האבחנות של ג'ובאני

ספר עב כרס של ג'ובאני
ג'ובאני

ג'ובאני מצ'וצ'ה הוא אחד המטפלים הידועים ביותר במערב כיום; כמו כן, חיבר מספר ספרים אודות התיאוריה והטיפול באמצעות הרפואה הסינית, ספרים המהווים ספרי לימוד מרכזים במרבית בתי הספר לאקופונקטורה בארה"ב. פיטר דדמן אומר כי ספריו של ג'ובאני הפכו חיוניים לדור שלם של מטפלם, וטד קפצ'וק מתאר את הוראתו של ג'ובאני כ"The ongoing Maciocia transmission".

ספרו החדש אודות אבחנות מדהים והינו, נכון לכתיבת שורות אלו, הספר העבה והכבד ביותר שבבעלותי.
מהרגע שקיבלתי את הספר, לא יכולתי להניחו.
למעשה, היו לי כיווצים בעין במשך 3 ימים עקב דפדוף מתמיד קדימה ואחורה תוך הצלבת מידע חסר חשיבות.
אז מה עושים כשמטופל מגיע ומתלונן על פטמות חריגות? ומה עם יבלות באוזן? עור בצבע כתום? ציפורן מסובבת? חריקת שיניים? נחיריים מתנפנפים?
כמעט כל פרט קטן שרוצים לגביו מידע בכל הקשור ל- Mind, גוף ורגשות נבחן בספר זה. העיניים לבדן בעלות 58 סימנים וסימפטומים שונים.

הצירים של אבחנה- שיחה, התבוננות, מגע, הקשבה והרחה- על כולם הספר עובר בפרטי פרטים ונעשית הצלבה עם סימנים, סימפטומים וסינדרומים.
נושאים מרכזיים כוללים דיונים מעמיקים המתחילים כל פרק וסיכומים לכל אחד ממאות הנושאים המוצגים. הספר לחלוטין מתבסס על ה- TCM/ איברי ה- Zang Fu (למעט שני עמודים המוקדשים לחמשת האלמנטים), אך אין זה מפתיע לאלו שהתוודעו בעבר לספריו הקודמים של ג'ובאני.

הצעד הראשון של כל מטפל, לפני הטיפול, צריך להיות האבחנה.
חשוב שיהיה ספר מפורט כגון זה של ג'ובאני לשם רפרנס. לאחר ההתרגשות והעיון הראשוניים שלי, הנחתי אותו על שולחני ונכון לעכשיו נהנה לעיין בדברים שמטופלים מציגים בפניי בטיפולים. למרות שהרבה מהאבחנות מתבססות על היגיון בריא (למשל רעדים כתוצאה מרוח פנימית), זה נחמד לראות פרטים קטנים שיכול להיות ששכחתי או לא שמתי לב אליהם.
לקח לי זמן לערוך היכרות עם הטקסט, לכן אני מציע לקוראי ביקורת זו לחסוך לעצמם את הכיווצים בעין ולקרוא את החלק בספר המציע את השימוש היעיל ביותר בספר.
הביקורת היחידה העולה בדעתי היא שלמעשה, הספר הינו אוסף רשימות ואינו עושה עבודה טובה בשזירת הפרטים לכדי אבחנה ומשם לטיפול, בעיקר כאשר יש מספר גדול של סימפטומים.
אבל- כאשר שמך הוא ג'ובאני מצ'וצ'ה וכתבת ספר בן 1,130 עמודים אודות אבחנה ברפואה סינית, איזה ציון אחר מ- 10 אני יכול לתת לספר?

הביקורת תורגמה ע"י מערכת סינית.

הביקורת נכתבה על ידי גרג סנט קלייר ותורגמה על ידי יעל ארנסט. הביקורת הופיעה באתר Acupuncture Today. למעבר לאתר לחצו כאן.

המעוניינים לרכוש- Diagnosis in Chinese Medicine

ג'ובאני

 

 

 

 

 

 

*תמונה: Robert Lukeman

Total
0
Shares
כתיבת תגובה
Related Posts