להגיש מועמדות או לא להגיש מועמדות

קיבלתי באי-מייל הודעה ממור, מזכירת האגודה, שבכנס הקרוב של האגודה, 22.1.09, יתקיימו גם בחירות לועד חדש.
הועד הנוכחי מסיים קדנציה בת שנתיים, ועכשיו יש בחירות חדשות. עוד נאמר במייל, שכל מי שמעוניין להגיש מועמדות מוזמן לעשות זאת עד ה- 1.1.09.
ואני מוצאת את עצמי יומיים מהרהרת האם יש מקום להגיש את מועמדותי שלי לועד, תוך ידיעה ברורה שאחת משתיים יכול להתקיים- שאבחר, או שלא אבחר.

נקודות חיוביות להגשת מועמדות
בשנה האחרונה דיווחנו באתר סינית וגם פה בסינית בלוג על עשייה רבה באגודה סביב מבחני ההסמכה.
העשייה הזו טומנת בחובה עשייה רבה לפני, וגם עכשיו, אחרי, וסביר להניח שזה לא רק בתחום ההסמכה, אם כי זה היעד הראשון שהועד על גילגוליו הציב לעצמו.
יש עוד הרבה יעדים שיש להגיע אליהם, ואין ספק שזה לוקח זמן. ואולי, אם אגיש מועמדות ואבחר, אוכל לעזור לקדם את היעדים הנוספים?

אני בוגרת מחזור א' של ביה"ס לטבע, סביבה וחברה.
כל מי שלא יודע, זה אחד משני בתי ספר- דאז- שהיו ייחודים ומיוחדים (השני היה ביה"ס לאומנויות). ביה"ס לטבע פעל על פי עקרונות אחרים מבתי ספר שהיו אז- ואולי גם היום, אני לא יודעת מה קורה שם עכשיו.
היה דגש על כל מה שקשור לטבע, סביבה וחברה- היו הרבה מאוד סיורים בני יום, טיולים בני יומיים ומעלה, ביה"ס צמוד לגן הבוטני ולגן הזאולוגי ולכן גם שהינו זמן רב בגנים אלו בוחנים חיות וצמחים, מאכילים את האיילות ואת השועלים ומקשיבים לעורב אברם אומר את שמו חזור ואמור.
עוד היה דגש על אקולוגיה, איכות הסביבה, אני זוכרת בבירור את הסיור הראשון שעשינו בתל אביב תוך הדרכה צמודה על הבניינים היפהיפים שיש בה, אך קשה להבחין בהם בשל ההזנחה הפושעת של העירייה (וגם קמצנות של העירייה ובעלי הבניינים).
למדנו על מרטין בובר, מכיתה ז' בערך, למדנו על משטרים שונים שקיימים בעולם, למדנו על התנהגות בין חברים ועל היות האדם חלק מהחברה ולכן עליו לתרום.
הדברים האלו וכל התקופה הזו השפיעה עליי מאוד,  וב- 3 שנים ששהיתי בביה"ס לטבע, מעבר לחוויה המהממת באמת שהייתה לי, חיי השתנו ועלו בכמה רמות בכל הקשור לרגישות לעולם סביבי ולאנשים סביבי.

לכן נראה לי אך הגיוני להגיש מועמדות לועד שמייצג את האגודה של התחום שלי בארץ.
נראה לי אך טבעי לפעול למען שיפור התנאים של העוסקים ברפואה סינית באשר הם- עובדי קופות החולים, אסיסטנטים במכללות, כשתי דוגמאות שנראות לי חיוניות.
נראה לי ברור, שאם אפשר לתרום אז צריך לעשות את זה, לא כי מדובר על אוכלוסיה של מסכנים, אלא כי מדובר על נישה שאם היא לא תתאחד ותעשה רעש מאורגן- אף אחד לא ישים לב אליה.
בתקופה בה יש כל כך הרבה אנשים בקהילה שלא מעריכים את פעילות הועד, את הזמן שאנשים תורמים בהתנדבות מוחלטת, אולי צריך להגיב פחות מילולית ויותר מעשית- להצטרף לועד ולנסות לקדם את השינוי מבפנים?

