בשורת השור

שנת 2009- כך היא תיראה

לשנה הסינית, לנו כמטפלים ברפואה סינית, משמעות גדולה.
אנו כמטפלים צריכים להבין ממה אנו נפרדים, ולהשכיל לקראת מה אנו הולכים. כך, באמצעות הידיעה וההבנה, נוכל לנוע טוב יותר במרחב העשייה שלנו, ובהתאם להשיג תוצאות. אז לפני איחולי ראש השנה הסטנדרטים כמה מילים והסברים על העתיד שממש החל בימים אלו. נתבונן דרך מפת הגזעים והענפים, נבין את משמעות האקלימים ונכיר את השור באופן מעמיק יותר.

אומרים להתראות לשנת 2008
שנת 2009 הינה השנה של ה- STEM השישי, אשר נחשב ל- STEM אשר יוצר שינוי, ומביא עמו את בשורת השינוי. ה- STEM החמישי ממנו אנו נפרדים (שנת 2008) בשילוב עם ה- STEM השישי של שנת 2009 שניהם יחד ולחוד משוייכים למרכז המחזוריות של התנועות הגדולות, ומייצגים את הרעיון של סוף תהליך והתחלת תהליך. ב- STEM החמישי אנו מתחילים את תהליך הפרידה, ואילו בשישי אנו נמצאים בתחילת תהליך. החמישי מייצג לנו את סוף מחזוריות היאנג בתנועות הגדולות, ואילו השישי את תחילת ההתמרה ההפנמה והספיגה של מעגל חמשת תנועות היין הבאות לאחר שיא היאנג שהיה ב- STEM החמישי.
ה- STEM החמישי (השנה שחלפה 2008), משוייך ל- St in Fire יחד עם ענף ה- GB, כאשר ברקע קיימת האנרגטיקה של שכבת ה- SHAO YIN כשכבה דומיננטית. שנת 2008 סימנה לנו עשייה ופריצה. זו הייתה שנה של הגשמת רעיונות שנולדו והתהוו בשנת 2007 שהייתה שנה רוחנית מאוד. אנו נפרדים משנה שאופיינה בשיא, שהתמקדה ביציבות, שהיו בה חשיבה ושיקול דעת. שנה שהיאנג שהיה טמון בתוכה אותת וסימן את הבאות- התמרה שתתחיל לקבל פנים וביטוי בשנה הנוכחית, 2009, שנת השור. חשוב לי עוד לציין בפניכם כי ה- STEM החמישי והשישי שייכים לתנועות הגדולות של הקיבה והטחול 5 ST ו- 6 SP. שניהם יחד מהווים את מרכז התנועות השמימיות והארציות בהשתייכותם לאלמנט האדמה על הארץ, וכן לטריאגרמות או לרעיון האש בטחול והמים בקיבה באנרגטיקה של הטריאגרמות ציר האש והמים, אשר מהווה את ציר הבריאה לסידור טריאגרמות ה- PA QUA על פי KING WEN.

אז מה היא הבשורה של שנת 2009?
SP IN EARTH בסימן מינוס LIV כענף TAI YIN כשכבה מובילה שור כחיה
הטחול עם אנרגית האש העמוקה וכגזע מספר 6 הוא מייצג לנו את "גזע השינוי". כאן בגזע השישי מתחילה ירידה ודעיכת היאנג ובמקביל עליית היין. משמע, כאן נמצא את ההפנמה ואת תחילת התמרת השינוי. פה מתחילה "התמרת היש" שבא לידי ביטוי בענף החמישי. שנת 2009 הנה שנה של טחול בתוך האדמה בסימן מינוס או ליתר דיוק שנה יינית (מינוס). אלמנט האדמה שהטחול מצוי בה מושך לתוכה אנרגיה של עץ אשר מניעה ויוצרת תנועה בתוך האדמה. תנועת העץ גורמת לשינוי.
הענף- LIV בעל אנרגיה עמוקה של אדמה מעניק יציבות וחיבור להזנה עצמית עמוקה וטובה. שכבת ה- TAI YIN מביאה את הבשורה של חומר, מסה וארציות. חשוב לזכור כי השנה משויכת לסוף עונת החורף מבחינת ארבעת העונות במסגרת מחזוריות 12 השנים. ועל ידי כך מביאה אנרגיה של יציאה מתוך החורף לכיוון האביב.

אז בואו נדבר לא רק בסינית …
שנת 2009, שנת השור, היא אותה שנה שאם נבנו עבורה ולקראתה התשתיות הנכונות והראויות בשנה שחלפה היא שנה שתוביל לתנופה ולעשייה טובה.
יחד עם זאת נעה לנו מעל שנה זו עננה מסוכנת המכילה תקיעות וכובד, ומכך עלינו להיזהר. אותם אנשים מבנינו אשר ישכילו להשתמש ולנצל את אנרגית שנת 2009 בחוכמה ובאופן נכון יהנו מיציבות ומפעילות פורה במחזור עשר השנים הבאות. שנת 2009 הנה שנה של רוגע. זו שנה שיש להצטייד בה בהבנה, שנדרשת עבודה מתונה אך עוצמתית. שנה שיכולה להביא את הפריצה הפנימית, את העשייה האקטיבית, ואת זאת ניתן למצוא וללמוד בטריאגרמה הפנימית שהיא טריאגרמת הפריצה, ה- CHEN, המשוייכת לפריצה יאנגית מתוך היין.

