המדריך הקליני לרפואה סינית מסורתית

בעד ונגד
המדריך הקליני לרפואה סינית מסורתית

דבר ידוע בביקורים בבתי חולים בסין, הוא שלרבים מהמבקרים יש ספר קטן אותו הם מניחים בכיס החלוק, ספר קל לשימוש הנותן רפרנס לנקודות וצמחים שונים ומרענן את הזיכרון של המשתמש בו בזמן השהות בקליניקה.

המדריך הקליני לרפואה סינית מסורתית, כשמו כן הוא:
ספר קטן, הטומן בחובו רשימות הסוקרות את נקודות הדיקור על המרידיאנים השונים, תרשימים, שמות צמחי המרפא הבודדים, שמות הפורמולות, חלוקת הפורמולות ע"פ קטגוריות סיניות, מידות צון שונות בגוף, קבוצות אפיון של נקודות שונות, אוריקולותרפיה, אלקטרו-אקופונקטורה, דיקור ע"פ השעון הביולוגי ודיקור קרקפת.

כאמור מדובר בספר קטן מימדים, דבר שאינו מותיר מקום רב להרחבה על הנושאים השונים. הרעיון, כפי שנכתב על גבי הכריכה של הספר, אינו לתת ערך מוסף לדברים מעבר למה שכבר נלמד במסגרת ארבע השנים, אלא באמת להוות כלי נוח ויעיל לשימוש בשעות העבודה בקליניקה.

מה החיסרון?
סטודנטים רבים פונים למדריך הקליני במטרה למצוא תשובות מהירות לשאלות שפעמים רבות התשובה הזריזה אינה מענה ראוי. בזמן הלימודים, הנבירה בספרי הלימוד השונים, העימות עם השפה האנגלית לצורך מציאת הידע והמעבר על נושאים שונים שלעתים מובילים לתשובה הרצויה, ולעתים הם רק סטייה מהנושא (אך לעולם אין זה בזבוז זמן טהור)- אלו הם דברים חשובים מאוד המהווים חלק בלתי נפרד מתהליך הלמידה של הסטודנט. יתרה מזאת, זוהי הלמידה האישית שהסטודנט עושה- מה שיקבל בכיתה יקבל, אך הקריאה מעבר היא שתקבע את מידת העומק בהיכרות שלנו עם נקודה זו או עם הצמח ההוא.
כפי שנכתב בהקדמה ע"י המחברים: "ספר זה איננו מהווה תחליף לספרי הלימוד אשר בהם מידע מקיף ונרחב יותר. הספר עוצב ותוכנן לשימושם של אנשי מקצוע בלבד, בעלי ידע ברפואה סינית".

מה היתרון?
לשם רענון, זהו מדריך שיעיל שיהיה בחדר הטיפולים. כשצריך תזכורת זריזה, יותר נוח לפנות לספר הזה מאשר לספרים עבי כרס. בסך הכל, נוח שיש ספר אחד המאגד בתוכו את רוב המידע הנחוץ לנו בזמן טיפולים, ונמצא במרחק שליפה מהכיס.
המלצת מערכת סינית: מכללות לרפואה סינית יכולות לשקול ברצינות להעניק מדריך זה כמתנה לבוגרי שנה ד', המטפלים הירוקים, למען יהיה להם לעזר בתחילת דרכם הקלינית.

המדריך הקליני לרפואה סינית מסורתית


 

 

 

 

 

 

המדריך הקליני לרפואה סינית מסורתית מאת יעל ססלוב ונדב שרייבום הוצאת סינתזה (מהדורה שנייה, ינואר 2005)

*תמונה: Kazuend

המחברת:
יעל ארנסט
מנהלת אתר סינית
yael@sinit.co.il

Total
0
Shares
כתיבת תגובה
Related Posts