חודש ניסן

לכבוד פסח, חודש ניסן ומזל טלה

~החודש הזה לכם ראש חודשים~

ניסן הוא הראשון לחודשי הלבנה, בו אנו מתחדשים כמו הלבנה והולכים קדימה, יוצאים לחרות ויהי מה, "היום אתם יוצאים בחודש האביב".
אף שהיעד נראה רחוק והדרך לא לגמרי ברורה, יש סימנים של גאולה מסביב, כמו הכנה לבואו של המלך, והזמנה לנצל את מפתחות הזמן להתעוררות פנימית מלאה לקראת גדילה אמיתית.
כל חודש הוא חידוש והארה מיוחדת שלא הייתה מעולם, אנו מקדשים את חודשי הלבנה, ועוקבים אחר ההשתקפות המחזורית של אור השמש על פני הירח, מחיסרון למילוי וחוזר חלילה, המסמל תנועה מתמדת של מילוי והתרוקנות בנפש.

חודש ניסן מתברך ביכולת ניסית וביציאת מלכות שמים מההסתר לגילוי, המביא השפעת חסדים או אור מבורך מהשמים לארץ.

כל חודש במעגל השנה מושפע מצירוף שונה של ד' אותיות השם המפורש, או שם הויה 12 צירופים המבטאים יחסים שונים בין הכוח הזכרי (י', ו') והכוח הנקבי (ה',ה').
חודש ניסן מתעטר בצירוף הראשון והמבורך ביותר המתבטא בראשי תיבות הפסוק: "ישמחו השמים ותגל הארץ", המבטא סידור מופתי של כוחות הבריאה ומרמז על תחילת השראת שכינה לישראל המתאפשרת עם הקמת המשכן במדבר
בראש חודש זה. בספר יצירה משויך ניסן לאות ה' ולתכונת השיחה או הדיבור.
הדיבור מוציא את המחשבה לגילוי וזהו כוח הבורא מעשים חדשים בעולם, לכן חודש ניסן הוא כמו "בראשית" או התחלה ולידה של בריאה חדשה.

ניסן בגימטריה- פעמיים פה, "ישקני מנשיקות פיהו…" השמים כמו אב הנושק לבנו.
מהפה אנו בוראים דיבורים חדשים מתוך בחירה.
"חיים ומוות ביד הלשון", הדיבור יכול לרפא או להרוס, לרומם או לדכא, אז כדי להשרות שוב שכינה בעולם אנו נדרשים להוציא ממייצר הגרון דיבור מקודש המברך, מכבד ומבטא את הטוב הנעלם באזני המתהלכים בהסתר, השקועים בהבלי העולם ללא תכלית, עבדים לזמן ואובדים בדרך.
ניסן הוא גם ראש השנה לרגלים המתחיל בפסח מלשון פסיחה ודילוג, והוא גם זמן להתחיל ברגל ימין, בהרגלים מחודשים בחיים. רגל ימין היא האיבר של החודש לפי ספר יצירה, וקשורה לחסדים ולספירת נצח, כוח הנצח מאפשר דילוג עם רגל ימין מעל כל המכשולים, הדילוג הוא כמו יציאת מצריים וכוחנו העצמי לא מסוגל לזה.

בניסן מתגלים כוחות אדירים, אלוקים בנפש- כוחות החסד המאפשרים יציאה אמיתית ושחרור מכבלים שאי אפשר לצאת מהם בזמנים רגילים, זוהי הזדמנות ייחודית בעוצמתה
במעגל השנה, אבל גם אפשרות החוזרת כאשר אדם מזהה שהוא כבול בתוך המיצרים של הגוף והחומר ומתעורר הרצון של הקדושה להנהיג את הגוף (הנקרא גם גוי) בצורה אחרת, נעלה יותר ולהפוך אותו ל"גוי קדוש", אז מתעורר כוחה של רגל ימין לדילוג (דילוגו עלי אהבה), וכוח ההנהגה של משה רבנו שהוא מהטוב המוחלט והחסד הטהור מאפשר יציאה מכל מיצר.
רגל ימין מורה לנו להרגיל את הנהגת הימין בנפש, הוא צד החסדים, כי "עולם בחסד יבנה".
ברגל ימין צועדים בנחישות בלתי מתפשרת ישר למטרה, היא "חייבת" לנצח ולעבור את המכשולים בדרך למטרה, ואת כוחה אנו צריכים לגייס עכשיו ליציאה לחרות.
רגל שמאל לעומתה היא ספירת הוד ותצטרף בחודש סיון להליכה יציבה על שתי רגליים לקבלת התורה.

