוא מקום ההזנה
המקורי לאדם בשלב העוברי שם אנו מקבלים את המזון בצורה הטהורה ביותר ללא שום מותרות כמו המן היורד משמים ונותן לאדם את צרכי קיומו ללא שום תוספות או שאריות.
כך אפשר לתקן עכשיו בצורה מיטבית את התשוקה הבסיסית הזאת ולהעלות אותה בברכה והודיה לדרגה של קדושה המעלה ניצוצות של קדושה שנפלו לקליפות ומחזירה אותם למקומם.

ברכת חג בלב ושנה טובה של חיבור ליופי של הבריאה ונשימה חדשה בכל יום.

על השמחה שמעל הדעת התרוקנות והתרת הספקות בחודש הבא…

המחבר:
אלון הירשברג
מטפל ברפואה סינית שיאצו ודמיון מודרך
מורה לרפואה סינית ושיאצו
allonh@netvision.net.il

Total
1
Shares
כתיבת תגובה
Related Posts