משקפי חמשת האלמנטים

איל פוליטי על חמשת האלמנטים כאסכולה
משקפי חמשת האלמנטים

~"כאן אני צריך 'להזהיר' אתכם קצת. כשלומדים את תורת היסודות, זה כמו כשמתחילים להרכיב משקפיים, זה כבר לכל החיים, והסיכוי להוריד אותם הוא מאוד נמוך.. בתורת היסודות זה מאוד דומה… זה הופך להיות חלק מכם"~ איל פוליטי

לימוד חמשת האלמנטים כשיטה בפני עצמה אינו קיים בארץ.
הלימוד הקיים הוא כחלק מלימוד ה- TCM או ה- Stems & Branches, אך כשיטה בפני עצמה זה לא בנמצא, וחבל, מפני שבהיותה חלק בלתי נפרד משתי האסכולות שצוינו לעיל, ברור שיש פה הרבה מעבר לשיעורי האלמנטים של שנה א' בהם כולנו התחברנו לאלמנט האדמה שבנו.
העובדה ששתי אסכולות שונות כל כך כמו ה- TCM וה- S&B כוללות את הנושא של חמשת האלמנטים בתוכניות הלימוד שלהן, מדגיש את החשיבות והבסיסיות (הידועה לנו) של הנושא, וברור שיש עוד הרבה מה לומר והרבה איפה להעמיק.
אבל בהעדר מסגרת לימודית, מתעוררת השאלה איך עושים את זה. יש מי שנוסע ללמוד את הדברים בחו"ל. אופציה נוספת היא לקיים מערכת לימוד עצמית ועצמאית, דרך לימוד בקורסים ומספרים.
והתכנסנו כאן כדי לדבר על ספר שהוא כאוצר בלום לשוחרי הרפואה הסינית בכלל, ושוחרי חמשת האלמנטים בפרט- הספר של איל פוליטי "רוח פנימית".

הספר מחזיר את כל בוגרי המכללות השונות לשנה א', הכי בסיס שאפשר- חמשת האלמנטים- מבנה הגוף לפי כל אלמנט, צבע, ריח, אופי, חיתוך דיבור, אוכל וכיו"ב. אבל יש ערך מוסף. העומק שמתקבל, התמונה שמתבהרת ואז מטשטשת שוב- אלו דברים שבשנה א' אין להם בכלל מקום. והחשוב הוא- מתחילים להבין.
מתחילים להבין דברים בסיסים ברפואה הסינית, בפילוסופיה ובחיים עצמם- של מטופלינו אבל גם בחיינו שלנו, ברבדים שונים, מפני שהספר מעורר הרבה מחשבות. הספר נולד מתוך קורס שערך פוליטי, והוא גדוש ב"אוכל למחשבה"- רעיונות ומחשבות, תשובות, שאלות וחידושים לרוב. תהליך הלמידה הוא כספירלה (ממש כמו החיים), בכל מקום שהוא בלימוד אנחנו חוזרים לדברים מוכרים מנקודת מבט אחרת ומטמיעים עומקים חדשים בחומר, מבינים את החומר אחרת, בידיעה שנחזור לזה בעתיד.
כך שבכל פעם שאנחנו קוראים שוב את הדברים "הברורים" לכאורה על חמשת האלמנטים, אנו מבינים נקודה מסוימת באופן עמוק יותר וברור יותר.
תהליך למידה זה הוא פועל יוצא מהמחשבות הנולדות תוך קריאת ספר זה.

וזוהי תרומתו הגדולה של הספר.
הוא עוזר לחדד דברים רבים, מעלה אינסוף סימני שאלה חדשים, מחדד את סימני השאלה הישנים- ולעתים אף פותר אותם, ומלמד את כולנו להסתכל דרך המשקפיים של חמשת האלמנטים.
פוליטי מעודד אותנו ליישם את הלמידה הזו לא רק בקליניקה אלא גם בחיי היום-יום, בחיים הפרטיים שלנו וביחסינו עם עצמנו ועם האנשים הסובבים אותנו- משפחה וחברים.
נקודה חשובה שעולה בספר, כבר מתחילתו, היא הקריאה של פוליטי למטפלים לעבור תהליך של התבוננות עצמית- לפני, תוך כדי ואחרי טיפולים באנשים אחרים מסיבה אחת פשוטה: "…כי אתה יכול לראות לעומקו של אחר רק אחרי שהגעת לעומק הזה אצלך. אתה לא יכול לראות (את) העומק של מישהו אחר אם אתה עדיין רדוד", וברדוד, התכוון המשורר להישארות על פני השטח, במקום כניסה פנימה והתבוננות עצמית.

בהיות הספר סיכום של סדרת הרצאות שניתנה ע"י פוליטי לקבוצת אנשים ברי מזל, אנו נחשפים לספר לא ערוך, עם שגיאות כתיב והדפסה, שיכולות מדי פעם להסית את תשומת הלב מן העיקר.
אך העיקר נשמר, מדובר בספר הדן בחמשת האלמנטים כפי שטרם נעשה בארץ באמצעות המילה הכתובה.

רוח פנימית- תורת חמשת היסודות ברפואה הסינית, הרצאות מאת איל פוליטי
טלפון להזמנות: 04-6924675

משקפי חמשת האלמנטים

 

 

 

 

 

המחברת:
מנהלת אתר סינית
יעל ארנסט
yael@sinit.co.il

Total
0
Shares
כתיבת תגובה
Related Posts