בפאן הרפואי זו שנה שקיימת בה הנטייה להיות שנה עתירה בליחה, בצמיגיות אשר מובילים לתקיעות זאת בעיקר כאשר שכבת ה- TAI YIN דומיננטית בחצי השנה הראשונה. במחצית השנייה של השנה אנרגית ה- TAI YANG יכולה להעצים את הכבדות והתקיעות (בשל הקור המאפיין אותה). הענף LIV בעל האנרגיה העמוקה של האדמה יכול אף הוא להעצים את הכובד והאדמתיות. המים המצויים בחסר אנרגטי השנה (מינוס) סופגים הרבה חומר אדמתי מהאדמה העודפת הכבדה של השנה (דרך מעגל הבקרה). כל אלה יחד ולחוד יובילו למצב של נוכחות ליחת קור או חום במיוחד במחמם התחתון (בשל הכבדות תהיה נפילה כלפי מטה), ובעקבות כך נפגוש הרבה פתולוגיות סביב רעיון הסירקולציה ואיזון שלושת המחממים.

נקודת אור ועצה חשובה
התבוננות מעמיקה יותר במפה מפנה את תשומת ליבנו לנקודת אור חשובה- המפה מאוזנת על ידי האנרגיות העמוקות של אש שמקבלים משתי התבטאויות של הטחול (איבר ואלמנט), והאנרגיה העמוקה של העץ שאנו מקבלים מהריאות. לכן קבלו עצה טיפולית חשובה זו והקדישו את תשומת הלב הקלינית. אנו חייבים להעצים את אנרגיות העמוקות של אש ועץ בכדי ליצור תנועה וטרנספורמציה.
במהלך שנת 2009 יש להיזהר ולהימנע ככל שניתן מהעצמת האדמה הכבדה וממשיכת אדמה לתוך המים. שני אלה יחד יכולים לגרום ללחות וקור במחמם התחתון שגם כך מצוייים בו בשפע.

אז מה בפיו של השור?
השור מבטא לנו התארגנות בייתית. אנו לבתינו לדלת אמותינו. משמע מארגנים את הבית. עושים סדר. זו היא שנה של עשייה מתודית רגועה שתניב פירות בעתיד אם נכין את הקרקע לכך. ניתן לומר שהסלוגן של השנה הוא "עשייה שמניבה פירות דרך עבודה קשה". זו שנה שמציגה יציבות בדיוק כפי שהשור יציב ונטוע לקרקע ולאדמה, אולם יש בה גם עקשנות והתבצרות בלתי מתפשרת, ומכאן יכולים להיווצר קונפליקטים הנובעים מחוסר ויתור. השור מאפיין את אותה יציבות הגובלת בתקיעות שיכולה לקבל פנים של חוסר התפשרות או יכולת להכיל את האחר והשונה. נדרשת תקשורת חכמה מול אנשי השור אשר נטעים במקומם, ותקועים עם דעתם וגישתם על דברים פעוטים כגדולים. אנשי השור כטיפוסים הם סבלניים, מאוזנים ועמלים קשות. אולם, העקשנות המאפיינת אותם אינה מקלה עליהם. הם אינם אוהבים לצאת נפסדים, הם אינם מקבלים בזרועות פתוחות את האחר, והשונה ממחשבתם ואורחות חייהם, ולעיתים הם מצויים בקונפליקטים פנימיים הנובעים מהיכולת שלהם לעשייה ולעוצמה, ומצד שני נטייתם הטבעית להיות גדולים במסה, בנוכחות דבר התוקע אותם. כלומר יש להם את הכוח הפיזי לעבוד קשה, אך אין להם את היכולת לנוע קדימה. הם מחוברים לאדמה חזק מאוד. אנשי השור בעבודה הם ישרים, שמרניים, ואחראיים. אידיאלים וצדק חברתי הם נרות לרגליהם. הם אוהבים את הפינה שלהם אך זקוקים להרבה אויר צח. הם זקוקים לקשר עם הטבע. תנו לאנשי השור לפתח את חלקת האלוהים שלהם בקצב ובזמן שלהם ועשיתם את המיטב עבורם. ואם חולף לידכם איזה שור זיכרו- חשוב עבורו לשמר את אנרגית החורף כפי שהיא על מנת שיצליח לאגור כוחות לעשיית הקיץ.

הגהה: מערכת סינית.

המחבר:
רוני ספיר
מטפל ברפואה סינית קלאסית
מנהל אקדמי של מזרח מערב – ביה"ס לרפואה סינית קלאסית
http://www.east-west.co.il

Total
0
Shares
כתיבת תגובה
Related Posts