דו- שיח עם מכתב מוועד האגודה

לאחרונה קיבלתי במייל מכתב מוועד האגודה.
זה תמיד נחמד. כך אנחנו מקבלים איזה שהוא אות חיים, שזה חשוב מאוד, ובאותה הזדמנות מקבלים קצת מידע על הנעשה בוועד.
הפעם המכתב גרם לי לכמה תגובות שהרגשתי שאני רוצה להעלות על הכתב.
אני מניחה שכמוני יש עוד כמה אנשים שיש להם כמה דברים להגיד.
לכן הרשומה הפעם היא סוג של דו-שיח עם מכתב מוועד האגודה:

לקראת השנה החדשה עשינו בוועד האגודה "חושבים" והגדרנו מטרות לשנה הקרבה עלינו לטובה.
אחת המטרות העיקריות שלנו היא יצירת קשר יותר שוטף ובלתי- אמצעי בינינו לביניכם, חברי האגודה.
לשם כך החלטנו להנהיג עדכון קבוע לחברי האגודה על הנעשה בישיבות הועד ובפגישות העבודה השונות.
מצוין!
הרשומה האחרונה בסינית בלוג כללה 5 איחולים שייחלתי לנו, הקהילה לרפואה סינית, והנה- כבר על הפסקה הראשונה (לאחר ברכות לראש השנה), האיחול שלי התממש. ובדיוק כשאני חשבתי שאף אחד מחברי הוועד לא קיבלו את הקישור ששלחתי להם (כיוון ואף אחד לא הגיב).
איזה כיף.
חברי הוועד- הגיע הזמן! כל  הכבוד! כל כמה זמן נקבל עדכון?

לפניכם העדכון הראשון:
ב- 7/9/2009 התקיים כנס האגודה החצי- שנתי. בבוקר הכנס שמענו הרצאות מגוונות בנושאים הקשורים לפילוסופיה ולפרקטיקה של תחום הנפש ברפואה הסינית ואחר הצהריים התחלקנו לשלושה מושבים שונים: קידום וניהול ה"עסק" בעזרת האינטרנט, צ'י קונג- תיאוריה ומעשה ומושב לקידום חשיבה אסטרטגית של האגודה – "קווים לדמות המטפל העתידי".
קידום וניהול ה"עסק" בעזרת האינטרנט- זה אנחנו!
אבל, רגע, למה "עסק"?
הקליניקה שלנו היא לא עסק? עסק עצמאי לכל דבר?
זה קצת נוגד את אחד הדברים שאנחנו מנסים להבהיר בסינית- הקליניקה היא לא "עסק", הקליניקה שלנו היא עסק לכל דבר ועניין, עסק עצמאי שמחויב בשיווק, פרסום, ניהול חשבונות, ביטוח, תוכנית עסקית, אתר אינטרנט ועוד ועוד- ממש כמו כל עסק אחר.
חברי הוועד- למה התכוונתם כשכתבתם "עסק", כלומר עם מרכאות?

בכנס השתתפו מעל 150 מטפלים וסטודנטים והפידבקים שקיבלנו היו מאוד חיוביים. בכוונתנו להמשיך בעתיד עם מבנה דומה לכנסים שיאפשר למידה מקצועית – עיונית ומעשית, ביחד עם הזדמנות לקהילה להשמיע את קולה בנושאים שמעניינים את כולנו.
150 אנשים זה יפה מאוד.
מאוד חשוב שיהיה מבנה דומה, אבל חברי וועד יקרים, אפשר הצעה? אפשר בבקשה שמושב חשוב כמו "קווים לדמות המטפל העתידי" יהיה חלק מיום העיון הפותח את הכנס? אנשים שקיימו מושבים מקבילים, כמוני למשל, לא יכלו להגיע עקב מגבלה טיפשית שגורסת שאי אפשר להיות בשני מקומות בעת ובעונה אחת.
חשוב בעיניי שדיון שכזה יהיה נגיש לכולם, בעיקר כי מדובר על ניסיון ליישר קו עם הנעשה באירופה, לקבל מידע על הנעשה באירופה- חשוב בעיניי שיהיה פתוח לכולם.
חבל לי שלא יכולתי להשתתף במושב החשוב הזה רק בגלל שאני הרצתי ממש באותו זמן.
מתי יהיה עוד כנס?

