חודש אלול

רוח חדשה מנשבת
חודש אלול

הסתיו מגיע לשיאו, העלים נושרים מהעצים ומזכירים לנו סוף של מעגל בטבע ובנפש האדם, סוף המבשר גם התחלה חדשה.
תמוז ואב שהתאפיינו בזמנים של פירוד ושבירה מפנים מקום לחודש מבורך. השמים שנחוו כרחוקים מהאדמה יוצרים קשר מחודש.
ב- I ching (ספר התמורות) המבנה המייצג את הזמן הזה הוא רוח מעל האדמה. הרוח מייצגת תנועה מהשמים אל האדמה, כמו שכתוב שם:"הרוח נושבת על הארץ, העשב מוכרח להתכופף מעוצמתה. כך המלכים הקדומים נעו בממלכתם והשגיחו שהחיים והאנשים יתפקדו כראוי. בנוסף המלך יכול לשנות בכוחו התנהגויות לא נאותות של נתיניו".

התכונה של החודש הזה על פי ספר יצירה היא מעשה, זה הזמן לעשות, לשנות ולהתחדש.

שערי השמים נפתחים לתשובה ועת רצון המאפיינת את החודש כולו.

כ"ה באלול הוא יום בריאת העולם בו התגלה לראשונה הרצון העליון, השב ומתגלה בכל שנה בחודש הזה. הרצון העליון הוא רק להיטיב לנבראיו ו"אין רע יורד משמים", רק הטוב נסתר לעתים והעדר האור נראה כרע.

החודש השישי מניסן הוא כמו האות ו', מחבר ומעביר את השפע לחודש השביעי בו מתחדשת השנה, לכן חשיבותו רבה כחודש הכנה לראש השנה וחגי תשרי המעצבים את כל השנה הבאה.

אלול הוא חודש המוכן לתשובה,"דע כי תשובה היא לשוב את הדבר למקום שניטל משם" אומר רבי נחמן בליקוטי מוהר"ן. עכשיו באלול אפשר להתחדש כמו בתולה שהיא המזל של החודש, להשיב לעצמנו את הנעורים התום והפשטות שאיבדנו.

מזל בתולה הוא מאוד פרקטי ומדקדק בפרטים, בעזרת כוח זה אנו יכולים לפסול ולעצב מחדש את שני הלוחות שבלב שנשברו, לסלק את הפסולת ולהפוך לבריות חדשות.
לשם כך אנו פותחים את הלב ומבקשים:

"לב טהור ברא לי אלוהים ורוח נכון חדש בקרבי"

אף שאיבדנו את הזכות והטוהר אין דבר העומד בפני הרצון, כשאני מרגיש שלא אוכל בכוחות עצמי לטהר ולנקות את כל הקליפות שאני מזהה בעצמי, ראשית התשובה שלי היא זעקה מעומק הלב, בקשה כנה לעזרת השמים כמו השופר המעורר ומרעיד את הלב
וכמו קריאת התרנגול המעיר ישנים מתרדמתם.
עכשיו לקראת שיא הסתיו מופיעה תכונת התרנגול והכליות פועלות בחזקה לפי השעון הסיני. לתרנגול יכולת התבוננות והבחנה מדוייקת, הוא ער, מעשי ואוהב סדר ומשמעת. הדימוי בספר התמורות הוא גם של התבוננות, או להוות דוגמא כמו מגדל שמירה שצופה ונראה למרחקים. כמו מנהיג המתבונן ולומד את חוקי השמים מעליו ואת התנהלות האנשים שמתחתיו וכך על ידי הנהגה וממשלה טובה מקנה דוגמה להמונים. את זה אני מבקש לעצמי "רוח נכון" או רוחניות שתתחדש בקרבי או בקרב אבריי, שכל האברים יתעוררו וישובו לתפקוד נכון תחת הנהגת המושל והמנהיג הלוא הוא הלב המתחדש בטהרתו, לחזור להרגיש לשמוח ולאהוב.

גם האות י' מחייה את החודש על פי ספר יצירה והיא כמו הנקודה שממנה אני מתחיל למשוך את הקו ולצייר את האותיות.

היא החכמה והמחשבה המחוברת למעשה. המילוי של האות י' הוא יוד- י' של המחשבה שבראש מחוברת ל- ו' החיבור הקשורה ל- ד' של האדמה והמלכות. הכוח של הזמן הזה הוא לחבר את המחשבה והרצון העליון לקשר הדוק עם המעשים כך שנוכל כמו לעשות את עצמנו מחדש, ולפעול פעולות מדויקות ומיטיבות יותר.

אלול ראשי תיבות "אני לדודי ודודי לי", זמן לחיפוש וליצירת קשר מחודש והדדי.

זמן בהכרה מחודשת של היותנו בני אדם והכרת יחודו של בן אנוש. לא רק בעל חיים שאוכל שורד ומתרבה ולא מכונה שאפשר לתכנת או לשכפל. להיות אדם פירושו להכיר בחיבור של א' המייצגת אור אין סוף והוויה אלוקית בלתי נתפשת עם דם או מהות פיסית חומרית חסרת חיים עצמיים. להגשים את היותנו בני אדם פירושו לדעת שיש תכלית להיותנו כאן, שיש שכר למעשינו ויש לנו זכות וחובה לבחור את הדרך בה אנו הולכים.

להיות בני אדם אי אפשר מבלי להשתנות, אם אני לא מתפתח (מלשון פותח) אני בהכרח נסוג, אי אפשר לעמוד באותה מדרגה לאורך זמן. הפרח שאני, אמור להיפתח במלואו, מזרע המכיל בתוכו את כל סיפור החיים לנבט קטן הזקוק להרבה תמיכה ועידוד ועד לפרח בוגר היכול להיפתח עוד ועוד, להכיר במהותו ולעלות במדרגות הסולם עד למדרגות של רוח הקודש.

הקריאה עכשיו היא לכולנו שובו בנים לחיפוש מהותכם האלוקית, צאו מהנוחיות וההרגל וגלו את הרצון העמוק של הנשמה לשוב להנהיג ולהדריך את הגוף לפעולות של שלום
כאיש אחד בלב אחד.

המחבר:
אלון הירשברג
מורה ומטפל ברפואה סינית שיאצו ודמיון מודרך
allonh@netvision.net.il

Total
0
Shares
כתיבת תגובה
Related Posts