דרך הרוח- Ling Dao Ht4

אודות הנקודה בקצרה
דרך הרוח

הנקודה Ht4- דרך הרוח מתארת את המסע הרוחני שלנו.
הנקודה משקפת את ההתבוננות שלנו פנימה על מנת שנוכל להיות בהרמוניה עם השמיים.
ל"רוח" (נשמה) יש שני אספקטים: אספקט יאנגי- shen, ואספקט ייני- ling.
מעניין לראות של- Gv11, אשר נמצאת באותו הגובה עם Bl-15 (נקודת ההתראה של הלב), קוראים דרך הרוח- shen dao.


הרדיקל shen בנוי משני חלקים- הרדיקאל הימני shen מציין במובן העתיק שתי ידיים מושכות חבל (ראה ציור במרכז צד ימין), רעיון הוא של התפשטות (1). הצד השמאלי- shih מציין השפעה הבאה מהשמיים היכולה לבשר טובות או רעות. שני הקווים העליונים הם הסימן הקדום ל- shang עליון, כאשר המשמעות הינה שמיים. שלושת הקווים הורטיקאליים מציינים את מה שנתלה מהשמיים, השמש, הירח והכוכבים (ראה ציור במרכז צד שמאל) (2). הרעיון שעולה משני הרדיקאלים הינו של השפעה אל-חומרית אבל אמיתית הבאה מהשמיים, ניתנת לתפיסה, שעוברת לכל הכיוונים. את ההשפעה אי אפשר לראות אבל ניתן להרגיש. Shen משקף את הצד היאנגי של הרוח. ling משקפת את הצד הייני של הרוח המושכת את הצד היאנגי של הרוח shen לתוך הגוף.


Ling– רוח (Spirit), אלוהי, שמיימי, השפעה שמגיעה מהשמיים, מסתורי, אל טבעי, כשפים. המשמעות העתיקה: להציע מנחה לשמיים, ריקוד מסוים המביא גשם (3). בחלק העליון יש את הסימן הפונטי yu- ירידה של גשם בטיפות גדולות. בחלק התחתון יש את הסימן הפונטי wu- עבודת מכשפות אשר הוסף לסימן יותר מאוחר. הגשם היה דבר מאוד נחשק עבור היבול והם היו מתפללים עבור גשם.
החלק התחתון מסמן עבודת מכשפות- gong, עבודה ומשני הצדדים יש את הסימן למכשפות או שאמאן, כיוון שקראו לרוחות על מנת לעורר גשם הסימן מייצג רוח או רוחניות (4).

dao– שביל, נתיב, מעבר, דרך, אמת, עיקרון. משמאל הסימן chuo- ללכת, מימין הסימן shou- ראש.

Ht4 היא נקודת נהר. הצ'י בנקודות הנהר זורם כמו המים הזורמים בדרך של נהר רב עוצמה, מכיוון שהנקודה על מרידיאן שקשור ללב והלב מאחסן את הרוח הנקודה נקראת דרך הרוח. הרוח מתייחסת ללב ואילו הדרך למרידיאן.
Ling הינה הצד הייני של ה- shen הקשור ל- jing. ה- jing המאוכסן בכליות מושך את ה- shen לתוך הגוף. ברגע שיש jing ה- shen יגיע. ה- jing בעצם קובע איזו shen יתאכסן בגוף וה- shen מחברת אותנו לשמיים ול- dao. לכן הדרך שלנו להתחבר לשמיים היא דרך התבוננות לתוך הגורל שלנו הטבוע בתוך ה- Jing. דרך ה- Jing אנחנו מתחברים לשמיים, ה- Jing מושכת את ה- Shen לתוך הגוף כמו המכשפות המביאות את הגשם.
ling dao הינה נקודת המתכת, המתכת מקשרת בין האש למים (Shen ל- Jing), ומאפשרת לנו את ההתבוננות פנימה, ling dao מתארת את ההתחברות שלנו עם ה- Dao. מעניין לראות שהנקודה הבאה על המרידיאן Ht5 נקראת tong li, לחדור לפנים, הנקודה מתארת את הדרך להגיע ל- ling dao ע"י התבוננות פנימה.

הערות:
Wieger L50c
Wieger L3
Wieger L72K
Analysis Chinese Characters G.D- Wilder & J.H. Ingram P.151

הגהה ועריכה: מערכת סינית

*תמונה: Stephen Leonardi

המחבר:
שון גודמן
מטפל ברפואה סינית ואוסטיאופתיה מקשרת
shaun.go@gmail.com

Total
0
Shares
כתיבת תגובה
Related Posts