"דיקור הצב"- Fu Zhen- Abdomen Acupuncture

סיכום משודרג מהסדנה עם טוביה סקוט בקונגרס ICCM הראשון

זוכרים את הסיכום ששלחנו לכם בסינית מייל האחרון?
אפרת קלוש החליטה לשבת ולערוך בצורה יותר רצינית את הסיכום למען נוכל כולנו להפיק ממנו יותר.
אנו מצרפים אותו בפורמט PDF לשם רזולוציה טובה יותר, מביאים לפניכם כאן את המבוא ומזמינים אתכם להוריד את הקובץ כולו.

תודה רבה וגדולה לאפרת על היוזמה המבורכת והביצוע המרשים.
**********************************************************************************************************************

מבוא
Zhen Fu- דיקור בטן התפתח בסין במשך שני העשורים האחרונים והפך להיות יותר ויותר נפוץ בעולם כולו. התיאוריה מאחורי צורה זו של דיקור דומה לתיאוריות של שיטות דיקור עדינות כגון דיקור אוזן.
שיטה זו של דיקור בטן פועלת על פי אותה תיאוריה: מחטי הדיקור מוכנסות אל תוך מערכת המרידיאנים בבטן, כאשר במרכזה נמצאת
נקודת הדיקור (CV-8 shen que). הנקודה shen que בשלב העוברי יצרה את הבסיס לכל הוויסות המקרוסקופי של הגוף. בנוסף מערכת ה- shen que אחראית לתקשורת של צ'י בין המרידיאנים, לוויסות הדם בכלי הדם ומכאן לכל הסירקולציה של הגוף.
אזור הבטן והטבור כוללים נקודות דיקור שקשורות לכל הגוף. המיקום המולד של מערכת המרידיאנים בבטן מיוצג על ידי מפת הצב והאיברים הפנימיים (5 אלמנטים) אשר מיוצגים על ידי ה- (Ba Gua- שמונה טריגרמות). עלינו רק לעורר (לעשות סטימולציה) נקודות ספציפיות על הבטן, דבר שיתבטא באזור הבעייתי, ובמקרים רבים יגרום להקלה מיידית אצל המטופל. בניגוד לשיטות דיקור מתונות אחרות, טכניקה זו משתמשת במערכת המרדיאנים המסורתית, וכוללת בתוכה את אותן יכולות הריפוי של המרידיאנים המסורתיים. מטרת הטיפול היא להסדיר, להרמן, ולאזן את הגוף ואת הנפש. על ידי השגת צ'י העלייה בזרימת האנרגיה ובזרימת הדם מאפשרת לגוף לסלק כל גורם פתוגני. על ידי התמקדות בטיפול בדיקור באזור הבטן והטבור, ניתן לטפל בכל חלקי הגוף כיוון שהאנרגיה שזורמת בכל הגוף ממוקדת באזור זה.
נמצא כי טכניקה זו יעילה ביותר לטיפול במצבים כרוניים או מחלות שנמשכות לאורך זמן רב, ולבעיות של האיברים הפנימיים (ZANG FU ), וכמו כן לבעיות שריר- שלד (כאבי גב וצוואר, כאבי מפרקים, וכו…).

השיטה למעשה התגלתה במקרה. התחילה להתפתח לפני כ- 20 שנה. לומדים כיום את השיטה בסין כחלק מתוכנית הלימוד. ניתן לשלבה עם שיטות אחרות- נקודות מקומיות ונקודות כלליות של תפקודי TCM למשל.עוד משנים הייתה הבנה כי הבטן התחתונה היא משמעותית בטיפול ב- heaven. ST25, CV8 למשל משמעותיות. חלק מהנקודות בבטן נושאות שמות של כוכבים (שמיימי Tian). הפרופסור שפיתח את השיטה מצא צורך בשיטה לטיפול במצבים כרוניים, עמוקים של KID למשל בעיות עמוד השדרה. הוא המשיך ופיתח את העניין תוך חקירה של כתבים עתיקים, שם התגלה ה- Ba Gua והסיק כי הבטן היא מפה סומוטוטפית (איבר המשקף את מצב כלל הגוף, כמו הלשון והאוזן).
CV8- מקום חיבור העובר לאם- מקור הזנה ראשון המווסת Qi ודם בעובר אך גם אחרי הלידה. זהו איזור וויסות אנרגטי- משמש להניע, בעיקר לכאב של Qi+BLD stg.
יש עוד נקודות בטן על גבי מרידיאנים רגילים שמתייחסים אליהן בטיפול כמו שהן בתפקודי TCM.
השיטה מתאימה בעיקר לבעיות של חוסר, פחות מתאימה לכאבים אקוטיים כמו תפיסות שרירים.
יותר לאדם שסובל שבועות, חודשים ושנים של כאב. השיטה אמורה לתת תוצאות מיידיות כבר מהטיפול הראשון בין אם מיידי או לאחר מספר שעות עד יום.
אם לאחר 2 טיפולים או שהדיקור לא התבצע נכון או שהשיטה אינה מתאימה למטופל.
תחילה, אם אין שיפור, יש להוסיף בטיפול הבא נקודות מקומיות.
המרצה של טוביה התפרסמה בזכות טיפול יעיל בפציאליס וכאבי גב.
השיטה מקדמת טיפולים שלא השתפרו בשיטות אחרות.

להורדת הסיכום המלא בפורמט PDF לחצו כאן.

לקריאת מאמר נוסף מתוך Acupuncture Today אודות דיקור בטן לחצו כאן.

הסיכום נכתב על ידי אפרת קלוש
מטפלת ברפואה סינית

Total
1
Shares
כתיבת תגובה
Related Posts