לדעת ולא לסמוך על המזל

לדעת ולא לסמוך על המזל

מאת: מישל אקרמן
לדעת ולא לסמוך על המזל
נ' קיבלה את הסמכתה כמטפלת ברפואה סינית לאחר כמה שנים של לימודים קשים ומהנים.
באחד הטיפולים עלתה מטופלת א' למיטת הטיפולים, נ' ניגשה להביא כרית ואז … ללא שום הודעה מוקדמת קרסה לה המיטה, כמו גמל שיורד על ברכיו לשתות מים, והמטופלת א' נגחה את ראשה ברצפה.

תלמידו של המורה ליוגה, ע', ביצע את הוראותיו ל"ברכת השמש", שתי רגליו נמתחו לאחור ובנחיתה מצא את עצמו עם בוהן שבורה.

אילו הם 2 מקרים שאירעו ויכולים לקרות מתי שהוא לכל אחד מהמטפלים.

מדוע את/ה המטפל/ת צריך/ה ביטוח אחריות מקצועית?

בחרת עיסוק שתפקידו לעזור לכל אדם, כמעט לכל מחלה.
אתה משקיע במטופל שעות של תשאול, הבנה, הקשבה, אמפתיה, מגע ורצון לעזרה.
2 המקרים הנ"ל לא אירעו בכוונה תחילה, כי אם ברשלנות של רגע שיכולה להיות תוצאה של הסבר לא נכון, מגע חזק מידי, הדרכה חסרה, המלצות תזונה או צמחי מרפא לא מותאמים למצב המטופל.
כל מטפל המספק טיפול רפואי או פרא-רפואי, יהיה אחראי על נזק פיזי או נפשי שנגרם למטופל ובתנאי שנגרם ברשלנות.

תביעות משפטיות רפואיות בחברה העכשווית נמצאות במגמ עלייה, ולו רק בגלל הקלות של הגשת תביעה מחד, והידיעה שמישהו ישלם פיצוי על הנזק שנגרם מאידך.
אם בעבר נמנע המטופל הנפגע מלתבוע את המטפל (קשר אישי או חוסר ידע), הרי שהיום תביעות שכאלה נמצאות בקביעות בבירורם של בתי המשפט.

כאן מצטרפים 2 גורמי הוצאות חשובים:
1. עלות ההגנה של עורך דין.
2. סכום הפיצוי במידה וייפסק לחבות הנתבע.

לפיכך, לפוליסת ביטוח "אחריות מקצועית" יש מס' יתרונות עבורך:
א. שקט למטפל/ת על כל מקרה שלא יקרה, ליווי והסבר בכל עת.
ב. כיסוי של סכום ביטוח הולם ל"יום סגריר".
ג. כיסוי של הוצאות ההגנה, כלומר עורך דין.
ד. הוצאה מוכרת, כמובן.

חשוב לוודא שהפוליסה תכלול 2 סוגי ביטוח:
א. ביטוח אחריות מקצועית– לכל תחומי העיסוק הנרכשים לרבות סדנאות הביטוח מכסה כל נזק פיזי או נפשי שייגרם ברשלנות כתוצאה או תוך כדי טיפול.
ב. ביטוח צד שלישי– הביטוח מכסה כל נזק תאונתי שנגרם למטופל, שוב על רקע רשלנות של המטפל.

טיפים להפחתת הסיכון ורשלנות:

שמור על ציוד תקין
ודא שמיטת הטיפולים לא גבוהה מידי, נעולה כנדרש, העמד דרגש לקראת סיום
והענק סיוע למטופל לרדת ממנה בביטחה.

שמור על סביבה נקיה
ודא שהסביבה נקיה מכל מכשול אפשרי.

הערך כאב
שים לב במהלך הטיפול לכאב אפשרי של המטופל. שאל את המטופל אם מידת לחץ המגע נוחה לו. אם מדובר במטופל חדש תיידע אותו על סימפטומים אפשריים ביום יומיים לאחר הטיפול.

ספק פרטיות
כדי למנוע תלונה של הטרדה מינית, ספק פרטיות מוחלטת למטופל בעת החלפת בגדים.
שים לב להערותיך, פליטות פה או מגע שיכול להתפרש כהטרדה.

תיאום ציפיות
תאם ציפיות עם המטופל לפני הטיפול. אל תשער שהמטופל יודע מה עומד להיות במהלך הטיפול או אחריו. התיאום יראה את דאגתך אליו.

המשך קשר לאחר הטיפול
כדאי ליצור קשר עם המטופל, במיוחד אם הוא חדש אצלך, ושאל כיצד הוא מרגיש.
חשוב במיוחד עם מטופלים מבוגרים.

תמונה: freeimages.com/Maria Kaloudi

המחבר:
מישל אקרמן
ביטוח חיים ורכוש
מטפל מוסמך בשיאצו
amichel@bezeqint.net

תגובות

כתבות דומות

צפריר נחמני

מאת: יעל ארנסט
Yi Wei

מאת: רותם רקובסקי