אמצעי זהירות בתרגול צ'י קונג וטאי צ'י

עשה ואל תעשה

תרגול הצ'י קונג הוא כלי המשמש לשיפור המצב הגופני, האנרגטי והנפשי של האדם.

כמו בכל כלי אחר, כך גם בצ'י קונג- תרגול לא נכון לאורך זמן עלול להפחית את ההשפעה המיטיבה של התרגול, ואף לגרום לנזק.
קיימים מספר כללים שהקפדה על קיומם תאפשר תרגול בטוח עם מינימום של תופעות לא רצויות.

הגיון בריא, ידע תיאורטי וניסיון
כשבאים לתרגל צ'י קונג, וכשעולה שאלה הקשורה לתרגול רצוי להשתמש בהגיון בריא, בידע תיאורטי ובניסיון. מכיוון שההגיון שלנו לא תמיד בריא, הידע לא תמיד נגיש והניסיון מועט בשנים הראשונות לתרגול, קיימים כללים נוספים.

ללמוד עם מורה, לשאול ללא היסוס
לימוד עם מורה מאפשר הדרכה והשגחה לאורך התרגול. בתרגול צ'י קונג אנו עשויים לחוש תחושות יוצאות דופן וחוויות לא מוכרות. בכל מקרה של ספק או סימן שאלה, יש לשאול את המורה.

תרגול שליו
למצב הרוח השפעה על זרימת האנרגיה. אין לתרגל במצבי רוח קיצוניים, כמו בזמן כעס חזק. במקרה של מצב רוח קצוני, יש לחכות לרגיעה במצב הרוח לפני תחילת התרגול. (מי שסובל ממצבי רוח קיצוניים יכול להעזר בצ'י קונג לאיזונם בהדרכת מורה מנוסה).

מודעות צלולה
למודעות תפקיד חשוב והשפעה מהותית על זרימת האנרגיה. אין לתרגל צ'י קונג תחת השפעת אלכוהול או סמים.

מתינות בתרגול
יש צורך במוטיבציה על מנת לתרגל צ'י קונג, אך בזמן התרגול יש להרפות את המודעות ולהמנע משימוש יתר בכוח הרצון. צ'י קונג יש לתרגל במידה הנכונה, לא יותר מדי ולא פחות מדי.

אכילה לפני ואחרי אימון
מומלץ לא לאכול כשעה לפני תרגול צ'י קונג, ולהמנע מאכילה כחצי שעה לאחר התרגול.
תרגול על בטן מלאה עשוי להעמיס על הגוף, מכיוון שתהליך העיכול עצמו עשוי לדרוש הרבה אנרגיה ובכך לפגוע בהשפעת התרגול. לאחר התרגול יש לאפשר לגוף זמן לחזור למצב נורמלי לפי שאוכלים שוב.

צ'י קונג ויחסי מין
יחסי מין מפעילים את המערכות האנרגטיות של הגוף בעצמה רבה. לא מומלץ לתרגל צ'י קונג מיד לאחר קיום יחסי מין או לפני קיום יחסי מין.

מודעות לסביבה
במצבי מזג אוויר קיצוניים, כמו סופות רעמים, מומלץ למתחילים להמנע מתרגול. ישנו קושי טבעי להיות בשלווה בתוך מצב חיצוני סוער.

הליך סיום מלא
לכל סוג של צ'י קונג הליך סיום המתאים לו. יש לבצע את הליך הסיום במלואו על מנת להחזיר את הגוף, האנרגיה והמודעות למצב רגיל, לפני שחוזרים לחיי היומיום.

מצבים בריאותיים מיוחדים
מצבים בריאותיים מיוחדים דורשים התייחסות מיוחדת. לדוגמא, בזמן הריון יש סוגי תרגול שיש להמנע מהם, לאחר ניתוחים יש להזהר בתרגול, מי שסובל או סבל מהתקפים פסיכוטיים, צריך להימנע מסוגים מסוימים של תרגול. הכלל הוא שיש להתייעץ עם המורה לגבי מצבים בריאותיים מיוחדים.

תרגול נעים!

המחבר:
אוהד קדם
בית ספר לטאי צ'י וצ'י קונג יצירה
http://www.qigong.co.il

Total
0
Shares
כתיבת תגובה
Related Posts