המדריכים האוסטרלים לרפואה פנימית

כרך ראשון ושני

החלק הראשון מתוך 2 כרכים על השימוש הקליני של ה- TCM.
החלק הראשון מכסה את הריאות, הכליות, הכבד ואת הלב- על סינדרומיהם. בכל איבר (נושא), הסינדרומים והפתולוגיות מאורגנים ע"י קביעת התבניות ע"פ ה- TCM וקטגוריות ביו-רפואיות.
תבניות היסטוריות, כפי שנקבעו ב- Shang Han Lun וה- Wen Bing, כלולות בפרק העוסק בריאות.
חלקים אלו באים לידי שלמות באמצעות הוספות הכוללות, בין השאר, רשימות של הפורמולות המקוריות (וללא מודיפיקציות), קונטרה אינדיקציות בהריון, מרכיבים רעילים ועוד.
האינדקס, בן 40 עמודים, כולל רשימה של מחלות רפואיות והסימפטומים. התבניות ע"פ ה- TCM מוצגות ברשימה הזהה לרשימה ע"פ מחלות רפואיות, שעל פיהם גם בנוי הספר כולו.
הפורמולות למיניהן מופיעות הן באנגלית והן ב- Pinyin.
הכתוב בספר אורגן על מנת לאפשר גישה קלה לידע הקליני להם המטפל זקוק על מנת לטפל במטופליו.
הפורמט הנבחר של הספר, הדפוס וארגון העמוד עצמו תוכננו על מנת לתת מענה מהיר לשאלות המטפל המשתמש.
בכל תבנית נמצא תיאור מפורט של הפתופיזיולוגיה של המצב, ממצאים קליניים (סימפטומים ואבחנות לשון ודופק), עיקרון טיפולי, מרשמים, מודיפיקציות, פורמולות פטנט, נקודות דיקור אפשריות, והערות קליניות. פירוט פורמולות ע"פ מרשם והמודיפיקציות כוללות Pinyin, לטינית וסינית, עם אזכור כמויות בגרמים. כשניתן, מוזכרים פורמולות נוספות שניתנות לשימוש בפירוט דומה למוזכר לעיל.

הכרך השני של המדריך זהה לראשון, וכולל יותר מ- 20 ניתוחים מרחיבים על בעיות גאסטרואנטרולוגיות שכיחות. בכל תבנית דנים מנקודת מבטה של הבעיה הנדונה והטיפול בה באמצעות הרפואה המערבית, כולל הארות, עזרה פרקטית וטיפים קלינים המיועדים לטיפול במטופלים מערביים.
במקרים רבים, האבחנה המבדלת שבין הסינדרומים הינה מעמיקה יותר מספרים אחרים על רפואה פנימית, ויש תיאור של מצבים ייחודיים.
פעולות חישוב אבחנתיות המסייעות לאבחון וזיהוי התבניות והסינדרומים מלוות בעיות מרכזיות.
בכל התיאורים, דנים בהתייחסות ישירה לאטיולוגיה, פתופיזיולוגיה, מאפיינים קליניים וטיפול באמצעות צמחי מרפא, דיקור וטכניקות נוספות, כמו גם אזכור פורמולות פטנט.
בכרך זה דנים בהפרעות שכיחות הנצפות בקליניקה כגון שלשול, עצירות, בחילות והקאות, דיזנטריה (כולל מחלות כמו אולסריטיב קוליטיס), כאבי בטן, כאבים באפיגסטריום ובעיות עיכול כרוניות.
כמו כן, יש אזכור גם למצבים שכיחים פחות כגון כיבים בפה, נפיחות בבטן, דימום מהרקטום ועוד.

שני הכרכים הינם קומפקטים יחסית ויעילים במציאת החומר לו אנו זקוקים בזמן העבודה בקליניקה.
בכרך 2 יש יותר טבלאות ותרשימי זרימה ההופכים את העבודה לידידותית למשתמש, תוך דגש למתן עזרה למטפלים למצוא פתרונות יעילים באופן מהיר ויעיל.

תוספת מערכת "סינית":
בספרים אלו נתקלים החל מהשנה השניה ללימודים, בה כותבים עבודות יותר ספציפיות על סינדרומים.
בשנה זו, כמו גם בשנה שלישית (למי שאינו מטפל בשנה זו), השימוש בספרים אלו הוא כמו בכל ספר אחר הטומן בחובו אינפורמציה רלבנטית לנושא ספציפי.
החל מהשנה הרביעית ובהמשך הדרך, ניתן להרגיש ביעילותם של הספרים כמדריך קליני, כאשר התשובות שאנו מחפשים לעיתים כתובות בספר והדברים עובדים בצורה יוצאת מן הכלל.

המדריך גם מעניק עומק נוסף לדברים אותם ידענו, נותן אנקדוטות העוזרות בעבודה קלינית עתידית ומרחיב את הידע שברשותנו על ידי תוספות המסבירות על מצבים נדירים יותר ופחות בהם אנו יכולים להיתקל בקליניקה, ומציע דרך התמודדות וטיפול עם מצבים אלו.

Clinical Handbook of Internal Medicine V.One; Clinical Handbook of Internal Medicine V.TWO- by William Maclean, Jane Lyttleton

לרכישת הכרך הראשון במדיסין בום לחצו כאן. לרכישת הכרך השני לחצו כאן.
הביקורות תורגמו ע"י יעל כהנא מאתר Redwing Books

הביקורות המקוריות:
ביקורת- כרך ראשון
ביקורת- כרך שני

Total
0
Shares
1 comment
  1. ספרים קלינים ממש מעולים!
    בקרוב יוצא כרך שלישי…

כתיבת תגובה
Related Posts