מהי רפואה סינית?

התחלתי ללמוד רפואה סינית לפני כ- 10 שנים.
החברים והמשפחה כבר רגילים שאני עושה דברים קצת אחרת מהמקובל- לא הלכתי לאוניברסיטה (אם כי התחלתי ופרשתי לאחר חצי סמסטר), אני הולכת לפסיכולוג כשצריך (וכשאחרים חושבים שלא צריך), אפילו החתונה שלי הייתה קצת אחרת מהמקובל בארץ. לכן לימודי רפואה סינית לא התקבלו כשוק גדול מאוד בקרב הסובבים אותי, אבל זה כן העלה שאלה אחת פשוטה- מהי הרפואה הסינית?

מנסה להסביר
מזה 10 שנים שואלים אותי מהי הרפואה הסינית. מזה 10 שנים שאני מנסה לחשוב על התשובה הטובה והנכונה ביותר- והתשובה שיש לי היא די צולעת.
אני יכולה לתאר צ'י, ואני יכולה להסביר בצורה מאוד פשטנית את הרעיון של תיאורית היין והיאנג. אבל איך אני אמורה להתחיל להסביר את הדאו? ובינינו- האם אני צריכה להתחיל להסביר את הדאו??
כן, זה מתחיל להסתבך, ומסתמן שהשאלה הפשוטה לא יכולה לקבל תשובה פשוטה.
האם אני צריכה להתייחס לכל הנקודות האלו שציינתי לעיל? ואולי, אולי בכלל נכון להפנות לספרים?

זה צ'י
מזה שנתיים לערך, אני חושבת שהתשובה הנכונה לשאלה מהי רפואה סינית כרוכה בהתנסות בטיפול.
במהלך השנה הראשונה ללימודיי, התחלתי טיפול אצל המטפל שלי (שנשאר איתי גם היום). ככל שיותר דיברתי איתו, ככל שהתחייבתי יותר לטיפולים, כך הבנתי יותר ויותר מה זה רפואה סינית, על ידי שאילת שאלות ועל ידי חווית הדברים.
תשכחו כל מה שאפשר לספר לכם על צ'י- תחוו את זה.
הטיפול הראשון שחוויתי אצל המטפל שלי. הוא שם את המחטים ויצא מהחדר, ואני הרגשתי את מיטת הטיפולים רועדת, כאילו עוברת משאית גדולה בחוץ ומרעידה את הרצפה. סיפרתי לו את העובדה, שאולי כדאי לבדוק מה קורה פה עם רעידות האדמה הקטנות הפוקדות את הקליניקה, והוא חייך ואמר "זה צ'י".
זו חוויה מאוד מעניינת להרגיש, וסביר להניח שרבים מאיתנו סקפטים לגבי התיאור הזה. ולכן הדבר הנכון לעשות הוא לחוות זאת בעצמכם.
החוויה תגרום לסקרנות שלכם להתעורר.
זה לא משהו שקראתם עליו בעיתון, זה לא משהו ששמעתם את השכן שלכם נשבע לגביו- זה משהו שאתם בעצמכם חוויתם.

מסקנה
על מנת להבין מהי הרפואה הסינית אני ממליצה לכם למצוא לכם מטפל טוב ולהתחיל טיפולים.
התחייבו לטיפולים, מספר טיפולים, ותתחילו להרגיש מה קורה לכם בגוף ובנפש.
אחרי זה תתחילו לחקור.

Total
0
Shares
1 comment
כתיבת תגובה
Related Posts