בכנס גם חילקנו את המהדורה החדשה של עיתון האגודה שקם לו לתחייה ויופץ לכל חברי האגודה אחת לרבעון.
מעולה. כמה שיותר עיתונים מקצועיים הרי זה משובח.
בקרוב תעלה סקירת העיתון באתר סינית.
חברי הוועד- האם העיתון יהיה בתשלום או יחולק בחינם לחברי האגודה?

בימים אלה עולה לאוויר אתר האינטרנט המחודש של האגודה. האתר נבנה עם מחשבה על שימושיות טובה יותר, הן לחברי האגודה והן לקהל הרחב המחפש מידע אמין על הרפואה הסינית בישראל. האתר בנוי כך שכל מטפל (חבר אגודה) יקבל בו "עמוד בית" אישי שתוכלו לספר קצת על עצמכם ועל תחומי התמחות שקרובים לליבכם ולעבודה האישית שלכם. כמו כן מתוכננים עדכונים שוטפים בנושאי כנסים בארץ ובעולם, מחקרים חדשים  ועוד.
אה, אתר אינטרנט הוא במה חשובה ליצירת קשר עם הקהילה- אני ממש בעד שיפור הבמה הזו.
זה גם יוכל לעזור עם ההחלטה על שיתוף ושקיפות אל מול חברי האגודה- כך תוכלו לדווח ביתר קלות על הנעשה בוועד.
האם תוכלו, חברי הוועד, לספר קצת יותר על הרעיון שעומד מאחורי עמוד אישי לכל מטפל?

במישור הרגולציה וההכרה הרשמית באגודה ישנם עדכונים: מרפאת שיר"ם במרכז הרפואי "אסף הרופא" היא הגוף הראשון שהכיר רשמית במבחן ההסמכה של האגודה כאבן בוחן להסמכת מטפלים. שיר"ם הודיעו כי לא יקבלו מטפלים חדשים לעבודה ללא הסמכה של האגודה. אנחנו נמצאים במגעים להביא להחלטות דומות בכל המרפאות של קופות החולים ובתי החולים בארץ.
הזכרתם את קופות החולים: האם זה אומר, חברי הוועד, שגם תתערבו בכל הקשור לתנאי העסקה ושכר לא הוגנים, כפי שאנחנו שומעים רבות כיום על הנעשה בכללית משלימה? מעבר לכך שזה מקדם את מבחן ההסמכה, האם זה גם מקדם את המטפלים שעברו את מבחני ההסמכה? האם יהיה להם נציג בעל השפעה שיוכל לקדם קבלת תנאי עבודה נאותים (שלא לדבר על מינימלים על פי חוק) ?
והיכן עומדת הצעת החוק? עם מי מדברים?

מבחן ההסמכה הקרוב ייערך באוקטובר 2009. לצערנו עדיין איננו זוכים בשיתוף פעולה מלא מכל המכללות כך שהעסק הולך קשה, אבל המבחן צובר יותר ויותר לגיטימיות וכנראה שתהליכים משמעותיים שכאלה דורשים זמן ואורך רוח. אני סמוך ובטוח כי ככל שיהיו יותר גופים שיכירו במבחן כך הוא יהפוך לרף מינימאלי להגדרת מטפל ברפואה סינית וכך גם ההכרה הציבורית שלנו, והחקיקה המיוחלת, יקודמו.
לא ידעתי שצריך את הסכמת כל המכללות לעניין המבחן. למה בעצם?
זאת ועוד, המכללות המוכרות על ידי האגודה כבר מוכרות, ולכן הסטודנטים שלהן זכאים לגשת למבחני ההסמכה, הלא כך?
חברי הוועד- אשמח להבהרות בנושא זה.  ואם כבר במכללות עסקינן, מה הסיכוי שהאגודה תחייב את המכללות לכלול לפחות סמסטר אחד שבו סטודנטים שנה ד' ילמדו ניהול עסק בסיסי? עוד על העניין הזה ברשומה הקודמת.

בראש תכנית העבודה של הועד לשנה החדשה עומד נושא הפיקוח על בתי הספר. ועדת הפיקוח נמצאת בשלבי עבודה מתקדמים ובקרוב ייצא "קול קורא" לחברי ועד המעוניינים להשתתף בעבודת הפיקוח עצמה (בתשלום, כמובן).
רגע, התבלבלתי. אני מעריכה שמדובר על "קול קורא" לחברי האגודה, הבנתי נכון?
חברי הוועד- האם אפשר לקבל עוד קצת מידע על הנושא? מה זה אומר בדיוק "פיקוח על בתי הספר"?

