תודה לך, ד"ר טאן!

אתמול התקיים יריד חוגים בפארק דניה שליד הבית שלי בירושלים. כחלק מפעילותי במתנ"ס קיבלתי דוכן בו יכולתי להציג את מעללי בתחום הרפואה הסינית הקהילתית. לא יאומן שכבר עברה שנה מאז אותו יריד בו הצגתי לראשונה את מה שאני זומם לעשות לקהילה כאן…שמחתי מאד על ההזדמנות (נותנים לך דוכן חינם, לא תיקח?) ועוד יותר שמחתי על שני הבדלים חשובים מהשנה שעברה: ראשית, בפלקט שאשתי הכינה יכולנו להכניס תמונות שלי מטפל ולא של ידידיי בארצות הברית…. ושנית – הבאתי כיסא טיפולים ועשיתי הדגמות. הדגמות זה משהו שבאופן עקרוני די פחדתי ממנו, אבל הפעם משום מה לא. אולי זו תוצאה של הרבה מאד דקירות במהלך השנה שחלפה….

אני כותב את הדברים גם כדי לחלוק את ההתלהבות וגם כדי לעזור למי שמתלבט אם כדאי לו ללמוד את שיטתו של ד"ר טאן.

מטופל אחד התעניין ברתיעה מסוימת בדוכן שלי. הסברתי לו קצת על דיקור והוא הסכים להתנסות בזה על "כיסא העינויים" שלי.

הוא התלונן על כאב במפרק היד, באזור Li ו – Si במקביל, כשמקור הבעיה לטענת רופאיו קשור לדלקת באזור Tw-4. כיוון שדובר רק בהדגמה ולא בטיפול פרופר, לא שאלתי עוד שאלות ודקרתי את Gb-40 ברגל הנגדית וביקשתי ממנו להזיז את היד. הכאב לא השתנה אז הוספתי את Bl-60, Kd-3 ו- St-41. לאחר כ- 40 שניות חלף לו הכאב לחלוטין. הוא היה קצת המום, ואני רק התחלתי לשמוע שיר קטן שמתחיל להתנגן לי בלב. הוא לקח כרטיס והבטיח להתקשר.

מתעניין נוסף הגיע עם כאבי כתף, בעקבות נפילה, מרוכזים בעיקר באיזור מרדיאני LuLi ועם הגבלה בתנועה. אצלו דקרתי 3 נקודות באיזור Sp-8-9, וביקשתי שינסה להרים את היד. כעבור 30 שניות טווח התנועה השתפר מאד אבל הוא המשיך לחוש כאב באזור Li-15. הוספתי את St-38 וביקשתי שירים את היד בעוד אני מסובב את המחט. הכאב עבר תוך שניות ספורות. הוא המשיך לשבת עוד 10 דקות וקם ללא כאבים.

אני חושב שהשיטה הזו מדהימה – לראות תוצאות בו במקום זה משהו שהוא חשוב מאד לביטחון של המטפל והמטופל גם יחד. כמו שד"ר טאן כותב בספרו: Acupuncture 1,2,3 – כמו שמעמידים מקל בשמש ומיד רואים צל, כך כשדוקרים צריכים לראות השפעה מיידית.

נזכרתי בהדגמות של אילן מגדלי בסמינרים שלו בארץ, ואני חש גם לו חובת תודה.

מומלץ בחום!!

Total
0
Shares
11 comments
  1. רואי,
    האם אתה משתמש בדיקור אוזן בקליניקה?

    האם אתה מכיר מישהו/הי המצויים היטב ברזי האוריקולו' ומעבירים שיעורים פרטניים בנושא?

  2. היי אסתי,
    אני משתמש מעט, קצת Shen men ופה ושם שליטה על תיאבון, אבל לא הרבה. השתמשתי יותר כשקניתי את הספר של אולסון והתלהבתי. נראה לי שבשביל דיקור אפקטיבי צריך את מאתר הנקודות החשמלי, וזה לא נוח בקליניקה הקהילתית כי זה מרעיש ומעצבן.
    אני לא מכיר מישהו שמעביר שיעורים בנושא, אולי מישהו אחר מכיר?

  3. אסתי,

    לדעתי טוביה סקוט לימד אותי דיקור אוזן בשנה ג' או ד'. בדקי איתו אם הוא עדיין עושה זאת…

    שלא לדבר על זה, שעכשיו ממש אורי אלישר מארגן סדנא בביתו, תוכלי למצוא עוד פרטים בלחיצה על הקישור:
    http://www.facebook.com/inbox/readmessage.php?t=1135399942947&f=1&e=-12#/event.php?eid=141052110848&ref=mf

    בהצלחה,
    יעל

  4. שלום לכולם,

    כדאי לקרוא את הבלוג של ליסה רולדר ואת הפרשנויות וההרחבות שלה לסרט finding normal.
    היא פורסת את משנתה במספר פוסטים.
    לאלה מאיתנו שאינם חשים בנוח עם אנגלית, הרשימות עלולות להראות ארוכות כאורך הגלות, אולם אם קוראים אותן בנחת, רואים שיש בהן הרבה נקודות למחשבה.

    http://www.communityacupuncturenetwork.org
    להכנס לבלוגים – לפוסטים של אוגוסט – ודרך זה לבלוג של ליסה.

    בהצלחה.

  5. היי רואי,

    בנוגע לשימוש במכשיר החשמלי לאיתור נקודות בדיקור אוזן- יש אפשרות במכשיר של mute כך שהוא לא מצפצף בזמן השימוש, זו אופציה טובה למי שלא רוצה להרעיש לסביבה 🙂

    יעל

כתיבת תגובה
Related Posts