סדנת ניהול ושיווק למטפלים – ביקורת

לטפל בשיווק ללא חשש

יש מילה אחת בעברית שמפחידה אותנו המטפלים יותר מכל הפתולוגיות יחד. המילה – שיווק,  בטח כבר ניחשתם לבד. אני משתמש במילה פחד משום  שזהו ההסבר האנרגטי היחיד לעובדה שאנו המטפלים קופאים בכל פעם שהמילה "שיווק" נזרקת לאוויר. שיחות בין מטפלים על נושא השיווק תמיד מלוות במשפטים דוגמת "עזוב אותי, אני לא טוב בזה" או "כן, אני יודע שצריך להשקיע בזה אבל יותר חשוב לי כרגע להתמקצע בטיפולים." השיווק, כמו שלמדתי בסדנא, הוא חלק בלתי נפרד מהקמת ותחזוקת הקליניקה. זה נכון, אפשר גם לשבת ולקוות שהמוני מטופלים פשוט יגיעו, אבל הקארמה רבותיי, לא רק שהיא לא תביא מטופלים, סביר שהיא תביא את מנהל הבנק הרבה לפני…

יותר מידי מטפלים מצוינים עוזבים את התחום אך ורק בגלל חוסר הבנה בסיסי בנושא השיווק,  וכשאני אומר "חוסר הבנה בסיסי", אני מתכוון  לאי הכרה בעובדה הפשוטה שמטפל הוא עצמאי בעל עסק לכל דבר ועניין ועסק שאיננו מרוויח סופו להסגר. סדנת הניהול והשיווק למטפלים, בה השתתפתי בשבוע שעבר, היא דרך מצוינת להתיידד עם המילה הזאת "שיווק". הסדנא מקנה למשתתפיה כלים בסיסיים ליצירת מערך שיווק ראשוני לקליניקה הפרטית.

הסדנא מורכבת משלוש הרצאות:
את ההרצאה הראשונה העבירה טלי שטרנליכט, מלווה ויועצת עסקית, בנושא ההיבטים הכספיים של מקצועות הייעוץ והטיפול. מה הוא מודל מסחרי? מה הם המוצרים שלנו? מה הוא תמחור הגיוני? מתי כדאי לצאת במבצעים ואיך משפרים את הרווחיות בעסק? טלי ענתה על הרבה שאלות ובעיקר גרמה לנוכחים להבין שבתכנון והתנהלות כלכלית נכונה, יש לנו הרבה מאוד השפעה על רמת הרווחיות מהקליניקה שלנו.

את ההרצאה הבאה העבירה ג'וי מרוז, מאמנת ויועצת עסקית. שיחת המכירה – למה אנחנו כל כך לא אוהבים לבצע אותה? אם השיווק הוא פנייה לקהל הרחב, המכירה היא שלב ה"אחד על אחד", שלב סגירת העסקה. ג'וי מונה את השלבים לבניית שיחת מכירה אפקטיבית. אחרי משחק תפקידים קצר בו אנו מתרגלים שיחות מכירה אחד עם השני, ג'וי עוברת על ההתנגדויות המרכזיות ואיך לפצח אותן, על חשיבות העברת המסרים שלנו ועל השלב החשוב מכולם – קביעת מועד הטיפול למטופל החדש. אני קונה!

לסיום עולה פולינה שטרן- שלמה ומדברת על ניהול הזהות השיווקית ברשת. גם לכם יש אחת, הידעתם? הזהות השיווקית שלכם ברשת מורכבת מרשימת תוצאות חיפוש השם שלכם בגוגל. תגובות שלכם בפורום בישול, פסקי דין שהשם שלכם מוזכר בהם, השמצות למיניהן, בלוג ישן שניהלתם בנושא שכבר הספקתם לשכוח, גוגל זוכר הכל!
הלקוחות הפוטנציאלים שלכם יחפשו אתכם בגוגל וכדאי שתוצאות החיפוש יציגו אתכם באור חיובי ורלוונטי. פולינה מסבירה איך לדחוק את התוצאות הלא רצויות ולקדם את התוצאות הרצויות. משם עוברים לבניית אתר אינטרנט. מה היא מטרת האתר? מה הם המסרים השיווקיים שאנו רוצים להעביר? איך בונים מסמך אפיון לאתר? ולמה לפני הבנייה כדאי לקבל לפחות שלוש הצעות מחיר שונות.

יום ארוך. הסדנא כולה עמוסה באינפורמציה. לא לכל הנושאים קל להתחבר ולא כל הנושאים רלוונטיים לכל המטפלים. בסוף היום, כל אחד ממשתתפי הסדנא יכול לבחור ולקחת את הכלים שמדברים אליו. וזהו אולי הכלל החשוב ביותר בכל הנושא הזה של השיווק – אתה טוב ב- "פנים מול פנים"? שים את הדגש על שיחות המכירה שלך. האצבעות שלך קלות על המקלדת? תשקיע בקידום דף הפייסבוק המקצועי שלך או בפורומים רלוונטיים. הסוד הגדול הוא פשוט ליהנות מהדרך. ממש כמו בחיים, לא?

סדנת "לטפל בעסק" נוספת תיתפתח ב- 12.5.14. לקבלת הנחה מיוחדת עבור גולשי סינית ופרטים נוספים לחצו כאן.

המחבר:
רן לואל
מטפל בדיקור, טווינא וצמחי מרפא
ranloel@gmail.com

Total
0
Shares
3 comments
  1. מעולה, רן.

    אני חושב שלהרבה מטפלים קשה להשתחרר מההרגשה שאם רק הייתי טוב יותר, היו לי יותר מטופלים. מקצועיות היא חשובה ללא ספק, אבל רק חלק מהפאזל. הבנה של העסק והתנהלות נכונה חשובה לא פחות.
    אני ממליץ לכל מי שמפחד להשקיע הרבה כסף בייעוץ שיווקי לחפש תכנית ליווי עסקי במט"י – המרכז לטיפוח יזמות – הקרוב לביתו. זה ממומן 75% ע"י משרד התמ"ת ושווה לנצל את זה.
    רואי

  2. היי רואי,
    מסכים איתך לחלוטין. בגלל שהרפואה הסינית היא אינסופית, אנחנו תמיד מסתובבים בהרגשה של "אם רק הייתי יודע קצת יותר…".
    ההשתתפות בסדנאות מהסוג הזה, מפילה את האסימון. היא מחדדת את ההבנה שמטרת העסק שלנו היא להרוויח ולשרוד.
    אני באופן אישי לא מכיר את מט"י אבל כל מסגרת הגורמת למטפל להסתכל על העסק שלו בעיניים "עיסקיות" היא מבורכת וחשובה.
    רן

כתיבת תגובה
Related Posts