אחת על אחת עם ברברה קירשבאום

נעים להכיר- קצת אחרת

רצה הגורל ולפתע פתאום היה לי lunch date עם ברברה קירשבאום.
ברברה אכלה ארוחת צהריים שהכילה דוגמית סלט, מעט קפה וסיגריה, אני כבר אכלתי לפני כן.
השם יחסית ארוך לאישה הקטנה הזו, אבל הנוכחות הכובשת שלה מצדיקה שם ארוך ומכובד שכזה, ללא ספק.
יחסית מהר שאלתי אותה את שאלת השאלות- איך הגיעה להתמחות באבחנת לשון? קמים יום אחד בבוקר ומחליטים להתמחות בלשונות?
התשובה היא כמובן לא, והיא סיפרה לי את משנתה בקצרה- ההתמחות הגיעה מתוך הפרקטיקה, היא גם בודקת דופק אבל מאוד מסתמכת על הורידים מתחת ללשון, יש לה עשרות אלפי תמונות של לשונות, היא חושבת שאבחנת לשון יותר מדויקת מאבחנת דופק, שצורת הלימוד במכללות השונות הנותנת דגש גדול לדופק ומעט תשומת לב ללשון היא שגויה, והרומן שלה עם רפואה סינית בכלל התחיל במקרה:
היא למדה הנדסה, ומסע אחד ליד טיבט הפגיש אותה עם נזיר שאמר לה בפשטות שהיא נועדה לעסוק ברפואה סינית.
צדק.

ברברה אישה נעימה מאוד וידידותית שאינה מעוניינת להטריח אותך יותר מדי.
רק תנו לה להגיע לים כדי לגלוש והיא מבסוטה.
לפני הכל, היא מתפנקת בטיפול שיאצו, שבסופו היא שמחה לפגוש את ג'וליאן סקוט שבדיוק הגיע להעביר את הסדנא הראשונה שלו במסגרת הקונגרס.
הפידבקים לסדנא שלה היו מעולים. אנשים היו מדושני עונג מברברה קירשבאום כפי שכבר הרבה זמן לא ראיתי- היכולת שלה להעביר את הדברים, העניין שהיא מייצרת בנושא בכל דקה, אנשים אמרו לי שהיו מוכנים לשמוע עוד 4 שעות בנושא אבחנת הלשון אם רק הייתה ממשיכה.
הם התפעלו מהאנרגיות, מהידע ומהנעימות שלה.

קונגרס ה- ICCM מביא אלינו את ברברה לאחר שהייתה בקונגרס הראשון שנערך בדנמרק, ולפני הקונגרס ה- 39 במספר (!) ברוטנבורג בגרמניה.
היא סיפרה לי איך בקונגרס ברוטנבורג היו פעם 10 סדנאות, והיום יש בו 70, שזה בעיניה עצום וגדול, ולעומת 1,000 משתתפים ברוטנבורג, היא שמחה על 200 משתתפים בקונגרס בדנמרק.
היא אהבה מאוד את הקונגרס בדנמרק כי הרגישה שזה יותר חמים, כפועל יוצא מכך שזה יותר קטן. "את יכולה לדמיין לעצמך 70 סדנאות??" היא שאלה אותי.
היא הרגישה יותר בנוח בדנמרק, כך היא סיכמה את העניין הזה.
אבל אני נשארתי תוהה, האם היא העדיפה את הקונגרס בדנמרק בזכות 200 משתתפיו או בזכות המיקום בו התקיים הקונגרס, שהיה ממש קרוב לים….

מחברת:
יעל ארנסט
רפואה סינית
yael@sinit.co.il

Total
0
Shares
כתיבת תגובה
Related Posts