לסיכום
אני שמחה לראות שדווקא בסתיו, עונת ההתכנסות פנימה, הוועד בוחר לצאת החוצה ולהיות קצת יותר בקשר עם "העם".
אני מקווה שאכן נקבל מידע שוטף על הפעילות, ואין לי ספק שאתר אינטרנט יוכל להקל על הנקודה הזו, בהנחה שהוא יעודכן באופן קבוע.

עכשיו אתם
אז מה אתם אומרים? מה אתם חושבים על הדברים שקראתם? אם יש לכם מה להגיד- בבקשה, הבמה שלכם.
אשמח לקרוא את תגובותיכם, ואני מקווה שגם אנשי הוועד ייכנסו ויקראו (וגם כמובן מוזמנים להגיב- בשמחה!) את הדברים הכתובים פה ואת התגובות שלכם.

Total
0
Shares
3 comments
  1. שלום,
    אהבתי מאוד את השאלות לגבי המכתב, אני חושב שהן במקום כי יש הרבה חורים שאולי להם אין תשובה בנושא ובהחלט צריך להעמיק בנושאים מסויימים.
    לגבי המבחן- עם כל הכבוד שהשקיעו בו המון זמן מחשבה והתנדבות מצד המון אנשים עם כוונות טובות עושה לי הרושם וזה רק מהצד שלי ושל עוד כמה מטפלים איתם דיברתי שאת המבחן המדינה כרגע לא מקבלת ואי אפשר לדעת מתי אם בכלל זה יתקבל בפורמט הנוכחי,וכרגע הפנייה לגורמים כמו קופ"ח בתי חולים שזה יהיה רף כניסה לא נראה לי לעיניין. לפחות עד שהמדינה לא מאשרת אותו כי מי מבתי הספר הרציניים עושים מבחני גמר רציניים וארוכים מספיק כדי להגיד שהסטודנט מוכן לחיים הטיפוליים. ואני מבין שרוצים לדחוף את רעיון הבחינה הזו אבל זה נראה כאילו מכריחים אותנו לשלם כסף ולעשות מבחן אותו אף גוף לא קיבל עדיין, ושוב אני מדבר בשמי למרות שיש עוד די הרבה מטפלים שחושבים כמוני שהפוליטיקה קצת שולטת והבלבול חוגג וזאת בלי קשר לכבוד שאני נותן לאלו שנתנו מזמנם האישי ללא כל תשלום בכדי לקדם את התחום שלנו בארץ, וזאת לזכותם יאמר כי אם כל המטפלים ברפואה הסינית בארץ היו מתאחדים ולא היו כל מיני גופים בודדים היה לנו הרבה יותר כוח לשנות דברים.

  2. שלום אור,

    תודה על תגובתך.

    אני לא חושבת שהפוליטיקה חוגגת, אני חושבת שהבלבול בקרב קהילת הרפואה הסינית בארץ חוגג הרבה יותר.
    אם חברי הוועד היו מסבירים יותר וזמינים יותר, הרי שהיה הרבה יותר קל לנסות להבין מבלי שיהיו חורים- כהגדרתך- בנושא.

    לא הבנתי על איזה גופים בודדים אתה מדבר.
    אלו גופים? יש את האגודה, ויש את העמותה לקידום רפואה סינית עתיקה, שעובדת יד ביד עם האגודה…. מי עוד?
    על מה אתה יודע שאני לא? 🙂

    תודה וגמר חתימה טובה,
    מערכת סינית- יעל

  3. הייי יעל
    התכוונתי לגופים אותם ציינת, שהם גופים שאמורים לייצג את ציבור המטפלים בארץ אבל בפועל המון מטפלים לא רשומים בהם ולכן אמרתי אם כל המטפלים ברפואה הסינית היו מתאגדים ביחד ופועלים אחד לשני היה יותר קל להשיג תואר או רישיון כי לי לא נראה הגיוני שכיום האגודה שאמורה לייצג את כלל ציבור המטפלים מוכנה לקבל רק מטפלים אשר עשו את המבחן הסמכה מיכוון שהוא לא אומר שום דבר עדיין וזה מונע מהמון אנשים להיכנס .אני מסכים שהמבחן הסמכה חשוב אבל בנתיים אף אחד לא מספק תשובות מתי החוק יעבור כי הם לא יודעים ואם בכלל המבחן הסמכה הזה יהיה בתוקף או שהמדינה תחליט על מבחן משלה לכן אני אומר שיש הרבה פוליטיקה וכן גם בלאגן.

כתיבת תגובה
Related Posts