נקודות פחות חיוביות להגשת מועמדות
הנקודה הראשונה והאחרונה היא זמן.
אני באופן אישי, ואני מתארת לעצמי שעוד שניים שלושה אנשים בעולם הזה הם כמוני, לא סובלת מעודף זמן, ולמען האמת- אפילו סובלת ממחסור קשה.
לגדל ילד, לתחזק בית, לעבוד באופן עצמאי מספר מועט של שעות במהלך היום ועוד עבודה במהלך הערב והלילה, להיות בועד הורים של הגן, ללמוד פעם בשבוע (למזלי שני הקורסים שאני עושה נופלים על אותו יום…)- הרבה דברים לג'נגל.
אז לזה להוסיף עוד משהו- חשוב ככל שיהיה? איפה בדיוק זה יכנס?

בנוסף, אני לא יודעת אם נכון לי באופן אישי לשבת בועד של האגודה.
בעוד אני חושבת שיש לי מה לתרום, אני חושבת שזה לא ממש תואם את אישיותי, ומעדיפה לבדוק איפה אני יכולה לתרום כך שארגיש שאיני נמצאת במקום שאיני מעוניינת להיות בו.
אם לומר זאת בפשטות- ועד/ארגון/אגודה- הדברים הללו לא באים לי טוב.

סיכום
אלו הנקודות שעולות לי כשאני מנסה לחשוב אם להגיש את מועמדותי או לא.
נקודה אחרונה לסיכום- אני באופן אישי שמתי מטרה לאתרי סינית באשר הם לתמוך בפעילות האגודה- גם אם איני מסכימה עם מהלכים מסוימים.
נכון לעכשיו אני נוטה שלא להגיש את מועמדותי, בעיקר כי אני מרגישה שכאשר אני נותנת במה כמעט חופשית לפרסום פעילות האגודה, אני תורמת מזמני ומיכולותיי לאגודה.
אבל זו אני.

עכשיו אתם
האם אתם חושבים להגיש את מועמדותכם? מה הן הנקודות שאתם חושבים עליהן בעד ונגד?
אשמח לקרוא את תגובותיכם כאן.

Total
0
Shares
4 comments
  1. אני בעד, כמובן גם בגלל שזה הזמן שלך, והזמן שלוקח לי לכתוב את התגובה הוא ממש קצר. מעבר לזה אני מעריך אותך כאשת מעשה, מעריך את הראייה שלך על עולם הרפואה הסינית ומאמין שתפעלי למען האינטרס המשותף של המטפלים גם מעמדה שפוגשת עוד אינטרסים, פחות רלוונטיים.

    בקיצור: אני בוחר יעל!

  2. חחח!
    תודה עך הבעת האמון, אבל בנתיים אין מועמדות.

    אולי תגיש אתה מועמדות? אני בטוחה שכולנו רק נרוויח ממיקומך בועד….

    תודה,
    מערכת סינית- יעל

  3. בלי היסוסים, חבל על הזמן שלך, תתמקדי בדברים החשובים לך ולמשפחתך.
    במבחן התוצאה, בטח בהקשר החוקי ואני מדבר בפרספקטיבה של 15 שנה, האגודה לא קידמה ולא תקדם כלום. יש פה הרבה מאוד קבוצות אינטרס מעורבות. כל ניסיון לחקיקה ייקבר בועדות וממילא להערכתי לא יעמוד במבחן חוקתי של "חופש העיסוק"… מול האתגרים שעומדים בפני מדינת ישראל הוא כל כך כל כך לא חשוב… יש ים אתגרים שמחכים לנו בחוץ ואנחנו מתעסקים בטפל.

  4. גיל בוקר טוב,

    התגעגעתי אליך, איפה התחבאת לי?? 🙂

    אני חושבת שדווקא בשנה-שנתיים האחרונות הייתה התקדמות מבחינת האגודה. אין ספק שיש הרבה קשיים, תמיד יהיו.
    האם קשיים זו סיבה טובה לא לנסות לעשות את השינוי מבפנים?

    נראה לי אתה צריך לשקול מועמדות גם כן.
    יכול להיות מעניין….

    תודה על תגובתך ושיהיה שבוע טוב,
    מערכת סינית- יעל

כתיבת תגובה
Related Posts