"בניסן נגאלו ובניסן עתידים להיגאל" יש כוח של חסד ואהבה גדולה מהשמיים שהתגלה בזמנו כדי לשחרר את נשמות ישראל משעבוד מצריים ומתגלה גם עכשיו כדי לגאול כל אחד מאיתנו מפרעה המודרני המשעבד לנוחיות, לפיזור הדעת והליכה אחרי אלילי הגוף.
בירח המלא, 15 לחודש שיא ההארה אז כוח החסד עצום וללא מצרים,ואנו עורכים סדר.

מזל טלה מרמז על טל השמים המתחיל לרדת בניסן במקום הגשם של החורף, אנו כבר בשיאה של תקופת העץ האביבית ואחרי עבודת הריאות והמעי הגס בשבט ואדר, כאן מתגלה כוח האדמה שבעץ והקיבה נותנת יציבות וציר לכוחות הגילוי שעד עכשיו התפתחו בחוסר יציבות ומאבק פנימי בין גילוי להסתר.
בפה המאכל עובר בירור ראשוני המוציא ממנו את המלאך היורד לקיבה, הקיבה הופכת את המזון לנוזל חלבי דמוי חלב אם ומיניקה את הגוף והנפש. הדם שנוצר וירד לכבד עולה משם עם המלאכים אל הלב והמוח.
כך איכות המזון שאנו אוכלים, ודרך האכילה משפיעים על המחשבות והרגשות שלנו.

במשך השבוע של פסח אנו אוכלים מצות ונמנעים מחמץ כדי לספק מזון מתאים רוחנית לנשמה שכמו נולדת מחדש לאחר יציאתה מהמייצר למרחב בליל הסדר.
יסוד הרוח הנכנס כדי להתפיח את הלחם גורם גם בנפש לנטייה להגביה את הלב ואת תחושת האני הגאה והמפריד, תחושה כזו יוצרת חוצץ, ואי אפשר לחוות אהבה חובקת כל.
הקיבה היא נקודת המרכז והאדמה, המעלה את המאכל לדרגה של מלאך הנותן לגוף חיים. נקודת המרכז אם כן היא הנקודה הריקה מאור כמו ספירת המלכות שהיא הרחוקה ביותר מהאור, שם הכי קל לטעות וליפול אבל שם במקום הריק והחסר ביותר גם נעשים כל התיקונים. כדי להיות במרכז צריך להכיר בנקודה המרכזית שלנו כבני אנוש, נקודת החיסרון. רק קבלת העובדה שאנו חסרים וריקים מאור תאפשר לנו להחזיר את הרצונות המפוזרים לקו האמצע הירוק בו הכול מתמזג בתזמורת מופלאה והרצון מתמקד במטרה שלשמה ירדנו לעולם הזה.
מהמרכז הזה אנו בונים צינור של קבלה להשפעה היוצר קשר רציף לאור.
ספירת נצח מחברת ל-אמת כמו "נצח ישראל לא ישקר", וכשהולכים ברגל האמת אפשר לנצח בכל המלחמות והמלחמה הגדולה היא פנימית, מלחמה בגאווה, בפחד, בכעסים וכו'. מלחמה במה שמפריד ומסתיר אפשר לנצח רק ע"י בדיקה וניקוי החמץ הפנימי המפריד, ביטולו ושריפתו באש. לכן ביחד עם ניקוי הבית והוצאת החמץ, אנו בודקים לעומק ובכנות את מחשבותינו ואת רגשותינו, תוך ניקוי וביטול החמץ הפנימי ושריפתו באש השמחה המחודשת
והתשוקה להיות באור אין סוף פנים אל פנים.

בחודש הבא: על הרפואה של אייר, מזל שור ולחם משמיים.

המחבר:
אלון הירשברג
מטפל ברפואה סינית שיאצו ודמיון מודרך
מורה לרפואה סינית ושיאצו
allonh@netvision.net.il

Total
0
Shares
כתיבת תגובה
Related Posts